
Vi snackar med den karismatiska spelregissören om hans nästa co-op-projekt It Takes Two...
Nyligen fick jag chansen att kolla in en tidig förhandsgranskning av Apex Legends: Season 7 - Ascension, där jag fick testa praktiskt taget alla de nya godsakerna som...
Xbox Ninja Gaiden Team Ninja blev snabbt favoriter för mig till den första Xboxen, och faktum är att de var orsaken till att jag överhuvudtaget skaffade mig en, men det...
Den makalösa världen Kan man verkligen klassa en hel spelvärld som en otrolig detalj? Ja, jag tycker faktiskt att det finns fog för det när spelet heter The Elder Scrolls...
En hel hög av oss har tillbringat den gångna veckan tillsammans med årets upplaga av Call of Duty och här kommer våra högst subjektiva sammanfattningar...
Snart dags för Square att dundra ut specialversionen av Dragon Quest XI, vilket fick oss att ringa upp producenterna bakom det klassiska rollspelet...
Idag är det svårt att tänka sig Xbox utan Phil Spencer. Han har trots allt underloppet av några få år format varumärket och plattformen på ett sådant sätt att den Xbox...
Vår artikelserie om detaljrikedom och specifika småsaker i olika storspel som imponerar på oss - fortsätter. Denna gången handlar det om rally...
Gangsteräventyret i Los Santos har uppnått kultstatus av flera anledningar och dess detaljrikedom är definitivt ett av dem. Därför vill vi lyfta fram och belysa några av Rockstars ambitiös ansträngningar i GTA V...
CD projekt kan det där med detaljer och vi har tagit en titt på detaljarbetet i det vansinnigt ambitiösa äventyret Witcher 3...
Det var mindre än ett dygn innan förhandsbokningarna för Xbox Series S och X skulle dra igång. Det mesta talade för att det skulle gå ganska bra, trots att Halo Infinite...
Chefredaktör Hegevall delade ut betygen 10/10 till både Halo: Combat Evolved samt Halo 3 och försöker nu klargöra vilket av dessa fantastiska spel han gillar bäst...
343 Industries fick en ganska skakig start. Sedan det stod klart att Bungie lämnade både Microsoft och Halo för att tillsammans med Activision gå vidare med vad som...
I vår längtan efter alla de olika uppföljare vi hoppas på till nästa generation har vi jämfört ytterligare två av de spel vi delat ut maxbetyg till...
Vi snackade Mafia: Definitive Edition med Hangar 13:s Alex Cox och blev pepprade med informationskulor.
Efter att ha delat ut ett förvånansvärt lågt betyg till konsolversionen av italienska Kunos hypade tvåa har Hegevall ställt spelet mot GT Sport...
Nu kickar vi igång den gamla grafikduellen, igen, och först ut är Kunos hypade konsolkonvertering som möter Slightly Mads racingsimulator...
Vi fick nyligen möjlighet att prata med grundaren av svenska utvecklaren Experiment 101, Stefan Ljungqvist, som även råkar vara producent för det lovande rollspelet Biomutant...
Vi har kikat närmare på Tomb Raider-teamets kommande licensspel samt pratat med studion...
Med ungefär en månad kvar tills vi äntligen får se vad 343 Industries jobbat på i fem års tid, kommer nu här en önskelista inför Halo Infinite...
Bungies före detta "art director" och en av Halo-seriens nyckelpersoner släpper snart sitt nya spel och vi pratade med karln om vad vi kan förvänta oss...
Vi ändrar våra planer för denna sommar och berättar nu allt du behöver veta om vårt Game On-program...
Imorgon är det då äntligen dags, svenska retroflirten Huntdown släpps efter fyra års utveckling och inför vår kommande recension bjuder vi på en intervju med studiogrundarna...
Vi hjälper dig att snabbt komma igång med krigföringen i Gears Tactics, för att bli en riktigt framgångsrik härförare på det digitala slagfältet...
Petter har gett sig på Id Softwares anrika actionföljetong, korat de tre favoriterna samt de tre spelen ur serien som han anser vara "minst bra"...
Hör upp alla ivriga Ori-nybörjare; låt oss lotsa er mot en bra start inuti Moon Studios atmosfäriska uppföljare...
Vi hjälper dig att hitta godbitarna till Xbox Game Pass och PS Now i det jättelika utbudet av underhållning...
Det ser ut att bli ett riktigt fint indie-år under 2020. Vi kollar in 20 spel som förtjänar att lyftas fram lite extra...
Visst, PC ger både bättre flyt och tjusigare grafik. Men vi föredrar ändå att spela på konsol ibland, då det helt enkelt finns fördelar som PC inte matchar...
Efter ett antal rätt slöa Need for Speed-spel hoppas vi här på redaktionen att EA återvänder till Underground. Och vad hände egentligen med Burnout?
Två skräckspel med helt olika upplägg släpptes ungefär samtidigt. Det är dags att bestämma vilket av dem som egentligen är bäst!
Gamereactor slog sig ned med Fallout-veteranerna Leonard Boyarsky och Tim Cain för att prata lite om kommande rollspelet The Outer Worlds...
Svensken Jens Kolhammars nya spel är färdigt och Gamereactors pixeltokige chefredaktör tog ett snack med den ambitiösa indiespelskaparen...
Borderlands 3 är ett enormt spel och är du inte bekant med serien, kan det vara svårt att veta var du ska börja. Lyckligtvis finns vi här för att assistera dig med att snabbt komma igång...
Jägare eller varg? Ducka undan eller skydda sig? Katedraler eller tempel? Wigert har tagit två av sina favoritspel och försökt kora vilket av dem som egentligen är det bästa...
Spelvärldens allra hetaste genre stavas Battle Royale. Idag finns mängder av varianter men i sann hungerspelsanda kan det endast finnas en vinnare. Vi har ställt två giganter mot varandra för att se vem som kommer ut segrande...
Det börjar bli svalare, skolan har börjat och rönnbären har mognat. Hösten är här, och vi har kollat in de hetaste spelen som väntar runt knuten...
Anthem släpptes tidigare i år och glömdes bort snabbare än valfri Idol-vinnare, nu har det uppsnackade "cataclysm"-eventet ägt rum, var det värt väntan?
Kim Orremark går igenom de senaste årets säsonger i Destiny 2, vad fungerade bra? Vad fungerade inte alls? Är det här en fungerande struktur för "live service"-spel?
Lokala och närodlade spelproduktioner gillar vi extra mycket, så därför satte vi André på en spårvagn och bad chauffören att släppa av honom hemma hos en av Göteborgs nutida TV-spelstoltheter - Steamworld-utvecklarna Image & Form...
Level-redaktionens första indietitel är släppt och en semester-präglad chefredaktör slog sig ned med Tobias Bjarneby för att få veta mer om 198X...
Red Dead Redemption 2 står fortfarande kvar vid bardisken i våra hjärtans salooner. Så gör även det fem år gamla mästerverket Grand Theft Auto V. Och nu ämnar vi ställa dessa äventyr mot varandra. Vem vinglar vinnande ut ur barslagsmålet?
Efter att ha köpts upp av Microsoft förra året, jobbar Obsidian Entertainment just nu på att lansera sitt sista spel som oberoende utvecklare - The Outer Worlds. Det...
Så har Microsoft avrundat sin E3-presskonferens, och vi har kollat in allt som sades och visades upp samt sammanställt allt i en rysligt maffig artikel...
Med bara drygt två veckor kvar tills de första E3-presskonferenserna drar igång, bjussar vi nu på en serie artiklar där vi går igenom vad vi tror kommer att visas upp...
Microsoft öppnade igår upp dörrarna till sitt Kista-kontor utanför Stockholm för att visa upp vad som är på gång inom deras [email protected] och Gamereactor var såklart på plats, redo att hugga in...
Enligt Adrian har EA varit ute och simmat lite med NHL-serien de senaste åren, och idag tänkte han lista några punkter han hoppas EA Sports har tänkt på till NHL 20
Idag ska nästan alla spel vara öppna titlar som kontinuerligt byggs ut som tjänster, och där främsta målet tycks vara att sälja loot-lådor snarare än spelglädje. Det är dags att dra i bromsen nu...
Kim Orremark spekulerar om den nästan tioåriga relationen och avtalet mellan Bungie och Activision, och hur framtiden ser ut för Destiny...
Claire och Leon snubblar över mer trubbel än de någonsin kunde föreställa sig, när de anlände till Raccoon City. Vi har tipsen för att hålla dem vid liv...