Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vad äter du absolut inte?


Citerar thording:
Som om jag skulle betalat dig för att käka min mamma. Vafan tror du om mig?


..med lite hasselbackspotatis och persiljesmör går det mesta ner.
Skämt åsido, det var inte jag som påannonserade kannibalism i trådens knytkalas
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Jag äter inte raggmunk .. ?
Ät mycket om dagen!
  • 0
Citerar Vaeskebehandlare:
Jag äter inte raggmunk .. ?


Det som är så gott
Gillar din signatur.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Usch nej! Fyyyyy!
Hihi, min signatur kan ingen slå! : [ D
Ät mycket om dagen!
  • 0
Usch, det går inte heller att äta!
Ät mycket om dagen!
  • 0
Banan. Jag avskydde banan när jag var liten och vägrade äta det. Min brorsa visste om det och när jag var liten älskade jag CS och då erbjöd han mig att spela CS i en timme om jag tog en tugga från en banan och käkade upp det.

Jag tog en bit och en tugga och kräkte upp det 3 sekunder senare. Och jag fick inte spela CS.

Sen dess tror jag inte jag har ätit banan eller kommit i närheten av en.
  • 0
Citerar Jakkal:
Det var ett förbannat tjat, har min åsikt gått fram tro? "smakar riktigt illa", har ni fått aceton i munnen nån gång? Det smakar riktigt illa. Men mat i alla dess former smakar aldrig "riktigt illa" om det nu inte är översaltat/kryddat/bränt/misshandlat på diverse sätt under tillagning. Jag har koll på begreppen men du och många andra här har det inte. Lockhead jämförde paprika med Irakiska krigsfångar som tvingades dricka råolja, då är det fan fel någonstans.


Haha, du är för rolig du. Visst är det värre att få aceton i munnen än att käka något äckligt, men det betyder INTE att mat inte kan smaka riktigt illa. Enligt din konstiga logik så gör det ju inte ont alls att t ex stuka handleden, för man kan ju faktiskt få handen avsågad med en smörkniv vilket är värre. Jag håller självklart med om att det är värre att dricka råolja än att äta riktigt äcklig mat, men det betyder inte att jag vill göra något av det liksom.

Citerar Jakkal:
Att som sagt rynka på näsan åt något som paprika; "usch vad äckligt, det går ju inte äta", det är svagsint och inget annat.


Det är väl klart som fan att man hellre äter något äckligt än ingenting, men sålänge det finns alternativ som smakar bra istället så kommer jag att välja dem.

Citerar Jakkal:
Jag tvingar knappast någon att sätta i sig något som en person inte tycker om, men att peta/sortera bort små fragment av något i maten som en jävla 5-åring är bland det jävligaste och mest otacksamma jag vet. Det är direkt förknippat med gnälliga, trotsiga småbarn.


Enligt din egen logik, tänk så mycket värre saker det finns i världen. Det här är LÅNGT ifrån det mest "jävliga" och "otacksamma" som finns, att du ens orkar göra en big deal av en sån skitsak är bortom mitt förstånd.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Hydra:
Haha, du är för rolig du. Visst är det värre att få aceton i munnen än att käka något äckligt, men det betyder INTE att mat inte kan smaka riktigt illa.


Ge mig några exempel som smakar riktigt illa, någon måste i så fall ta kontakt med livsmedelsverket, bedriva en kampanj och plocka bort giftet från den välsorterade dagligvaruhandel vi har förmånen att få ta del av.

Citerar Hydra:
Enligt din konstiga logik så gör det ju inte ont alls att t ex stuka handleden, för man kan ju faktiskt få handen avsågad med en smörkniv vilket är värre.


Att stuka/såga av handen är inte ett grundläggande mänskligt behov vad jag vet, vi pratar om mat och att äta här.

Citerar Hydra:
Det är väl klart som fan att man hellre äter något äckligt än ingenting, men sålänge det finns alternativ som smakar bra istället så kommer jag att välja dem.


Exakt. Du har tur som lever i ett samhälle som erbjuder alternativ till din begränsade smak, ett samhälle där man inte behöver värdesätta föda överhuvudtaget. Otacksamt, men sant.
Fortsätt med det då, jag kan/försöker inte omvända dig, jag ser dig bara som 'fin i kanten' och larvig.

Citerar Hydra:
Enligt din egen logik, tänk så mycket värre saker det finns i världen. Det här är LÅNGT ifrån det mest "jävliga" och "otacksamma" som finns, att du ens orkar göra en big deal av en sån skitsak är bortom mitt förstånd.


Visst finns det, därav "bland" det jävligaste och mest otacksamma. Att jag orkar göra en Big Deal av det ja.. I'm lovin' it.
Grejen är ju att det inte är en skitsak, tänk globalt så kanske du förstår. Den här tråden är ett sorgligt jävla hån mot omvärlden och ett bevis på hur äckligt tänket är hos trygga I-landsmänniskor.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Citerar Jakkal:
Ge mig några exempel som smakar riktigt illa, någon måste i så fall ta kontakt med livsmedelsverket, bedriva en kampanj och plocka bort giftet från den välsorterade dagligvaruhandel vi har förmånen att få ta del av.


Att något smakar riktigt illa har inget med att göra om det finns gift i det... Jag förstår din poäng, man ska vara nöjd med att man har mat och alla har inte det och därför ska man inte gnälla på något som folk längtar efter i stora delar av världen osv osv. Det har dock inget med saken att göra. Mat kan fortfarande smaka riktigt illa. Jag äter hellre något som smakar riktigt illa än ingenting alls som sagt, men det betyder inte att maten inte kan smaka riktigt illa. Det här är subjektivt och har inget med hur mycket gift maten innehåller att göra. Du kan tyvärr inte påstå att det inte finns mat som smakar illa, det är som om att jag skulle säga att det inte finns någon god maträtt som innehåller potatis. Oavsett vad andra tycker, för så är det!

Citerar Jakkal:
Att stuka/såga av handen är inte ett grundläggande mänskligt behov vad jag vet, vi pratar om mat och att äta här.


Principen är densamma, du påstår att något otrevligt inte är otrevligt pga att det finns något värre.

Citerar Jakkal:
Exakt. Du har tur som lever i ett samhälle som erbjuder alternativ till din begränsade smak, ett samhälle där man inte behöver värdesätta föda överhuvudtaget.


Ja, det är tur. Men att jag föredrar att äta vissa saker framför andra betyder INTE att jag inte värdesätter föda.

Citerar Jakkal:
Grejen är ju att det inte är en skitsak, tänk globalt så kanske du förstår. Den här tråden är ett sorgligt jävla hån mot omvärlden och ett bevis på hur äckligt tänket är hos trygga I-landsmänniskor.


Nu drar du väldigt förhastade slutsatser. Det är sant att jag helst skippar viss mat, men det betyder inte att jag är en bortskämd snorunge som inte förstår hur världen fungerar. Vi slänger t ex aldrig någon mat här hemma, det händer knappt. Finns det kvar från middagen så sparar vi det, smörpaket används verkligen in i det sista, det är nästan rent när vi slänger det osv. Att jag inte äter t ex tomat är en skitsak, hur jag än ser på det. Vem förlorar egentligen på det? (Bortsett från jag själv med tanke på att tomat är nyttigt... )

Jag förstår vad du försöker säga, men det faktum att jag väljer att inte äta tomat är inte tillräckligt för att du ska kunna döma ut mig som barnslig och larvig. Och ditt snack om att det inte finns mat som smakar illa är bara fel.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Hydra:
Att något smakar riktigt illa har inget med att göra om det finns gift i det...


Nej inte bokstavligen hälsofarligt om det var så du tolkade det, men begreppet "riktigt illa" är för hårt. Då har man inte satt smaklökarna på prov. Med "riktigt illa" är man uppe på nivån härsket/mögligt och att kroppen intar försvarsställning.

Citerar Hydra:
Du kan tyvärr inte påstå att det inte finns mat som smakar illa, det är som om att jag skulle säga att det inte finns någon god maträtt som innehåller potatis. Oavsett vad andra tycker, för så är det!


Att personer har utvecklat en oförmåga att äta vissa saker är bara sparsmakat. Jag vill inte låta taskig med det här, men rent objektivt, vad är mest i behov av justering - min eller din toleransnivå?

Citerar Hydra:
Principen är densamma, du påstår att något otrevligt inte är otrevligt pga att det finns något värre.


Jag tycker att man drar gränserna väldigt lågt om tröskeln går vid tomat/paprika/blodpudding/whatever. Då har man ett I-landsproblem som heter duga, för hur man än vrider och vänder på det så är det inget annat än just det.

Citerar Hydra:
Men att jag föredrar att äta vissa saker framför andra betyder INTE att jag inte värdesätter föda.


Nej alla värdesätter föda, så pass välprogrammerade är de flesta. Men det finns ett fundamentalt fel någonstans om fullt ätbar och nyttig mat väljs bort.

Citerar Hydra:
Vem förlorar egentligen på det? (Bortsett från jag själv med tanke på att tomat är nyttigt... )


Det är ingen som förlorar på det i den bemärkelsen, du kan gå igenom hela ditt liv utan att äta tomat, det är inte livsnödvändigt, men jag tycker att det är oerhört märkligt att stämpla tomaten som oätbar. Men å andra sidan går sällan I-landsproblem hand-i-hand med grundläggande mänskliga rättigheter eller rationellt grundad logik.

Citerar Hydra:
Och ditt snack om att det inte finns mat som smakar illa är bara fel.


I ett avseende ja, jag har inte provat allt. Det var väl en mystisk och bra slutkläm? Jag tror inte vi kommer mycket längre.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
bebisar ?
Honey we can't afford any more kids, we already got Blanka, Zangeif, Chunli Guile... Oh that was Street Fighter
  • 0
MUMS!
Ät mycket om dagen!
  • 0
Någon fler som inte vill prova på Haggis?
Hippopotomonstrosesquippedaliofobi - Rädslan för långa ord
  • 0
  • kano
  • kano
Skit, betong och valfria syror.
"Utan pengar hade vi alla varit rika"
  • 0
Musslor! Sjukt äcklig konsistent på dem små djuren ..
Guns don't kill people, people kill people. Monkeys do to if they had a gun.
  • 0
Åt en halv tesked ketchup en gång, med resultatet att jag spydde upp hela middagen.
I'm a luigiiii yahååå
  • 0
Citerar Senerii:
Någon fler som inte vill prova på Haggis?


Jag har ätit Haggis. Det är inte allt för illa.

Jag äter inte broccoli.
:3
  • 0
  • kano
  • kano
Fattar inte hur man inte kan gilla kött och grönsaker, asgött ju.
"Utan pengar hade vi alla varit rika"
  • 0
Mmm! Kött och grönsaker är gott, människans kost. Men det finns grönsaker som jag glömt namnet på som jag inte tycker om.
Att vara? Eller icke vara? Det är frågan!
  • 0
Lasagne. Usch och fy för denna urhemska kost.
Life experience is an important ingredient. Curiosity. Nerves. Dare to make a fool of itself, be naked. Constantly exposing themselves to danger and artistic: Never say now I'm ready.
  • 0
Citerar luddeking:
Lasagne. Usch och fy för denna urhemska kost.


Det är inte heller min favoritmat faktiskt.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Hemmagjord potatismos.
  • 0
Citerar luddeking:
Lasagne. Usch och fy för denna urhemska kost.

Wat!? Det är ju bland det bästa man kan äta.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Citerar luddeking:
Lasagne. Usch och fy för denna urhemska kost.


Du är fel.
Prying open my third eye.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!