Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Ta ställning till Sverigedemokraterna!


Citerar Lurkman:
Ja. Att vissa foster aborteras i samma ålder som för tidigt födda som man försöker rädda är helt absurt och jag kan inte begripa hur det kunnat fortgå utan att det blivit en jäkla skandal av det hela.

Fri abort gäller fram till och med vecka 18. Om man ska genomgå abort efter det måste man presentera särskilda skäl, varpå en utredning görs från fall till fall. Efter vecka 22 kan fostret överleva utanför livmodern, och därmed accepteras inte abort därefter.

Hur motiveras en sänkning av abortåldern till 12 veckor? Jag skulle kunna förstå en reglering av den övre gränsen som ligger på 22 veckor. Men, 12 veckor?
  • 0
Om man röstar på SD så är man antingen rasist eller så kan man väldigt lite om Sveriges politiska historia och de andra partiernas historia. SD har ju nästan ingen egen politik. De har ju bara tagit rusinen ur kakan och fokuserat på invandringen och det "så kalade" hotet från islam.

Skaffa ett parti som ni kan stå bakom till 100% och vara stålta över när ni en dag har familj och barn. Jag skulle känna mig så dum inför mina barn om jag ens behövde berätta att det finns rasister i Sverige eller att jag skulle ha hjälpt ett främlingsfientligt parti in i riksdagen.

Rösta på ett politikskt parti som delar alla dina hjärtefrågor.

exempelvis Jobbpolitik, skolpolitik, bostadspolitik, skattepolitik, miljön, arbetsmiljön, äldrevården, forskning mm.

(rättning från tidigare. Då har man valt det enda rasistiska partiet i Sveries riksdag. Om man röstar på SD)
PUNK IS NOT DEAD - Suda51
  • 0
Det roliga med sd som ingen pratar om eller som inte vågar tas fr är ju fasen att d har ju så sjuka värderingar o priorieteringar det är ju inte att de är rasister.sjuka stela kristna fanskap!!!
Krieg!!
  • 0
Citerar mos_nintendo:
Hur motiveras en sänkning av abortåldern till 12 veckor? Jag skulle kunna förstå en reglering av den övre gränsen som ligger på 22 veckor. Men, 12 veckor?


Jag är inte det minsta insatt i detta, vad jag skrev var ungefär lika mycket som jag fått höra. Men att det ska dröja så pass länge innan man gör abort tycker jag är väldigt märkligt. Med undantag för de rent mediciniska skälen naturligtvis.
  • 0
Citerar Lurkman:
Ja. Nu har jag inte kollat länkinnehållet men jag har också hört en del vettigt, framförallt angående abort. Även om jag inte sympatiserar något vidare med partiet i övrigt så gillar jag hur de bryter tystnaden, som i fallet jag nyss nämnde.


Det nämndes inget om abortfrågan i klippet och jag vet inte ens hur SD ställer sig till den frågan faktiskt.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar airport51:
Om man röstar på SD så är man antingen rasist eller så kan man väldigt lite om Sveriges politiska historia och de andra partiernas historia. SD har ju nästan ingen egen politik. De har ju bara tagit rusinen ur kakan och fokuserat på invandringen och det "så kalade" hotet från islam.

Skaffa ett parti som ni kan stå bakom till 100% och vara stålta över när ni en dag har familj och barn. Jag skulle känna mig så dum inför mina barn om jag ens behövde berätta att det finns rasister i Sverige eller att jag skulle ha hjälpt ett främlingsfientligt parti in i riksdagen.

Rösta på ett politikskt parti som delar alla dina hjärtefrågor.

exempelvis Jobbpolitik, skolpolitik, bostadspolitik, skattepolitik, miljön, arbetsmiljön, äldrevården, forskning mm.

(rättning från tidigare. Då har man valt det enda rasistiska partiet i Sveries riksdag. Om man röstar på SD)


Jag står fast vid att dagens SD inte är i närheten av att vara rasister även fast jag håller med om att det inte är något vidare smart att ge ett sådant oerfaret parti makt igenom att missnöjesrösta.

Sedan tycker jag att det du uppmanar till är riktigt dumt. Man bör inte adoptera hela åsiktspaketet ifrån ett parti utan bilda sin egen uppfattning och sedan möjligtvis rösta på det parti som delar dessa uppfattningar, det kan dock bli svårt om man sitter med åsikter utanför dagens politiska spektrum.
  • 0
Det var så jag menade, ungefär, menade bara att jag anser själv att invandringsfrågan inte ska bli tungan på vågen, så att säga. Det finns mycket5 viktigare frågor som exempelvis den ekonomiska politiken. Själv röstar jag på Socialdemokraterna för att jag tycker bäst om deras välfärdspolitik och deras utrikespolitik mm.
PUNK IS NOT DEAD - Suda51
  • 0
Citerar airport51:
Om man röstar på SD så är man antingen rasist eller så kan man väldigt lite om Sveriges politiska historia och de andra partiernas historia. SD har ju nästan ingen egen politik. De har ju bara tagit rusinen ur kakan och fokuserat på invandringen och det "så kalade" hotet från islam.


Vad jag har hört så är SD inte så populära bland rasister, eftersom att dom inte berör frågor som rasister främst intresserar sig av.
Främlingsfientligt? Möjligen. Rasistiskt? Skulle inte tro det.
42
  • 0
Nu får ni väl ta och GE ER!! Jag syftar på alla här i tråden som tror att mångkultur bara för gott med sig , samt kallar SD, och dess väljare för rasister. Det finns INGET rasistiskt i SD`s politik, jag upprepar, det finns INGET rasistiskt i SD`s politik!! Det är sorgligt att ni är så indoktrinerade, och verkar sakna förmågan att tänka självständigt. Åsiktsfostran som media ägnar sig åt har tyvärr gått hårt åt många här i tråden. Sluta upp med att blint lita på media, och gör en egen analys av läget, för en gångs skull! Kan ni sedan på fullt allvar hävda att vårt mångkulturella samhälle är problemfritt??
Svenskarna har fan tröttnatt nu på alla trakasserier, bilbränder, våldtäkter m.m, vid det här laget! Hur många svenskar och skötsamma invandrare, eller deras anhöriga har inte fått sina liv förstörda på grund av den totalt ansvarslösa massinvandringen. Hur många ska egentligen behöva offras på mångkulturens altare. Det är så fruktansvärt med alla unga svenska tjejer som fått sina liv förstörda när de blivit gruppvåldtagna av hånflinande svenskfientliga ointegrerbara svin, som jag anser inte har här att göra!! Vår massinvandring har helt gått överstyr, och vår värdegrund, som jag är stolt över urholkas allt mer, ju längre vansinnet får fortgå..Försök fatta detta nu!!
  • 0
Citerar Skarin78:
Nu får ni väl ta och GE ER!! Jag syftar på alla här i tråden som tror att mångkultur bara för gott med sig , samt kallar SD, och dess väljare för rasister. Det finns INGET rasistiskt i SD`s politik, jag upprepar, det finns INGET rasistiskt i SD`s politik!! Det är sorgligt att ni är så indoktrinerade, och verkar sakna förmågan att tänka självständigt. Åsiktsfostran som media ägnar sig åt har tyvärr gått hårt åt många här i tråden. Sluta upp med att blint lita på media, och gör en egen analys av läget, för en gångs skull! Kan ni sedan på fullt allvar hävda att vårt mångkulturella samhälle är problemfritt??
Svenskarna har fan tröttnatt nu på alla trakasserier, bilbränder, våldtäkter m.m, vid det här laget! Hur många svenskar och skötsamma invandrare, eller deras anhöriga har inte fått sina liv förstörda på grund av den totalt ansvarslösa massinvandringen. Hur många ska egentligen behöva offras på mångkulturens altare. Det är så fruktansvärt med alla unga svenska tjejer som fått sina liv förstörda när de blivit gruppvåldtagna av hånflinande svenskfientliga ointegrerbara svin, som jag anser inte har här att göra!! Vår massinvandring har helt gått överstyr, och vår värdegrund, som jag är stolt över urholkas allt mer, ju längre vansinnet får fortgå..Försök fatta detta nu!!


Calm. The. Fuck. Down.

Jag har inte kallat SD rasister och jag tycker inte att vårat samhälle är problemfritt. Något mer du vill säga?
42
  • 0
Linus Ohlsson-99: Vad du tar åt dig. Mitt inlägg var inte riktat mot dig. Jag skrev "många i tråden". Mitt föregående inlägg riktar sig till dem som gång på gång fortsätter att hävda att SD är rasister, (vilket du inte gjort, så du behöver inte känna dig träffad där) samt med skygglappar hyllar mångkulturen som om den vore problemfri. (Vilket du heller inte gör) Alltså var mitt inlägg inte riktat mot dig, som du säkert förstår..

I.Am.Fucking.Calm.

Kan göra ett tillägg till mitt föregående inlägg: Problemet med mångkultur är inte isolerat till Sverige. Många Europeiska länder, (Norge, Danmark, England, Holland, Tyskland och Frankrike, för att nämna några) har omfattande problem orsakade av massinvandring, trots en mer återhållsam invandringspolitik, (sett till folkmängd hemmahörande i landet) än Sverige. Situationen i Sverige är knappast unik. Slutsats=Mångkultur har aldrig någonsin fungerat någonstans och kommer heller aldrig att göra det. Det är en fin tanke, men tyvärr omöjlig p.g.a alla motsättningar som tyvärr finns runt om i världen. Folk kommer helt enkelt inte överens när olika kulturer, religioner och ideologier blandas på för liten yta! Etnicitet och hudfärg hör inte hit, det är inte däri problemet ligger.

Se bara på problemen i Malmö. Alltför många olika kulturer, religioner och ideologier som slåss om utrymmet i denna numera förlorade, en gång så trevliga stad! Idag flyr folk därifrån. (Svenskar och integrerade invandrare) Varför? Jo, man känner sig otrygg..Med all rätt!!

Tillagt 2011-08-05 17:29:
Rättelse: Nu ser jag att jag jag inte skrev "många i tråden" som jag skrev ovan, jag skrev visst "alla här i tråden som tror att mångkultur bara för gott med sig, samt kallar SD, och dess väljare för rasister."

Med detta menar jag självklart inte ALLA i tråden! Vilket ju FRAMGÅR om man läser vad jag skrev.
  • 0
Citerar Skarin78:
Nu får ni väl ta och GE ER!! Jag syftar på alla här i tråden som tror att mångkultur bara för gott med sig , samt kallar SD, och dess väljare för rasister. Det finns INGET rasistiskt i SD`s politik, jag upprepar, det finns INGET rasistiskt i SD`s politik!! Det är sorgligt att ni är så indoktrinerade, och verkar sakna förmågan att tänka självständigt.


Det är sorgligt att du tycks sakna förmåga att tänka självständigt, utan låter SD göra det åt dig, och sväljer det med hull och hår.

Hur vore det om du kan ge dig istället?

Vi andra är av annan övertygelse och delar inte din åsikt, något som vi har all rätt att göra, så ge upp dina regelrätta påhopp och angrepp, "försök fatta det nu tack!"
"Det är häftigt att betala skatt"
  • 0
Citerar Skarin78:
Se bara på problemen i Malmö. Alltför många olika kulturer, religioner och ideologier som slåss om utrymmet i denna numera förlorade, en gång så trevliga stad! Idag flyr folk därifrån. (Svenskar och integrerade invandrare) Varför? Jo, man känner sig otrygg..Med all rätt!!


Precis som sig bör så klagar du på integrationsproblemen, men kommer inte med några förslag på lösningar, så vitt jag ser.
42
  • 0
Försök fatta att SD inte är rasister! Det är vad vissa här i tråden har svårt att begripa! Och ja, alla har rätt till en åsikt! Yttrandfriheten är något vi måste bevara! Jag blir bara sååå trött på att höra alla dessa påståenden om att SD är rasister..

Alastromeria: Jag kan tänka själv i allra högsta grad. Bara för att jag röstar på SD betyder inte det att jag anamar allt de säger.

Alastromeria: Och nej, jag ger mig ALDRIG!!

Linus Ohlsson-99: Jag har lösningen! Gör en rejäl koll på vem det är som kommer hit, ställ krav på dem, (dvs lära sig språket och vara villiga att försörja sig själva osv, m.a.o integreras) samt minska invandringen..Sverige klarar inte av att ta emot hur många som helst, det borde ju var och en begripa. Tyvärr begriper inte vår regering det, med sitt strutslika beteende, och med den ryggradslösa "rena barbariet" reinfeldt i spetsen..
  • 0
Citerar Skarin78:
Försök fatta att SD inte är rasister! Det är vad vissa här i tråden har svårt att begripa! Och ja, alla har rätt till en åsikt! Yttrandfriheten är något vi måste bevara! Jag blir bara sååå trött på att höra alla dessa påståenden om att SD är rasister..


Du sa det förut och sedan du sa det så har ingen påpekat det igen - så varför måste du skriva det igen?

Spoiler:Med dom rötter som SD har så är det dock inte så förvånande att folk använder benämningen rasister.
42
  • 0
Citerar Skarin78:
ställ krav på dem, (dvs lära sig språket och vara villiga att försörja sig själva osv, m.a.o integreras) samt minska invandringen..


Så... Öka kraven, visst. Men öka kraven borde väl indirekt leda till minskad invandring, så varför ha med det som åtgärd? Innebär det i det här fallet att man ska neka folk som uppfyller de strängare kriterierna, med motiveringen att man helt enkelt ska ha en lägre totalsiffra?

Problemet med mycket modern politik är att människor inte längre är människor, de är siffror. Stalin exempelvis uttryckte ju att miljoner dödsfall inte är tragiskt, utan bara är statistik.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Skarin78:
Och nej, jag ger mig ALDRIG!!


Självfallet gör du inte det, men alla andra ska ge upp sina övertygelser för att de råkar vara i motsats till dina. Vad räknar du med att få ut av att köra argumenten på repeat?
"Det är häftigt att betala skatt"
  • 0
Citerar Alstroemeria:
Självfallet gör du inte det, men alla andra ska ge upp sina övertygelser för att de råkar vara i motsats till dina.


Jag misstänker att svaret kommer bli något i stil med "Det är ju skillnad, jag har ju rätt!".

Tillagt 2011-08-05 19:29:
Citerar Skarin78:
Kan ni sedan på fullt allvar hävda att vårt mångkulturella samhälle är problemfritt??


Så du tror att ett kulturellt "rent" samhälle skulle vara problemfritt?
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Så du tror att ett kulturellt "rent" samhälle skulle vara problemfritt?


Samhället kan aldrig bli problemfritt, trots renrasighet etc. Är väl bara titta på Sveriges värsta serievåldtäktsman som är, kan man tänka sig, pursvensk.
"Det är häftigt att betala skatt"
  • 0
Citerar Alstroemeria:
Samhället kan aldrig bli problemfritt, trots renrasighet etc. Är väl bara titta på Sveriges värsta serievåldtäktsman som är, kan man tänka sig, pursvensk.


Precis min poäng. Många SD-anhängare verkar dock helt sålda på att korrelation = kausation.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Skarin78:
Det är sorgligt att ni är så indoktrinerade, och verkar sakna förmågan att tänka självständigt


Ja, vi har alla något att lära av din fullständigt slående objektivitet och förmåga till självständigt tänkande! Här har vi en herre som inte låter sitt klara sinne befläckas av ideologier, den stora sanningens profet!

Tillagt 2011-08-05 20:45:
Citerar Linus Ohlsson-99:
Vad jag har hört så är SD inte så populära bland rasister, eftersom att dom inte berör frågor som rasister främst intresserar sig av.
Främlingsfientligt? Möjligen. Rasistiskt? Skulle inte tro det.


Verkar stämma. Ofta disputer mellan SD:are och ND/SvP:are på nätet, mycket tydligt är det i forumet Flashback. SD:are verkar ofta mena att de öppet rasistiska partierna (alltså RASfixerade, inte kulturfixerade) smutsar ner den nationalistiska rörelsen, medan nassarna ser SD:are som veklingar som inte vågar se det som anses vara det stora problemet med immigration - inkompatibla/underlägsna raser.
  • 0
Citerar Skarin78:
Svenskarna har fan tröttnatt nu på alla trakasserier, bilbränder, våldtäkter m.m, vid det här laget!

Du är helt paranoid. Det börjar bli tröttsamt att se folk raljera på det här viset, särskilt på internet, och ALLTID med faktoider som faktagrund. Förlåt, jag menar "faktagrund".

Jag är dock definitivt inte av åsikten att Sverigedemokraterna vore ett rasistiskt parti. Har dock svårt att se att någon inte kan koppla partiet till främlingsfientlighet.

Samtidigt tycker jag att det är bra att invandringspolitiken är uppe på tapeten nu. Det är extremt fånigt hur etablissemanget undviker frågan på vissa sätt.

Är dock jävligt trött på hur SD framstår som martyrer samtidigt som de skyller allt på muslimer. "...vårt största hot sedan andra världskriget..." som Jimmie Åkessons skrev i sin debattartikel. Herregud, härta ner er.

Det är hemskt hur många det var som skyllde på muslimerna när masslakten i Norge skedde. Förstår inte hur folk tänker ibland, blir inte riktigt klok på det. 2010 begicks tre terrordåd av islamister inom EU. Tre terrordåd av 249. 2009 var det ett terrordåd av 294. Om man känner till den här informationen och samtidigt har en basal kunskap inom sannolikhetslära så bör man inse att slutsatsen att det sannolikt vore islamister som ligger bakom ett terrordåd är en jävligt ogenomtänkt slutsats.

https://www.europol.europa.eu/sites/default/files/publications/te-sa
t2011.pdf
  • 0
Så ja! Så ska're se ut!
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Citerar mos_nintendo:
Det är hemskt hur många det var som skyllde på muslimerna när masslakten i Norge skedde. Förstår inte hur folk tänker ibland, blir inte riktigt klok på det. 2010 begicks tre terrordåd av islamister inom EU. Tre terrordåd av 249. 2009 var det ett terrordåd av 294. Om man känner till den här informationen och samtidigt har en basal kunskap inom sannolikhetslära så bör man inse att slutsatsen att det sannolikt vore islamister som ligger bakom ett terrordåd är en jävligt ogenomtänkt slutsats.


Att det i stort antogs vara islamistisk terror är förståeligt på tanke på hur mycket uppmärksamhet islamistisk terror utanför EU får. Det kan tveklöst påverka vår syn på terrorn "hemma", utan att vi reflekterar över det i stort. Sedan går väl folk omkring och väntar på ytterligare ett stort angrepp mot väst (i stil med Madrid, London, självmördaren i stockholm är inte väsentlig) från islamistisk terror utan att tänka på det
  • 0
Citerar Lurkman:
Att det i stort antogs vara islamistisk terror är förståeligt på tanke på hur mycket uppmärksamhet islamistisk terror utanför EU får.

Nej, det är inte förståeligt någonstans om sannolikheten för att det sker "hemma" är så pass låg som den är. Om folk är rädda för att bli bombade så är det rimligare att vara mer rädd för separatister och anarkister.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!