Svenska
Blog
Jag startar en spelstudio - Veckouppdatering

Jag startar en spelstudio - Veckouppdatering

Skrivet av _genki den 22 februari 2017 kl 11:51

I takt med att jag numera arbetar på spelet heltid tänkte jag att det kunde vara lämpligt att göra veckouppdateringar. Det har blivit en vana att göra detta på Twitch, men för er som missar dessa strömmar så går det även att se dessa i repris på Pixel Shade's officiella YouTube-kanal. Så prenumerara gärna där för att få se de senaste nyheterna kring spelutvecklingen. Twitch-sändningarna tenderar på att bli väldigt långa och kanske inte fullt lika kompakta rent informationsmässigt som jag hade önskat.

På så sätt tänkte jag i Mars månad komma igång med lite mer matnyttiga och ordentligt klippta videos för Youtube. Allting ifrån tutorials till analyser och liknande, vi får se hur mycket tid jag har, men en video per månad har jag satt upp absoluta minimumkrav på mig själv. I samband med detta ska jag även komma igång med en Patreon kampanj, varav människor kan bidra med struntsummor som kollektivt förhoppningsvis kan hålla mig flytande längre.

Jag vill inte att sociala medier ska stjäla allt för mycket tid från spelutvecklingen. Men samtidigt inser också att detta är något som behövs göras för att bygga en relation med alla spelare där ute. Allt detta är faktiskt himla kul, men jag får liksom inte timmarna på dygnet att räcka till, vilket resulterar i att jag generellt sover 6h eller strax där under. Vilket man kan märka i denna video, då jag är mycket trött och får till och med lite problem att hitta ord på engelska i slutet. hahaha

Vilket fall som helst. Kika gärna på min senaste Twitch-Stream. Denna gången visar jag upp lite nya assets för ett kommande flygfält. bland annat ett flygplan som jag har spenderat alldeles för många timmar på. :) Sedan bygger jag upp en miljö från grunden även om denna inte kommer att användas till slutprodukten så hjälper den mig att se vad som behöver göras framöver för att i slutändan bli färdig med flygfältet.

Ha det riktigt bra så ses vi snart igen! Och sprid gärna ordet om att jag finns till folk som kan vara intresserade av att följa spelutveckling på riktigt nära håll. :)

HQ