Svenska
Gamereactor
artiklar
Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age

Vi pratar med teamet bakom Dragon Quest XI

Snart dags för Square att dundra ut specialversionen av Dragon Quest XI, vilket fick oss att ringa upp producenterna bakom det klassiska rollspelet...

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i

Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age - Definitive Edition rullar ut till PC, Playstation 4, Switch samt Xbox One nu under nästa månad och för att få veta lite mer om hur teamet bakomn det älskade rollspelet tänker, passade vi på Gamereactor på att ställa några nyfikna frågor till Square Enix egna Hokuto Okamoto och Masato Yagi.

Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age

Hur känns det nu när intresset för Dragon Quest som spelserie växer så mycket utanför hemlandet som det gör?
- Väldigt bra, såklart. Vi är naturligtvis väldigt nöjda med hur spelserien letat sig över till Europa och USA och hittat massor av nya fans. Vi hoppas givetvis att detta kommer att fortsätta.

Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age

Med tanke på att spelet innan Dragon Quest XI var ett MMO, varför valde ni att återgå till ett mer traditionellt upplägg i denna titel?
- Eftersom Dragon Quest XI är kulmen av vår spelserie, ville vi hitta tillbaka till det uppläggoch den strultur som gamla fans av spelserien minns och är bekanta med. Vi ville försöka hitta samma känsla som de tidigare äventyren bjudit på och framkallat hos spelaren, väcka gamla minnen samt skapa nya, på samma gång. På det viset hoppas vi också att de som testar ett Dragon Quest-spel för första gången i och med Dragon Quest XI kanske letar sig tillbaka till hur allt började och tar del av de gamla spelen, också.

Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age

Anpassade ni Dragon Quest XI efter marknaden utanför Japan?
- Ja, under utvecklingen lyssnade vi en del på fansen i västvärlden via våra kontor i Europe och USA när vi bland annat stoppade in menyer, hur dessa utformades samt röstskådespelare och så vidare.

Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age

Vad tror ni att fördelarna är för Dragon Quest XI att finnas på Game Pass, exempelvis?
- Det uppenbara är ju att fler kommer att testa ett spel som Dragon Quest XI tack vare Game Pass som tjänst, fler kommer att testa det. Och det är viktigt för oss att färska nykomlingar som testar ett Dragon Quest-spel för första gången i och med Dragon Quest XI på Game Pass bara kan plocka upp det och börja spela, direkt.

Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age

Vilka är nyckelelementen för denna spelserie, enligt er?
- Det handlar ju i mångt och mycket om klassiska, traditionella, japanska rollspel. Vi hoppas absolut att våra fans upplever spelserien på det sättet, på samma sätt som vi gör.

Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age

Vilken aspekt av det här spelet och den kommande specialutgåvan är ni mest nöjda med?
- Fotoläget, tror vi. Det är roligt och var från början tänkt att vara en mycket enklare historia som sedan byggdes ut. Vi hade superskoj när vi jobbade på expansionerna, också.

Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age
Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age

Relaterade texter

Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive AgeScore

Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age

RECENSION. Skrivet av Johan Jolin

Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age debuterar på Switch med denna fullmatade nyutgåva. Lyckas äventyret imponera än idag även på hybridkonsolen? Johan har prövat...



Loading next content


Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy