Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Senaste plattan du lyssnade igenom?


Obscura - Cosmogenesis
Praise the sun!
  • 0
Denna tråd skall inte tvinga sig till skampålen!

Hot Chip-Colours (The B-Sides)

Spektakulär upphöjning av Hot Chip som reglar till sig framskjutande självständigt med den sanning inom att göra en småmysig liten platta blandat med skärning och rysarsvärd techno-beat och en liten cowboy-visa på gröna kohagar kring slutet av spelningsrundan.

Summan med kardemumman prydde toppen av ett ståtaktligt julpynt vid mixbordets volymhöjning som reste upp sadeln på hästen och galopperade som levande inom disken som snurrande kring den cirkelformade och renslickade, stämningsskapande stereon och lät tornadon flöda ut ur ekon och spränga ljudvallen i fräckhetens kvarter av tegelstenar.

Detta försvann som Pelle-Svanslös svans när en illsinnig råtta mumsade på en bit skinn och kött vilket krämade ner mina lyft av armarna i taket och benen i vädret i väderkvarns spagat när denna vansinniga lorttand till ljuv och nedstämmande trallar-trallande på majsfältet bredvid en maskäten fågelskrämma, full av trista flödande av sanningens ögonblick återtog mina sista krafter till ett nedsläpp mot en listligt fluffig soffa som fick en chock av en resa till drömmarnas land.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Text


En väldigt...frikostig beskrivning.

Mos Def - Black on Both Sides
  • 0
Truckfighters - Phi
Vader - Necropolis
Det är inte lätt att spela badminton när det blåser
  • 0
Iron Maiden - Iron Maiden
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
The Kilimanjaro Darkjazz Ensamble From The Stairwell
Bohren & der Club of Gore Sunset Mission

Det finns fan ingen härligare genre att lyssna på dessa mörka kvällar än just darkjazz.
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Eldkvarn - Hunger Hotell

Förvånande bra, minst sagt.
Johnny ain't so crazy. He's always got a line for the ladies.
  • 0
The Plastic Constellations - We Appreciate You

Oväntat bra, och sjukt underskattat album.
  • 0
Devin Townsend - Ki
Entombed - Wolverine Blues
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Glasvegas - Glasvegas (2008 )

Skön debut. En kollega på jobb tipsade om detta band, och jag måste medge att jag gillar dem.
Johnny ain't so crazy. He's always got a line for the ladies.
  • 0
Entombed - Clandestine
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Angles, av The Strokes. Plattan man ivrigt suttit och väntat på i ett flertal år. Och nog kan dom än, läderjackorna från det stora Amerikat. Nu med en viss 80- tals charm som lyckas få en på fall, alldeles fnittrig över en ny musikromans. Jag är kär, på nytt, även om det fortfarande finns mer att önska från New Yorks härligaste skitstövlar. Fem låtar är självklara, de andra fem växer förhoppningsvis. Godkänt? Ja. Men. Förhoppningsvis blir det bättre.
What? We can't stop here, this is bat country.
  • 0
The essential the clash
You're acting like you've never seen a u-boat in the middle of the jungle before...
  • 0
skinny fist skivan av godspeed! you black emperor.

den var mycket unik.
shit yeah its cool!
  • 0
m
You're acting like you've never seen a u-boat in the middle of the jungle before...
  • 0
Pink Floyd - Dark side of the moon
(Världens bästa album)
Gun down a school or blow up a car, the media circus will make you a star...
  • 0
m
You're acting like you've never seen a u-boat in the middle of the jungle before...
  • 0
Hermano - Only A Suggestion
Det är inte lätt att spela badminton när det blåser
  • 0
Citerar Caleb:
The Kilimanjaro Darkjazz Ensamble From The Stairwell

Det där var inte helt fel, som en perfekt blandning av post-rock och prog. Jag gillar.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Det där var inte helt fel, som en perfekt blandning av post-rock och prog. Jag gillar.


Jag skulle säga en blandning utav dark ambient och jazz, men hey, whatever makes you swing. Oavsett hur man ser på genren så är musiken härlig.

Bohren & der Club of Gore är också riktigt bra.
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Boris - New Album

Haha, verkligen oväntat. Fast ändå inte, har ju faktiskt tänkt på att de borde göra ett pop-album. Nu ser jag fram emot deras hiphop-debut.
Klappa fina katten?
  • 0
Jónsi - Go

Briljans.
"Do androids dream of electric sheep?"
  • 0
Children Of Bodom - Relentless, Reckless Forever
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Evergrey - Glorious Collision

Det är något med deras musik som trollbinder mig.
You've been left on your own - Like a Rainbow in the Dark
  • 0
The Strokes - Angles
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!