Det har släppts lite gameplay för Outer Worlds Obsidians nya titel och jag tycker ärligt talat att av det vi fått se så ser det inte jättebra ut. Stridsmekaniken i sig är kanske inte centralt i ett rollspel något jag inte fattat varför med tanke på att spelen ofta påtvingar stridandet och adopterat det som en pelare i sin spelmekanik i modern tid. C-rpg spelen kunde åtminstone luta sig mot komplexa omgångsbaserade eller realtidsbaserade system även om de också led av problem. Det ser ut som ingenting hänt sedan New Vegas, se själva: https://www.youtube.com/watch?v=9je2JizqlaE ansiktsanimationerna lämnar mycket att önska, jag får samma känsla som i Oblivion när man zoomar in i ansiktena. Grafiken är väldigt brun och jag var inte helt såld på paletten i trailer sekvenserna heller. Vi kan bortse från Fov problemen i trailern då sådant ofta går att fixa på PC och ibland på konsol. Visst det kanske är en tidig build eller något som kommer att få mycket kärlek innan release men det ser stelt, klumpigt och väldigt last gen ut.