Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Universitet och högskola


Tycker också jag valt rätt! Hela klassen är intresserad av idrott och hälsa så alla äter bra, tränar bra och intressena får alla att bindas ihop. Visserligen 80 % tjejer, men har kommit bra överens med dem, man har tur att man inte är blyg så man får den stämpeln resten av tiden där.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Har en fantastisk nollning faktiskt. 3 veckor nollning kvar

Känner att jag hamnat 100% rätt. Fysioterapi är mitt kall
  • 0
Citerar Galdir:
Hehe, 8-16/7 varje dag hela terminen ut. Sen helg och kvällsjourer på det, fick även avboka min Madrid resa! Hoppas eran höst blir bättre än min!


Spännande, vilken termin var du på nu igen?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Vi började mer eller mindre direkt, två dagars introduktion (29-30) och på måndagen hade vi första riktiga lektionen.
Däremot så fortsätter nollningen hela denna och nästa vecka men ibland blire lite körigt att hinna vara med på allt när man har föreläsningar etc.
Fast studentolympiaden är ju i helgen (tror jag), det lär bli fan så kul.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Galdir:
Hehe, 8-16/7 varje dag hela terminen ut. Sen helg och kvällsjourer på det, fick även avboka min Madrid resa! Hoppas eran höst blir bättre än min!


Då ska jag inte avslöja mitt schema.
  • 0
Citerar Aaandy:
Citerar Galdir:Hehe, 8-16/7 varje dag hela terminen ut. Sen helg och kvällsjourer på det, fick även avboka min Madrid resa! Hoppas eran höst blir bättre än min!

Då ska jag inte avslöja mitt schema.


I show mine, if you show me yours.

Ett skönt schema denna termin, 3 halvdagar samt 2 veckor ledigt.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Lägger mitt egna schema fram tills maj. Ah yeee!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Är väldigt sugen på att plugga nu då det var ungefär två och ett halvt år sen jag tog studenten. Problemet är att jag kommer förmodligen inte komma in på det jag vill nu till våren. Tanken slog mig igår att jag skulle kunna läsa lite fristående kurser medan jag försöker komma in på mitt önskade program. Om jag läser något som kan vara bra att ha till programmet jag vill läsa (personal och arbetsliv). Kanske det kan göra mig attraktivare på arbetsmarknaden och jag får en bredare grund. Vad tror ni om detta? Verkar det vettigt eller är det bara slöseri med tid?
  • 0
Citerar Horse_of_game:
Kanske det kan göra mig attraktivare på arbetsmarknaden och jag får en bredare grund. Vad tror ni om detta? Verkar det vettigt eller är det bara slöseri med tid?


Det skadar sannerligen inte, men en eller två extra A-kurser på examensbeviset spelar nog inte så stor roll. Personlighet och exjobb (speciellt om du tar en Master tex) väger tyngre, enligt mig.

Att öka sin allmänna kunskap däremot, det är en annan femma. Läs på, för fan, det skadar aldrig!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Har en uppgift + redovisning till den 17, en vecka på mig (och mig grupp) att avsluta ett projektarbete och skriva en rapport.
Utöver det har jag ett annat projekt som ska vara klart den 1 november, 2 laborationer i Programmering som ska vara klara till den 27 plus en tenta på Programmeringen den 5 november.

Fanhelvetesjävlaskit
Glory to Arstotzka!
  • 0
Sluta gnäll, du går väl på universitetet för att du vill plugga och lära dig saker hoppas jag.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Hydra:
Sluta gnäll, du går väl på universitetet för att du vill plugga och lära dig saker hoppas jag.


Haha, jodå, gnäller inte egentligen. Det kom bara mer eller mindre som en överraskning att allt skulle in på samma gång, sen är det ju inte jättekul med projektarbete där 2/4 är de enda som jobbar.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Gamer 94:
sen är det ju inte jättekul med projektarbete där 2/4 är de enda som jobbar.


Har aldrig upplevt något annat, så är det jämt.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Har aldrig upplevt något annat, så är det jämt.


Mjo, grejen är ju den att alla jobbade på bra i början, sedan började en av dem inte komma till mötena, sedan började det hända med den andra och nu svarar ingen av dem på samtal etc.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Tenta imorgon! Kommer handla om Ortopediska besvär och hur man kan utforma olika träningstyper för personer med dem (artros, osteoporos, RA och Ryggbesvär).

Som en tårtbit
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
  • Vebe
  • Vebe
Citerar Gamer 94:
Mjo, grejen är ju den att alla jobbade på bra i början, sedan började en av dem inte komma till mötena, sedan började det hända med den andra och nu svarar ingen av dem på samtal etc.


Då skickar man ett sista meddelande som säger att deras namn inte kommer att finnas med i rapporten samt kontaktar examinatorn om att ni slutför projektet på två personer. Jag skulle aldrig acceptera "free riding", min tid är för värdefull för att jag ska bära upp andras akademiska prestation.
"We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity, and it was not meant that we should voyage far.." - H.P. Lovecraft
  • 0
Citerar Gamer 94:
Mjo, grejen är ju den att alla jobbade på bra i början, sedan började en av dem inte komma till mötena, sedan började det hända med den andra och nu svarar ingen av dem på samtal etc.

Finns något som kallas styrmöten som man har med sina handledare om man är missnöjd med något ju
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Citerar Vebe:
Då skickar man ett sista meddelande som säger att deras namn inte kommer att finnas med i rapporten samt kontaktar examinatorn om att ni slutför projektet på två personer. Jag skulle aldrig acceptera "free riding", min tid är för värdefull för att jag ska bära upp andras akademiska prestation.


Mjo, vi komer förmodligen att göra det då de fortfarande inte kommit tillbaka.

Citerar Danny 217:
Finns något som kallas styrmöten som man har med sina handledare om man är missnöjd med något ju


Det har vi en gång i veckan (måndag) och vi snackade om det då men ska ta upp det senare igen.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Har lite dagen efter-ångest över mitt högskoleval. Sökte statsvetenskap i Lund men det är så himla mycket som lockar. I vilket fall så är mitt första mål att rota mig tillbaka i studierna, och det ser jag ut att klara till våren.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Har lite dagen efter-ångest över mitt högskoleval. Sökte statsvetenskap i Lund men det är så himla mycket som lockar. I vilket fall så är mitt första mål att rota mig tillbaka i studierna, och det ser jag ut att klara till våren.


Klart du ska läsa i Lund.
  • 0
Lund är kalasbra! Bättre ställe att plugga på finns inte.
Trying to make a living and doing the best I can
  • 0
Citerar TheYellowHero:
Lund är kalasbra! Bättre ställe att plugga på finns inte.


Varför finns det då så många skåningar i Linköping?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Varför finns det då så många skåningar i Linköping?


För att Lund är en stad utan framtidsvision! I mina ögon är det enbart en studentstad, om än bra sådan, som på till exempel somrarna blir helt död.
  • 0
Citerar The Frostexx:
Varför finns det då så många skåningar i Linköping?


De kommer inte in i Lund? Nej, jag vet inte riktigt. Tror inte det är fler där än på något annat lärosäte.

Citerar Aaandy:
För att Lund är en stad utan framtidsvision! I mina ögon är det enbart en studentstad, om än bra sådan, som på till exempel somrarna blir helt död.


Det där är dock till ganska stor grad sant. Tycker dock det är rätt så skönt då.
  • 0
Citerar marten1000:
De kommer inte in i Lund? Nej, jag vet inte riktigt. Tror inte det är fler där än på något annat lärosäte.


Touché.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!