
Dags för Freddan att berätta lite om spelet som fick honom att börja toksamla på allt vad spel heter
Det är dags för Wiggan att prata om spelet som på riktigt drog igång hans vildsinta passion för underhållningsformen...
Joakim är först ut i del ett av tio artiklar där vi berättar om spelen som drog igång vårt brinnande intresse på allvar...
Den före detta Nintendo-dyrkaren Oliver Thulin kåserar om var den japanske jätten trampade fel och hur de kan bli störst, bäst och vackrast igen...
Gamereactors chefredaktör kikar tillbaka på de numrerade delarna i Capcoms mångåriga följetong och blandar historia med personliga spelminnen
Kvinnor har i spel allt för ofta stått i skuggan medan männen stoltserat med den ena förmågan värre än den andra. Det är numer ett minne blått.
Efter att ha förlorat striden med cancer dog Nintendo högste chef Satoru Iwata för två veckor sedan. Jonas Mäki har författat en hyllning till mannen som förändrade spelvärlden...
Gamereactors nyhetsnisse samt mest fanatiska spelsamlare berättar om Super Mario World
När vi blickar bakåt kommer 2014 var året då trasiga spel blev en smärtsamt tydlig trend. Att inte kunna spela sina nyinköpta spel på några veckor var standard. Men några var värre än andra, och här är årets allra värsta rötägg...
Under ett år med spel innehållandes allt från Donkey Kong till Master Chief och Sonic har det naturligtvis varit en styv uppgift att kora de bästa karaktärerna. Men efter tandgnisslan, gråt och hot så har vi nu lyckats sammanställa de fem främsta...
En av de viktigaste kategorierna i dessa tider när multiplayer bara blir allt viktigare är årets story. Här är spelen som på ett eller annat sätt berörde oss allra mest under 2014...
Det här med återutgivningar är naturligtvis inget nytt, men 2014 var de både fler och bättre än någonsin då alla ville släppa sina klassiker till Playstation 4 och Xbox One i uppiffat skick. Här är årets allra främsta nyutgåvor...
Tiotusentals av Gamereactors läsare har gjort sina röster hörda och hjälpt till att kora årets spel 2012. Här är den sista delen av två, späckad med listor som ni själva har tagit fram...
Tiotusentals av Gamereactors läsare har gjort sina röster hörda och hjälpt till att kora 2013 års absolut bästa spel i en rad kategorier. Här är den första delen, späckad med listor ni själva har tagit fram...
Nintendo meddelade för en dryg månad sedan att produktionen av Wii upphört. Vi på Gamereactor tittar tillbaka på en fantastisk spelkonsol och på hur Nintendo förändrade spelvärlden...
Idag är Sverige en stormakt när det kommer till spelutveckling, det är alla överrens om. Däremot är det inte lika självklart vilka som egentligen är tidernas bästa svenska spel, men nu har Gamereactor äntligen korat svensktoppen...
Storsatsningarna säljer inte som förr och säkra kort som Gears of War och God of War ratas av spelarna. Vad är det som håller på att hända? Jonas tar en titt på alldeles för kraftigt mjölkande...
Tiotusentals av Gamereactors läsare har gjort sin röster hörda och hjälpt till att kora årets spel 2012. Här är den sista delen av två, späckad med listor som ni själva har tagit fram...
Tiotusentals av Gamereactors läsare har hjälpt till att kora 2012 års bästa spel i en rad kategorier. Här är den första delen, späckad med listor ni själva har tagit fram...
Som en sista del i vårt 25-årsfirande för Final Fantasy har vi tagit oss ett rejält snack om Square Enix för att få reda på vart serien är på väg härnäst, i en av våra matigaste intervjuer någonsin...
En kollektiv Gamereactor-redaktion har efter heta diskussioner, sedvanliga hot och lömska övertalningskampanjer enats om vilka 10 spel som är bäst i Final Fantasy-serien...
Idag är Final Fantasy-serien spelvärldens tredje mest framgångsrika. Men Squares slutgiltiga fantasi var tänkt att bli just den slutgiltiga... Läs del 2 av Jonas Mäkis feta artikel!
Idag är Final Fantasy-serien spelvärldens tredje mest framgångsrika. Men det var nära att det inte blev så, och lagom till 25-årsjubileumet berättar vi nu hela historien...
Det råder ingen tvekan om att Capcom var de som på allvar startade fightinghysterin i spelvärlden, men de lyckades även döda den. Håller historien på att upprepa sig?
Sist ut på årets E3-mässa var Nintendo. De hade ny hårdvara att visa och två konkurrenter som milt sagt kändes trötta. Jonas rapporterar om hur det gick med dereas väntade succé...
Så var det dags för den tredje och avslutande E3-artikeldelen, där vi tar en närmare titt på vad Nintendo ska visa på E3. En tillställning som troligen blir mässans absoluta höjdpunkt...
Idag går det bra för Activision, men både Call of Duty och World of Warcraft tappar i popularitet. Jonas Mäki undersöker i denna artikel om de är rustade för framtiden...
Warren Spector flögs in från USA till Lasse Åbergs ladugård i Bålsta för att prata om sitt kommande Epic Mickey 2: The Power of Two. Läs allt om mötet mellan dessa två giganter...
Det blir allt svårare för gamers att ha roligt med spel. Det blir svårare att starta dem, svårare att spela och svårare att spela muliplayer. Jonas kåserar om kopieringsskydd och annat krångel
Tiotusentals av Gamereactors läsare har gjort sin röster hörda och hjälpt till att kora årets spel 2011. Här är den andra delen av två, späckad med listor som ni själva har tagit fram...
Tiotusentals av Gamereactors läsare har gjort sin röst hörd och hjälpt till att kora årets spel 2011. Här är den första delen av två, späckad med listor som ni själva har tagit fram...
Modern Warfare 3 närmar sig med stormsteg och ser ut att sälja som smör i solsken. Elfving och Steinholtz testade spelet och fick en pratstund med Infinity Wards Robert Bowling...
Mathias reste till Sledgehammer Games i San Francisco för att ta en titt bakom kulisserna på Call of Duty: Modern Warfare 3, och han delar självklart med sig av allt här...
En ny del i Pro Evolution Soccer-serien är på väg och vi har analyserat de nya funktionerna i fotbollsspelet. Står det sig väl mot den främste genrekonkurrenten FIFA? Vi har analysen...
Gamereactors frågvisa läsare har genom åren ställt tiotusentals frågor i brevlådan. Jonas Mäki har sammanställt några av de vanligaste och bästa för att ge dem utförliga svar...
Nintendos presskonferens hade något för alla. Mario, Zelda, nya spelserier och ny hårdvara. Jonas sammanfattar allt som hände på deras konferens och summerar E3 2011...
Med bara tio dagar kvar till E3 delar nu Gamereactor-redaktionen med sig av förhoppningar, drömutannonseringar och fasor från världens största spelmässa...
Hur kommer nästa generations konsoler egentligen att se ut? Jonas Mäki har tagit en titt i kristallkulan för att försöka besvara vad vi kan vänta oss från Playstation 4, Wii 2 och Xbox 720...
2010 var ett intensivt år med massvis av kvalitativa spel i en uppsjö olika genrer. Men vilket var det absolut bästa? Det har ni läsare fått rösta om och här kommer resultaten
Här är facit och röstresultat på alla 26 frågorna vi hade i förra årets tävling. Hur många av er trodde egentligen på en ny PSP och en Grand Theft Auto V-utannonsering? Kolla in...
Call of Duty är större och bättre än någonsin. Men det finns saker som faktiskt börjar kännas gamla, saker som borde renoveras. Jonas kåserar om felet med Call of Duty-serien...
Det senaste Musse Pigg-spel han testat var ett träpussel från 1930-talet. Disney-fantasten och konstnären Lasse Åberg gillar dock aktuella Epic Mickey och utbildar i sin tur Gamereactor
Guitar Hero: Warriors of Rock och Rock Band 3 är två av årets största floppar och allt pekar på att rockgenren är stendöd. Hegevall kåserar om hur detta kunde hända...
Daniel har testat den efterlängtade uppföljaren till Donkey Kong Country 3 på Gamex-mässan. Redaktionens största Donkey Kong-fan berättar om sina första intryck av plattformsspelet...
Epic Mickey ska passa alla, enligt Warren Spector. Stora som små, kvinnor som män. Vi har frågat den meriterade spelskaparen om hur detta ska gå till. Plus en massa annat om Epic Mickey
Jonas Elfving åkte till Boston för att intervjua Harmonix och testspela Rock Band 3. Läs om hans upplevelser med instrumenten, låtarna och studion bakom spelet...
Harmonix laddar om för att ge oss det mest ambitiösa musikspelet någonsin. Riktiga gitarrer, en keyboard och ett sjujädra stort låtarkiv ska locka oss att sätta ihop bandet igen...
Inför E3 2010 kom nästan dagligen rapporter om vilka storspel som skulle visas, men när mässan väl startade saknades ett antal stortitlar. Jonas Mäki berättar om vilka...
Nintendos presskonferens hade allt. Mario, Zelda, återkomsten av gamla klassiker, helt nya spelserier och ny hårdvara. Jonas sammanfattar allt som hände på deras E3-konferens...
Det kommer allt färre demon, och många utgivare har flaggat för att de har spelat ut sin roll. I stället vill man sälja premium-demon, men är spelarna beredda på en sådan förändring?