Svenska
Blog

Jag startar en spelstudio - Låt oss prata spelkänsla

Skrivet av _genki den 7 februari 2017 kl 15:28

I oktober 2016 reviderade jag hela styrmekaniken i mitt kära spel. Detta låter säkert helt galet i mångas öron, men ifall sanningen ska fram så var det både tvunget och nödvändigt. Jag har utvecklats så pass mycket sedan projektets start och istället för att nysta i den kod som mer och mer började likna ihopklibbad spagetti valde jag att ta nya tag. Ny förbättrad struktur, förbättrad skalbarhet och betydligt färre beroenden. Helt plötsligt kan jag utveckla nya funktioner utan att andra faller, eller att det blir buggfester utan dess like. Men då undrar ni säkert, hur berör detta mig? Jo...

... idag går jag online på Twitch klockan 20.00. Och för alla er som tycker att det kan vara intressant att se spelutveckling på nära håll så ska ni definitivt ta del av detta. Ni får insyn i projektet samtidigt som ni kan chatta med mig. Precis som vanligt kommer det att ligga uppe ett Live-Demo där ni kan få prova alla förändringar direkt i webbläsaren. ;) Ingen installation krävs, enbart ert sällskap. Min förhoppning är också att vi kan hjälpas åt att få till den grundläggande spelmekaniken/känslan samt även diskutera saker som button mapping och liknande. :)

Så.... Ta med din favorit handkontroll (PC-kompatibel) så kör vi ikväll! :D XO- och PS4-kontroll bör fungera perfekt med usb-kabel ifall ni använder Chrome som webbläsare.

Jag startar en spelstudio - Låt oss prata spelkänsla

Själv brukar jag köra Steam Controller till min PC. Men ifall jag ska vara helt ärlig så fungerar den inte med det molnbaserade spelbygget. Ifall jag bygger det som en Win32-applikation så fungerar det dock hur bra som helst. :)

HQ