Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

LG OLED C1, behöver Hjälp!!


Tjabba!

Köpte LG OLED C1 på Black Friday och har varit nöjd med bilden till spel som Assissins Creed Valhalla, Halo Infinite, Mass Effect Legendary Edition och Ghost Recon Breakpoint som jag spelat mycket på Xbox Series X. Men sen köpte jag Tekken 7 och Watch Dogs 2 (också till Series X) och dom ser fan ut som PSP spel? Har fixat med inställningar men ingenting gör bilden bättre! Kopplade nyss in PS4an och upptäckte då också att precis ALLA mina PS4 spel ser ut som skräp, ink GTA V, RDR2 och Horizon Zero Dawn. Har testat att koppla mellan min gamla Samsung från 2008 för att jämföra och den har fan tusen gånger skarpare bild än min nya C1?? Bilden ser påklistrad och oskarp ut. Men detta är alltså bara på vissa spel jag var som sagt skit nöjd innan jag upptäckte detta! Hoppas det är någon inställning som jag inte fattar för grafiken i vissa spel är fan mörk och ser trasig ut. Någon som kan hjälpa mig vill gärna inte behöva lämna in en 65" tv har fan ingen bil 😅

  • 0

HDR... Kolla vad du skickar ut för signal och vad TV:n tar emot.

Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0

In reply to: @Petter

HDR... Kolla vad du skickar ut för signal och vad TV:n tar emot.

Xboxen står inställt på HDR och det ploppar upp en text på TVn som säger HDR när jag startar ett spel som har HDR men vet inte direkt utöver det hur man kollar om signalerna är rätt? Vissa spel som ska ha HDR ser fortfarande ut som skräp (ofta äldre titlar). Tog ner Final Fantasy Stranger of Paradise demon på PS4 i helgen det såg helt trasigt ut, men det åh andra sidan kanske är utvecklarnas fel? 😅. Laddade precis ner Guardians of Galaxy till Series X och det ser verkligen läckert ut 10/10 så jag fattar verkligen inte? Funderar på om det är min HDMI kabel som puckad? Eller är TVn kanske för bra för vissa spel? 😆

  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!