Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Ta ställning till Sverigedemokraterna!


http://www.dn.se/nyheter/politik/fore-detta-nazist-representerar-sd

"I kyrkovalet representeras Sverigedemokraterna (SD) i Göteborg av en person med bakgrund i nazistiska Nordiska rikspartiet. I Stockholm respektive Härnösand representeras partiet av två personer med bakgrund i högerextrema och främlingsfientliga Nationaldemokraterna, rapporterar programmet Adaktusson i TV8."

Där har du exemplet du ville ha. Vill du ha fler eller ska du i fortsättningen räkna med att jag inte är en 13 åriga pojke som du läxar upp för att kunna argumentera för det RASISTISKA partiet Sverigedemokraterna? Ja, rasistiska.

Och som nämnt är det lättare att fiska nya idioter och kalla dem genier än att ge sig på folk som redan har en åsikt. Därav ett nytt parti, med nytt namn, men gamla idioter med gamla rasistiska åsikter.
Du kan försöka att ge mig en påse bajs och byta namn på den till godis, men när jag öppnar den där påsen kommer det fortfarande bara vara bajs.

Här följer några kända videos där du kan se vilka "genier" SD rekryterar. Jag håller med dig om att de kan verka för dumma för att ha en dold agenda efter att ha vuxit som parti. Så där har du rätt, deras intelligensnivå är inte tillräckligt hög. :

http://www.youtube.com/watch?v=018v5WhDpmk (Hon kanske räknade ut deras budget, då förstår man varför invandringen kostar så mycket).

http://www.youtube.com/watch?v=g9dJtGUvtcE


Och innan du låtsas vara smart så säger jag redan här att dessa videos inte är här som "bevis" för något, mer för att låta folk roa sig lite i en tråd full av förnekelse.
Dessutom nämns det att karln i den andra videon är en f.d nazist, men du hade redan fått det du ville ha angående det ;)
--

Svensken gjorde fel? Nämnde jag i texten (som är påhittad) att det var en svensk person som blev rånad? Eller att det var invandrare som rånade honom? Eller är det något du antog och samtidigt exponerar ditt tankesätt för mig =) Ditt väldigt rasistiska tankesätt.Bu bu busted Mr Samy, I don't envy you.

Nu räcker det för mig. Svara gärna, det kommer varken bli läst eller bemött. Att prata med folk som tolkar allting som de vill är inget för mig (samtidigt som de själva påminner om de extremsinister de så intensivt hatar).
Ha det bra, lura i pojkarna att SD inte är rasister =)
  • 0
Citerar Devilsknight:
Nu räcker det för mig. Svara gärna, det kommer varken bli läst eller bemött.


Jaha. Var du en struts i ett tidigare liv?
I don't envy you.
  • 0
Fråga hela folket, inklusive alla (ca 9-10 miljoner). Mindre än 7% valde SD. Svaret är i en demokrati att majoriteten bestämmer! I det här fallet ca 93%.

Så sluta förolämpa mina värderingar och åsikter då du förolämpar minst 93% av alla Svenskar. Behöver jag vara mer tydlig än så?

För i övrigt så är det bara en tidsfråga innan vi kommer till 15 miljoner och 20 miljoner osv. Sverige om man jämför med andra länder skulle säkerligen klara av en befolkning med 50 miljoner eller mer om det behövs i framtiden. Läs i historiebökerna och läs på om andra partiers strategier för att klara framtidens alla utmaningar.

Och tänk på alla skattepengar ni förlorar på att bromsa utvecklingen!
Och vem ska ta jobben som Svenskarna inte vill ha? Smaka på den, städa toaletter och baka pizza,

tänk några gånger till innan ni svarar på denna.

Och för i övrigt så behöver vi inte politiker för att bevara Svensk och Västerländsk kultur. Det är upp till oss, folket, och inte politikerna.
PUNK IS NOT DEAD - Suda51
  • 0
  • Missing Avatar
  • Ketz
Citerar airport51:
Och tänk på alla skattepengar ni förlorar på att bromsa utvecklingen!
Och vem ska ta jobben som Svenskarna inte vill ha? Smaka på den, städa toaletter och baka pizza,


Vem fan har påstått att pizzabagarna och toalettskrubbarna ska deporteras?

Dessutom, det finns många arbetslösa svenskar som är villiga att ta vilket jobb som helst och pizzabagning är inte raketforskning direkt. Just sayin'.
Stoppa tråk-tortyren, innan jag faller i trams-trans.
  • 0
Arbetsförmedlingen har massor med lediga jobb.

Och Muslimerna betalar skatt så om några år så har de själva finansierat sina egna moskéer!
PUNK IS NOT DEAD - Suda51
  • 0
  • Missing Avatar
  • Ketz
Citerar airport51:
Arbetsförmedlingen har massor med lediga jobb.

Och Muslimerna betalar skatt så om några år så har de själva finansierat sina egna moskéer!


Vad vill du ha sagt?
Stoppa tråk-tortyren, innan jag faller i trams-trans.
  • 0
Citerar airport51:
Fråga hela folket, inklusive alla (ca 9-10 miljoner). Mindre än 7% valde SD. Svaret är i en demokrati att majoriteten bestämmer! I det här fallet ca 93%.
Så sluta förolämpa mina värderingar och åsikter då du förolämpar minst 93% av alla Svenskar. Behöver jag vara mer tydlig än så?

För i övrigt så är det bara en tidsfråga innan vi kommer till 15 miljoner och 20 miljoner osv. Sverige om man jämför med andra länder skulle säkerligen klara av en befolkning med 50 miljoner eller mer om det behövs i framtiden.
Och tänk på alla skattepengar ni förlorar på att bromsa utvecklingen!
Och vem ska ta jobben som Svenskarna inte vill ha? Smaka på den, städa toaletter och baka pizza,

tänk några gånger till innan ni svarar på denna.


Att du skulle vara 24 år är komiskt. Ännu mer komiskt är hur utskrattad du skulle blivit om du hade stått och raljerat om det här offentligt och inte bara på något spelforum.
  • 0
Thunderbird: Jag får tacka dej för att du lade upp yougov-undersökningen, va ett tag sedan jag såg den, hade glömt att det var yougov som låg bakom den! Där räddade du mig, hehe

Ketz: Japp, ohly är en kommunist och han har inte ens vett att skämmas när han erkänner! Han kan minsann lalla runt i maktens korridorer utan att någon pissar på honom. Men det enda Sverigevänliga partiet ska minsann smädas av dagisbarnen i 7-klövern så fort tillfälle ges! Skrämmande!!

Garon: Ok, självklart kan man inte stämpla alla politiker i v som kommunister, men ohly förnekar sig inte, och jag har en känsla av att det finns fler inom partiet som kallar sig kommunister, sen om de gör det öppet är ju en annan sak. V var tvungna att "snyggas till" för att bli accepterade, och sossarna var beroende av dem, så "kommunisterna" fick de inte heta nåt mer..

Men Kommunismen verkar onekligen vara mer legitim än nazismen, trots att den är lika grym. När någon hyllar che guevara är det ingen som höjer på ögonbrynen, trots att han var en sadist och massmördare och inte den frihetskämpe han beskrivs som av romantiserande, rödvinssörplande wannabe-rebeller. Han var en ruggig psykopat, och hans nuna är inget jag vill ska pryda min t-tröja..

Ang. att jag skrev att i princip all media är vänster, inte minst SR: Ok att media mer än gärna kallar sig borglig, då de är maktens knähundar och slickar röv! Men sedan sossestyret (japp, ända sedan 70-talet) har de varit vänsterorienterade, och är till väldigt stor del vänster även idag. (Men visst figurerar även moderatskribenter i sk*tblaskorna). Sen att tidningarna kallar sig borgliga är en annan sak. Det är lätt att hävda. Media är ytterst manipulativa. Aftonbladet är en ren sosseblaska i alla fall. Samtliga (nästan iaf, gäller att va tydlig här) journalister oavsett om de hör hemma hos expressen, aftonbladet, SR, eller "what ever" är stöpta i samma vänsterform. (Med ytterst få undantag som sagt). Därav den ensidiga "debatten" när mångkultur är på tapeten! "Mono-debatt" om man så vill då journalisterna aldrig blir ifrågasatta eller emotsagda. (Ofta bjuder man in s.k experter, som verkar sakna en djupare kunskap om ämnet, men får ändå representera folket, hur vi tänker och tycker, och yes, ni gissar rätt, de är oftast vänsterorienterade och framför allt, alltid ytterst politiskt korrekta) Surprice!!

Jag vet mycket väl att moderaterna (med sina block-kompisar) är ett högerparti, Garon, jag är inte helt bakom flötet! Jag påstod att media var vänster, jag påstod inte att moderaterna var vänster. Jag nämnde inte vår regering överhuvudtaget.

Garon: Att endast 5% av de som "flyr" hit har giltiga asylskäl har jag läst i boken "Världsmästarna-När Sverige blev mångkulturellt" av Julia Caesar.

airport51: 50 miljoner invånare i Sverige i framtiden??? Då hoppas jag verkligen att vi löst bostadsbristen tills dess! men du verkar ju vara självaste moder Theresa, så du kanske kan tänka dig 10-15, eller varför inte 150 inneboende?? Och du, skulle varje ny medborgare vara en tillgång för Sverige? Men om dem vägrar jobba då? Får dem flytta in hos dej då?? Inte?? Det är lätt att vara "god" när man slipper ta ansvar för det! Och en sak till:
De där pizza-flosklerna börjar bli tjatiga vid det här laget..Har ni multikulturvurmare inga bättre argument på lager kan ni lika gärna lägga ner..

Och alla påståenden om att SD är rasister, nazister som jag läst i tråden: Att SD haft en del extrema anhängare, och till viss del fortfarande har kan partiet inte rå för! SD har gjort ett bra jobb med att i alla fall kicka ut dessa personer från själva partiet! SD är ett helt annat parti idag, än vad det var för låt oss säga 15 år sedan.
En liten påminnelse bara: Glöm inte hur sossarna fjäskade för nazisterna på 40-talet.
Ett bra ordspråk: Kasta ej sten i glashus...
  • 0
Citerar Devilsknight:
Ditt väldigt rasistiska tankesätt.


Fördomar != rasism, tänkte bara berätta det för dig eftersom du tydligen inte visste det.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
EDIT: lustig dubbelpost är lustig
  • 0
Citerar Hydra:
Fördomar != rasism, tänkte bara berätta det för dig eftersom du tydligen inte visste det.

Förvisso. Kan dock vara värt att nämna att rasism ofta grundas på fördomar.
  • 0
Grejen med rasism är att det riskerar att komma från vilken folkgrupp som helst! Och när en kriminel handling sker emelan två olika folkgrupper blir det ett så kallat "hat brott" och det är kriminelt. Diskriminering, mobbning, hets mot folkgrupp och svartmålning av folkgrupp är allt ihop olagligt och ett fall för polisen. Exempelvis rasistmorden i Malmö hade inte behövt hända om det inte funnits rasism i Sverige.

Den som inte håller med om detta ber jag om att inte utala sig.
PUNK IS NOT DEAD - Suda51
  • 0
Jag förstår inte riktigt grejen med att jämföra rasism och kommunism. Rasism är eb tanke om att olika människoraser har olika värden, kommunism är en politisk ideologi. Jag skulle själv inte vilja kalla rasism för någonting relaterat till politik. Kommunism är en ideologi med tankar om hur man ska styra ett land, skatter, arbetsmarknad o.s.v. vilket inte rasism är på samma sätt.

Därför tycker jag det blir fel att jämföra dom två (även om jag inte ursäktar någon av dom).
42
  • 0
Ohly är fan inte en kommunist han gav upp det för länge sen
ung vänster har däremot några kommunistiska aspekter
Kebab
  • 0
Citerar Skarin78:
Och alla påståenden om att SD är rasister, nazister som jag läst i tråden: Att SD haft en del extrema anhängare, och till viss del fortfarande har kan partiet inte rå för!


Eh, jo. Man kan se över sin rätt oseriösa rekryteringsbas till att börja med.
Gör musik.
  • 0
Citerar Linus Ohlsson-99:
Kommunism är en ideologi med tankar om hur man ska styra ett land, skatter, arbetsmarknad o.s.v.

Och att den sedan skulle vara "lika grym" som nazismen som vår nya vän ovan skrev... Min signatur.

Citerar Skarin78:
När någon hyllar che guevara är det ingen som höjer på ögonbrynen, trots att han var en sadist och massmördare och inte den frihetskämpe han beskrivs som av romantiserande, rödvinssörplande wannabe-rebeller. Han var en ruggig psykopat, och hans nuna är inget jag vill ska pryda min t-tröja..

Låter som ord från en bitter man som nyss fått sin design för en Himmler-tshirt dissad, eller vilken hjälte du nu har.
  • 0
Dock kan man ju fråga sig - om man vill göra ett parti som inte har någonting alls med nazism eller rasism att göra, är det inte då rätt korkat att gå med i ett nazistiskt parti och "göra om det", snarare än att skapa ett nytt parti? Tyder det på att Åkesson a) inte tänkte långt nog, b) VILL ha kvar naziststämpeln, c) vill ha kvar nazisterna, d) bara är fruktansvärt lat?

Citerar Skarin78:
En liten påminnelse bara: Glöm inte hur sossarna fjäskade för nazisterna på 40-talet.


Det är ju dock en påtaglig skillnad mellan 40-talet och 10-15 år sedan.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Geezer:
Låter som ord från en bitter man som nyss fått sin design för en Himmler-tshirt dissad, eller vilken hjälte du nu har.


Låter som något en man utan någon som helst koll på nutidshistoria skulle säga.

Citerar Andra Bullar:
Dock kan man ju fråga sig - om man vill göra ett parti som inte har någonting alls med nazism eller rasism att göra, är det inte då rätt korkat att gå med i ett nazistiskt parti och "göra om det", snarare än att skapa ett nytt parti? Tyder det på att Åkesson a) inte tänkte långt nog, b) VILL ha kvar naziststämpeln, c) vill ha kvar nazisterna, d) bara är fruktansvärt lat?


Återigen, dra parallellen till V, varför är det ok att de hette Vänsterpartiet Kommunisterna fram till 91?
  • 0
  • Missing Avatar
  • Ketz
Citerar airport51:
Grejen med rasism är att det riskerar att komma från vilken folkgrupp som helst! Och när en kriminel handling sker emelan två olika folkgrupper blir det ett så kallat "hat brott" och det är kriminelt. Diskriminering, mobbning, hets mot folkgrupp och svartmålning av folkgrupp är allt ihop olagligt och ett fall för polisen. Exempelvis rasistmorden i Malmö hade inte behövt hända om det inte funnits rasism i Sverige.

Den som inte håller med om detta ber jag om att inte utala sig.


Låt mig gissa, du är 15 år, har palestinasjal, hatar USA, gillar inte storföretag, har färgat håret svart o.s.v. Du framstår som en stereotyp av den okunniga popvänstern och har precis som vanligt inte en aning om vad fan du snackar om.
Stoppa tråk-tortyren, innan jag faller i trams-trans.
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Dock kan man ju fråga sig - om man vill göra ett parti som inte har någonting alls med nazism eller rasism att göra, är det inte då rätt korkat att gå med i ett nazistiskt parti och "göra om det", snarare än att skapa ett nytt parti? Tyder det på att Åkesson a) inte tänkte långt nog, b) VILL ha kvar naziststämpeln, c) vill ha kvar nazisterna, d) bara är fruktansvärt lat?


Har också tänkt den tanken. Är man helt seriöst med sina ändrade åsikter och har gjort upp med sitt förflutna så vore det väl lämpligast att starta ett nytt parti med helt annat namn som inte kan associeras med tidigare naziaktiviteter?

Tillagt 2011-08-03 11:41:
Citerar Ketz:
Låt mig gissa, du är 15 år, har palestinasjal, hatar USA, gillar inte storföretag, har färgat håret svart o.s.v. Du framstår som en stereotyp av den okunniga popvänstern och har precis som vanligt inte en aning om vad fan du snackar om.


Innan du börjar åldershetsa kanske det vore på sin plats att du avslöjar dina siffror?
Gör musik.
  • 0
Citerar Ketz:
Låt mig gissa, du är 15 år, har palestinasjal, hatar USA, gillar inte storföretag, har färgat håret svart o.s.v. Du framstår som en stereotyp av den okunniga popvänstern och har precis som vanligt inte en aning om vad fan du snackar om.


Sluta mata trollet...
  • 0
  • Missing Avatar
  • Ketz
Citerar FraGile:
Har också tänkt den tanken. Är man helt seriöst med sina ändrade åsikter och har gjort upp med sitt förflutna så vore det väl lämpligast att starta ett nytt parti med helt annat namn som inte kan associeras med tidigare naziaktiviteter?


Hette inte Socialdemokraterna det samma när de bedrev rasbiologinstitut på 30-talet? Eller startade de ett nytt parti efteråt som inte kan associeras med detta?
Stoppa tråk-tortyren, innan jag faller i trams-trans.
  • 0
Citerar Ketz:
Hette inte Socialdemokraterna det samma när de bedrev rasbiologinstitut på 30-talet? Eller startade de ett nytt parti efteråt som inte kan associeras med detta?


S grundades inte med det syftet, och alla riksdagspartier, höger som vänster, var lika entusiastiska. SD, däremot, startade som ett nazistiskt parti, det var ingen tillfällig niche och är inte jämförbart.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andra Bullar:
S grundades inte med det syftet, och alla riksdagspartier, höger som vänster, var lika entusiastiska. SD, däremot, startade som ett nazistiskt parti, det var ingen tillfällig niche och är inte jämförbart.
Citerar Andra Bullar:
Citerar Ketz:
Hette inte Socialdemokraterna det samma när de bedrev rasbiologinstitut på 30-talet? Eller startade de ett nytt parti efteråt som inte kan associeras med detta?


S grundades inte med det syftet, och alla riksdagspartier, höger som vänster, var lika entusiastiska. SD, däremot, startade som ett nazistiskt parti, det var ingen tillfällig niche och är inte jämförbart.


Repeating myself I am, Vänsterpartiet startade som ett kommunistparti, varför är det ingen som ber dem starta på nytt?
  • 0
För att folk är hycklare såklart?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!