Svenska
Gamereactor
artiklar
Total War: Arena

Ett snack med kungarna av strategi

Gamereactor satte sig ned med Jurgen Post (president) och Tim Heaton (studio director) från strategimästarna The Creative Assembly, för att luska reda på lite mer information om deras kommande spel Total War: Arena

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Hur kommer det här spelet att höra ihop med alla de föregående Total War-titlarna?
- Vi har tagit de enorma, expansiva striderna från från våra traditionella Total War-spel och skalat om dem så att varje spelare endast kontrollerar tre stycken enheter åt gången. Detta gör Arena mer lättillgängligt utan att tumma på speldjupet från tidigare titlar. Genom att använda affärsmodellen free-to-play kan vi givetvis erbjuda ett spel till en bredare målgrupp och samtidigt skapa en titel som passar spelare som inte riktigt vill lägga flertalet timmar åt gången utan hellre lägger krut på titlar där man bara kan hoppa in, kriga lite och sedan hoppa ut efter en halvtimme eller så. Vi hoppas att Arena blir en inkörsport för nya spelare som sedan kommer att intressera sig för våra andra spel samtidigt som vi hoppas att det kommer att bli en skön upplevelse för våra mest inbitna fans.

Moba-marknaden är smockfull av kvalitetstitlar, hur har ni tänkt sticka ut?
- Total War: Arena är ett massivt spel där tio krigare slåss mot tio andra krigare i ett system som är fyllt till bredden av taktiskt och strategiskt djup. Spelaren kommer att kunna lira som några av de mest ikoniska hjältarna genom alla tider och fördjupa sig i historia samtidigt som de njuter av vårt lättillgängliga spelsystem med fokus på tempo och intuitiv mekanik. Allt detta anser jag vara unikt för genren.

Total War: ArenaTotal War: ArenaTotal War: ArenaTotal War: Arena
Arena är inte Creative Assemblys första gratisspel då Iphone-titeln Total War: Battles Kingdom som släpptes under fjolåret också är free-to-play.

Hur ser er utgivare Wargaming på detta, de har ju massor av erfarenhet av free-to-play-affärsmodellen tack vare World of Tanks?
- De är stolta och nöjda över produkten som vi utvecklat och betatesterna vi körde nyligen bekräftade att det finns mängder av potential i vårt koncept. Vår enda oro inför releasen av Arena är huruvida vi kommer att kunna attrahera en bred publik och kommer våra gamla fans att älska spelet lika mycket som de älskat tidigare titlar i serien? Det måste tiden såklart utvisa men vi känner oss självsäkra och hoppfulla. Att vi skrev kontrakt med Wargaming som utgivare gör givetvis att vi kan se på dessa frågetecken med ett helt annat lugn än innan.

Detta är en annons:
Total War: ArenaTotal War: ArenaTotal War: ArenaTotal War: Arena
Arena släpps till PC och släpps "när det är färdigt".

Berätta lite mer om processen, hur kom ni fram till konceptet?
- Wargaming såg potential i vår grundidé tidigt i processen och vi visste redan då att vi skulle behöva hjälp med att släppa spelet med tanke på affärsmodellen och vår mycket begränsade erfarenhet inom just free-to-play. Vi har sedan dess arbetat med det mest framgångsrika free-to-play-företaget i världen och vi har alla höga förhoppningar.

Total War: ArenaTotal War: ArenaTotal War: Arena

Relaterade texter

1
Total War: Arena läggs ner i februari

Total War: Arena läggs ner i februari

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Total War: Arena har gått att spela som öppen beta under året, men tydligen har saker och ting inte fungerat så bra för nu meddelas att servrarna stängs den 22 februari...

1
Ett snack med kungarna av strategi

Ett snack med kungarna av strategi

ARTIKEL. Skrivet av Petter Hegevall

Gamereactor satte sig ned med Jurgen Post (president) och Tim Heaton (studio director) från strategimästarna The Creative Assembly, för att luska reda på lite mer information om deras kommande spel Total War: Arena



Loading next content