Svenska
Blog
Krigare är klagare

Krigare är klagare

Skrivet av Mikael den 7 mars 2007 kl 15:30

Så har den kommit, patchen som skulle få krigare att känna sig hyfsat bra igen (för första gången sedan typ maj 2005). Mer rage att använda till mumsiga tekniker, lite mer skada i allmänhet. Men alltså, jag märker ingen större skillnad. Jag stack upp till Skettis och hackade ihjäl lite vattenelementarer, och jag är fortfarande halvdöd efter att ha spöat två. En arakkoa som är ovanligt elak med sina blödareffekter (som förstås är ostoppbara om man inte kan hela sig) tar ner mig på 20%. Och ve mig om någon extra fiende blandar sig i.

Visst, jag har mer rage men fortfarande inte så mycket att använda den till. Det grundläggande problemet med krigare, att vi bara tål mycket men inte har en suck att undvika alla lömska specialattacker, kvarstår. Att vi inte har en chans att fly om läget skulle barka åt helsike. Vad hjälper det med 10000 HP och 10000 i rustningsfaktor om fienden bara behöver kasta en besvärjelse som går rakt genom rustningen eller få in en blödareffekt som tickar bort 2000 HP utöver den vanliga skadan utan att jag kan göra ett dugg åt det? Samtidigt är Rend värdelöst, några hundra skada över 15 sekunder. Execute tar fortfarande aldrig kål på en fiende trots att jag aldrig någonsin fått göra den före 10%-nivån (när den egentligen ska vara på 20%). Intimidating Shout är fortfarande det bästa sättet att dö eftersom flyende fiender tar med sig polare tillbaka och den fiende du bedövat alltid hämtar sig efter två sekunder istället för åtta.

Budskapet är klart, krigare ska maxa ut sitt försvar och aldrig någonsin ge sig i strid utan att ha en präst i fickan. Jag fattar vinken, och tänker nu byta till full Protection-specialisering. Men jag gör det under protest.

HQ