Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Airsoft


hejsan, ja undrar om det finns några här som spelar airsoft, alltså inte soft air gun.
Och ja undrar vilka era vapen är. själv har jag en classic army m15a4 med acog sikte. berätta nu vad ni har
  • 0
Och vad är skillnaden då?
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Min Carl Gustav rocket launcher XI tar ditt lilla vapen enkelt. Den skjuter 3x1 meters raketer. Fyfan vilken smäll det blir. Man bara siktar på en person och trycker av, personen kommer garanterat flyga minst 20 meter upp i luften. Det är riktiga grejer det.
  • 0
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
eeh, vafan. är det ett airsoft vapen?
  • 0
Vad är det för skillnad mellan airsoft och soft air gun?
  • 0
airsoft är mer en sport, seriösare. bättre vapen. soft air gun vapen är mer såna billiga plast skit som finns på teknikmagasinet
  • 0
Tycker denna tråd borde bli lite mer aktiv igen! Själv äger jag 4 st vapen.

Classic Army LWRC M6

Franchi Sas 12 shotgun

WE M1911 Tactical

Dan Wesson 6" Revolver

Kommer även inom kort att äga en Mauser SR Pro Tactical sniper

Skillnaden mellan Airsoft och soft air gun är rätt stor.. Till att börja med så är soft air gun vapen tillverkade i dålig plast och skjuter med 0.16 gram kulor medans Airsoft är tillverkade i metall och skjuter med 0.20 g och uppåt. Utgångshastigheten är även så pass stor då soft air guns skjuter i kanske 20 - 30 m/s och airsoft vapen kan nå upp till 170 - 200 m/s.. Förtydligat så är soft air gun något man köper för en hundring eller två och airsoft är verkliga kopior av riktiga vapen.. Listan är lång
"Now I can see the whales, looming out of the dark, like arrows in the sky, I can't believe my eye's, but it's true"
  • 0
Det finns väl soft air gun i metall/trä ochså och de skjuter i 130-200m/s
Det är lättare att förlora än att vinna.
  • 0
Citerar monkeyking:
Det finns väl soft air gun i metall/trä ochså och de skjuter i 130-200m/s


Ja, egentligen så är det samma sak.. Men många ser soft air gun som plast saker som man köper på marknader osv.. Därför kallar de flesta som sysslar med denna sport det för airsoft.
"Now I can see the whales, looming out of the dark, like arrows in the sky, I can't believe my eye's, but it's true"
  • 0
Jag har 4 vapen. Men bara två av dem är airsoft.

Min bästa: Colt M4-A1 eldriven full metall med röd punkts sikte och granat kastare!
M4:an går i 100 m/s. M4:an kostade 2700 kr. Då fick man med batteri. Röd punkt siktet kostade ca 500 kr. Granatkastaren fick jag i julklapp, den kostade 1500 kr. Granat till granat kastaren 750 kr. Sen har jag haft lite problem med min Colt. så jag har lagt sammanlagt ca 2000 kr på reparationer på den. Men jag är riktigt nöjd med den ändå!

CZ 75 D Compact co2 driven pistol. Den är mest skit. Men den skjuter hyfsat hårt. Den går i 127 m/s. Men avtryckarfjädern är sönder. Har glömt att smörja den. Co2 sliter mer än vanliga fjäder pistoler.

Mitt luftgevär: Gamo Shadow sport med kikar sikte på. Den går i 200 m/s. Ett riktigt pricksäkert luftgevär.

Gamo R77 en co2 driven revolver som skjuter luftgevärs skott. Är inte så pricksäker men skjuter hårt och är rolig att skjuta med! Den har 8 skott i magasinet.

Min CZ brukar jag ha som sidearm, men den är ju sönder. Så jag ska snart köpa ny sidearm, nämligen en M1911 full metall med blowback den är co2 driven och kostar bara 1399 kr!

Längtar tills det blir varmare. Då ska det krigas airsoft!
Här är min 3ds friend code: 4339-2465-2627 Skriv i min gästbok, så skriver jag in din kod också.
  • 0
Bump för i helvete!

Denna tråd är så död den bara kan bli!
"Now I can see the whales, looming out of the dark, like arrows in the sky, I can't believe my eye's, but it's true"
  • 0
Prickskytte verkar skoj, men det här med att springa runt i skogen och leka krig som många verkar syssla med har jag aldrig förstått. Eller rättare sagt, det har aldrig känts lockande.
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0
Citerar Snoken:
Prickskytte verkar skoj, men det här med att springa runt i skogen och leka krig som många verkar syssla med har jag aldrig förstått.


Har aldrig förstått meningen med att skruva på en bil som redan är hel, har aldrig förstått nöjet i att kolla på ett gäng svettiga män som springer och jagar en boll fram och tillbaka. Det är precis samma sak.

Jag tycker att airsoft är kul främst för att man lär känna mycket nya människor, man får vara ute i naturen, man får motion och sedan är jag väldigt vapenintresserad.

Alla tycker olika, det är inget fel med det
"Now I can see the whales, looming out of the dark, like arrows in the sky, I can't believe my eye's, but it's true"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!