Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Universitet och högskola


Jag sökte aldrig till något universitet men någon som vet vart man kan ta reda på intagningspoängen till tex civilekonomi för 2012?
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Citerar fbk_fbk:
Jag sökte aldrig till något universitet men någon som vet vart man kan ta reda på intagningspoängen till tex civilekonomi för 2012?


http://statistik.vhs.se/
  • 0
Citerar Vanhallo:
http://statistik.vhs.se/


Tack! jag kollade runt lite och fastighetsekonomi som jag är mest sugen på hade 18,10 i intagning. Nån som vet om det är med meritpoäng eller utan?
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Citerar fbk_fbk:
Tack! jag kollade runt lite och fastighetsekonomi som jag är mest sugen på hade 18,10 i intagning. Nån som vet om det är med meritpoäng eller utan?


Det borde vara med.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Känns som att jag ställt mig i bostadskö pinsamt sent...
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Citerar mygga_med_stil:
Känns som att jag ställt på i bostadskö pinsamt sent...


Jag står fortfarande inte i någon..
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
Men jaha, när och hur ska man styra upp allt lån och bidrag nu då? (studiemedel, csn-lån, bostadsbidrag etc etc etc)


csn.se har ju allt? Snbba beslut med, bara att skapa konto, logga in med bankid så har de redan informationen om program etc

Av csn får du ju både bidraget och lån!
Bostadsbidrag är hos försäkringskassan tror jag inte kollat det än

Citerar mygga_med_stil:
Känns som att jag ställt mig i bostadskö pinsamt sent...


Jag hade tur där. Kalmar har ingen kö, utan kalmarhem & linnestudenterna släpper ett litat antal bostäder (delad lägenhet, korridor eller lägenhet) kl 12:00 och 18:00. De började den 17 juni så alla som är inskrivna kan söka, dett är det bästa enligt mig då de som verkligen kom i får söka bostad och inte jeppe som skrev in sig i nån kö för 2 år sedan.

Bara att hammra F5 vid 11:50 och 17:50 varje dag tills jag fick napp och kunde boka. Blir att dela lägehnet med 3 andra. Kan bli skitkul eller katastrof

Hade de kört på traditionell kö hade det varit kört då jag började leta när jag blev inskriven D
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
Men jaha, när och hur ska man styra upp allt lån och bidrag nu då? (studiemedel, csn-lån, bostadsbidrag etc etc etc)


Gå in på csn.se och fixa det. Information finns på deras hemsida. Ansök inte om bostadsbidrag.
  • 0
Citerar The Frostexx:
Jag står fortfarande inte i någon..

Inte jag heller, efter två år på högskola... Tänkte ställa mig nu och möjligtvis flytta nästa år, men just nu är det allt för praktiskt att bo kvar hemma.
  • 0
Citerar mygga_med_stil:
Känns som att jag ställt mig i bostadskö pinsamt sent...


Inför min första tid i Linköping kom det så hastigt att jag inte hann sätta upp mig någonstans. Ringde runt överallt och bad dem hjälpa mig, och fick till slut en minimal etta på 18 kvm. Hemskt, men det räckte. Det brukar oftast gå att lösa. Dessutom kan faddrar erbjuda boende ett tag om du skulle ha en väldans otur.
  • 0
Har en fråga, jag har tackat Ja till en utbildning där jag är reserv, jag har också tackat ja till en utbildning där jag är antagen. Den utbildning som jag är reserv på har jag högre upp på listan än den jag är antagen till. Detta borde väll inte vara några problem? Vill helst komma in på den utbildningen jag är reserv på och är inte så jätte taggad på den utbildningen jag är antagen till men tänker ändå tacka ja ifall man skulle ångra sig.
  • 0
Citerar Szreaper:
Har en fråga, jag har tackat Ja till en utbildning där jag är reserv, jag har också tackat ja till en utbildning där jag är antagen. Den utbildning som jag är reserv på har jag högre upp på listan än den jag är antagen till. Detta borde väll inte vara några problem? Vill helst komma in på den utbildningen jag är reserv på och är inte så jätte taggad på den utbildningen jag är antagen till men tänker ändå tacka ja ifall man skulle ångra sig.


Det är inga problem. Hade samma sak för två år sedan. Accepterade en reservplats och en utbildning. Började på den sistnämnda och fick samtal från den jag var reserv på om antagning dit. Dock bytte jag inte, men det förtäljer inte historien.
  • 0
Kollat lite på civilingenjör: design och produktframtagning på KTH och LiU. Är det någon som har erfarenheter rörande den?
Idag är historia imorgon.
  • 0
Citerar larsgustaf:
Kollat lite på civilingenjör: design och produktframtagning på KTH och LiU. Är det någon som har erfarenheter rörande den?


Jag tror att en "före detta" vän till mig läser det på Liu. Han trivs!
  • 0
Ska börja läsa Språk och humaniora med inriktning kommunikation i Västerås. Är det någon som går/gått på Mälardalens Högskola och vet hur deras så kallade rookieperiod fungerar? Börjar det före uppropet eller efter? Kanske svårt att svara på men jag undrade bara.
Hallowed Be Thy Name
  • 0
Är det någon på sajten som läst makroekonomi och har en inblick i deras arbetsmarknad?
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
När får man det slutgiltiga svaret egentligen?


Sjätte.
Fuck yeah!
  • 0
Citerar larsgustaf:
Kollat lite på civilingenjör: design och produktframtagning på KTH och LiU. Är det någon som har erfarenheter rörande den?

Jag går en liknande högskoleingenjörsutbildning på KTH, Maskinteknik med inriktning Innovation och Design. Vi har haft kurser som t.ex. produktframtagning, industridesign, CAD med mera. Trivs riktigt bra!
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Kanske ska försöka klämma in 7,5 eller 15 högskolepoäng till. Någon som har något tips? Läser i Göteborg, men distanskurser fungerar också.

Lär finnas en del kurser som erbjuder sent intag, tänkte jag.
  • 0
Fler som ska läsa på LNU i Växjö?
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
  • Penn
  • Penn
Citerar Glass Simon:
Fler som ska läsa på LNU i Växjö?

Vilken utbildning? Känner en del folk som pluggar där?

Ska bli rätt skoj när min drar igång (inte Växjöstudent, dock!). Förhoppningsvis bara två år kvar till min examination.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!