Svenska
HQ
HQ
Kane & Lynch 2. Första intryck (MP)

Kane & Lynch 2. Första intryck (MP)

Skrivet av Selerz den 4 juli 2010 kl 17:57

Här kommer mina intryck om multiplayerdelen, tänkte först börja med att inleda sen berättar jag specifikt om de olika game-moden.


Multi-Player läget är ganska kul faktiskt, förutom att matchmaking systemet är ruttet. Det kan ta riktigt lång tid att hitta en match och oftast står det Searching for Games, Joining Game, Closing, Buffering, och bara det tar väll ca 1 minut. Efter det är har man tydligen hostat en server och det kan ta upp till 10 minuter innan 8 personer har joinat. Så det är ett stort minus, det finns också bara en tråkig liten bana man får spela.


Fragile Alliance: Fragile Alliance är helt okej, du börjar som en av åtta rånare som ska sno en hel del pengar för att sedan ta sig till killen som ska hämta upp dig och de andra. På vägen kan en hel del hända, tex. en av dina partners kan bestämma sig för att förråda dig och de andra genom att döda alla andra och ta alla pengar för sig själv. Men det är inte ofta den personen lyckas döda sju personer och sedan skjuta ner hela polisstyrkan själv. Destå få som lever när man väl kommit till bilen destå mer pengar får man, eftersom man alltid förutom i vissa tillfällen delar på pengarna. Om du dör under uppdraget spawnar du som en polis och ditt uppdrag blir då att försöka stoppa rånarna.


Undercover Cop: Detta är helt klart mitt favorit game-mode. Det fungerar ungefär likadant som Fragile Alliance men skillnaden är att det finns en "Undercover Cop" bland de åtta rånarna, vars uppdrag är att döda rånarna så fort de gjort ett brott. Att vara den personen kan vara mycket underhållande då man måste se sig för innan man dödar en av rånarna. Även om man inte är den personen så är det riktigt kul då man alltid har en misstänkt som man tror är Undercover-Cop. Här spawnar du inte som polis efter du dött utan du får titta på när de andra spelar i ett så kallat "Spectator Mode"


Cops & Robbers: Detta har jag inte hunnit spela då det är näst intill omöjligt att hitta en match, men det funkar så här: Det finns två olika team, ett är rånare och ett är polisstyrkan. Rånarna ska försöka ta sig till bilen som i Fragile Alliance och Undercover Cop, skillnaden är ju då att ett lag är poliser från början och inte när de dött.

Plus: Kan bli riktigt kul om man är många bra spelare, Undercover-Cop är riktigt roligt, bra ljudeffekter, härlig design, bra kontroll, mycket bättre än ettan.

Minus: Dålig matchmaking, endast en bana, många låsta vapen, ryckiga animationer, krävs nästan ett helt magasin för att döda fiender, speciellt om det är en av dina partners, traitorsystemet hade kunnat vara bättre.

?: Var är rånarluvorna?

Detta och SP bloggen är mina första intryck jag skrivit så feedback önskas!

Kane & Lynch 2. Första intryck (SP)

Kane & Lynch 2. Första intryck (SP)

Skrivet av Selerz den 2 juli 2010 kl 13:48

Har Gamereactor att tacka för att jag fick prova Kane & Lynch 2 Betan eller "Exclusive Demo". Så hade tänkt skriva mina första intryck.

Single-Player: Detta var det första jag börja med, här får man chansen att spela ett eller nästan ett helt uppdrag. Du börjar sittandes med Kane i en restaurang och käkar medans du snabbt blir attackerad av vad som ser ut som Shanghai's motsvarighet till SWAT.

Du skjuter dig ut, och Lynch skriker till Kane att de måste dra till hans flickväns eller frus lägenhet för att se om hon lever, eller något sådant. Själva grafiken och designen var faktiskt ganska cool och det ska nog kännas ungefär som om man ser Lynch från en övervakningskamera eller något. Gameplay var dock inte lika bra, coversystemet funkar helt okej, och vapnen och ljudeffekterna har förbättrats sen ettan. Men det känns forfarande lika stelt som ettan. Man blir skjuten hela tiden fast man är i cover, fienderna bara springer mitt in i allting och blir snabbt dödade. Så om jag ska köra GR Style och sätta plus och minus kommer följande här:

Plus: Cool design, känns mycket mer moget än ettan, många vapen, och en härlig stämning.

Minus: Dålig Articifiell Intelligens, vissa ryckiga animationer, kan bli tråkigt att hela tiden vara i Shanghai, cover-systemet är inte mycket till ett cover-system, allting känns scriptat.

Det är dock ett demo, och mycket kan fixas till release i Augusti. Återkommer med intryck på Multi-Player när jag orkar.