Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Formel 1 Säsongen 2009


  • 348
  • 348
Nu drar det igång igen. Klockan 08.00 imorgon svensk tid börjar första racet från Australien.

Kvalet igår ledde till stora överraskningar. Med Jenson Button Och Barrichello i topp och Hamilton nära botten kan det gå hur som helst.

Här i Sverige kommer Formel 1 att sändas på Viasat Motor. Både kvalen och racen.

Själv håller jag mest på Felipe Massa. Så nära som han var förra året. Det var ledsamt att se hans besvikelse efter finalen.

Hoppas det finns fler än jag här på forumet som följer F1.
  • 0
Har inte Viasat Motor, så det blir svårt att följa F1 i år.. tyvärr.
  • 0
  • 348
  • 348
Citerar PsychicWars:
Har inte Viasat Motor, så det blir svårt att följa F1 i år.. tyvärr.


Väntade mig att många skulle ha detta problemet. Jag själv har inte heller Viasat Motor men har löst det på ett mycket smidigt sätt. Skicka PM så ska jag hjälpa.

Ska lägga till detta i startinlägget också.
  • 0
Tack för hjälpen, får hoppas att det funkar lika bra i morgon. (och resten av säsongen)
  • 0
  • shoo
  • shoo
Har inte heller Viasat motor, vad är det för knep du har?
I'd help the homeless... but I don't know where they live o.O
  • 0
  • 348
  • 348
Då var det igång, fler som följer det för tillfället?

1.Vettel
2. Button
3.Massa

Så ser det ut just nu.
  • 0
  • 348
  • 348
Vilket jävla race. Spännande värre. Vettel och Kubica åker ut med tre varv kvar. Button tar segern med sitt nya team Brawn, och Rubens från samma team tar plats två, mycket bra presterat. Button är en otroligt skön kille som verkligen förtjänar detta.

Ferrari gör bort sig totalt tyvärr. Kimi Räikkönen kraschar och Massa får motorproblem.

Hamilton har otrolig tur och lyckas komma fyra.

Spännande race och grattis till Button.
  • 0
Äntligen framgång för Button, det förtjänar han verkligen.

Fiasko för Ferrari, tyvärr.
  • 0
Citerar PsychicWars:
Fiasko för Ferrari, tyvärr.


Va?!
Vad snackar du om?
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
  • 348
  • 348
Citerar AG Jati:
Citerar PsychicWars:Fiasko för Ferrari, tyvärr.

Va?!
Vad snackar du om?


Massa fick motorproblem och Kimi Räikkönen kraschade.
  • 0
Citerar 348:
Kimi Räikkönen kraschade

Jag som litade på Kimi Räikkönen!
Odugliga klant!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Jag som litade på Kimi Räikkönen!
Odugliga klant!

För att försvara Kimi lite så blev han ju påkörd utav Barrichello tidigare i racet, det kan ha bidragit.
  • 0
  • 348
  • 348
Satan, det verkar som att Trulli får 25 sekunders tillägg. Alltså får Lewis tredjeplatsen.

Jobbigt för Trulli att gå från sista plats till en tredjeplats och nu åka ner till sämre än 10:e.
  • 0
Citerar 348:
Alltså får Lewis tredjeplatsen.

Fuck.
  • 0
bara säger det mercedes etta tvåa och trea var tog dom röda vägen

Hamilton har otrolig tur och lyckas komma fyra.
är inte tur om man kör från 18 plats till 3 plats
  • 0
Citerar KopyKatz:
är inte tur om man kör från 18 plats till 3 plats

Han hade kommit betydligt längre ned om inte Kubica och Vettel hade kört ihop, om Ferrari-bilarna inte hade gett upp och om Trulli inte hade fått tidstillägg. Han låg efter alla dem innan dess.
  • 0
om inte om hade funnis
  • 0
  • 348
  • 348
Citerar KopyKatz:
bara säger det mercedes etta tvåa och trea var tog dom röda vägen

Hamilton har otrolig tur och lyckas komma fyra.
är inte tur om man kör från 18 plats till 3 plats


Precis som Psychic säger så syftar jag på att han "tjänade" tre placeringar på de andras olyckor. Men i övrigt körde han riktigt bra, det kan jag inte förneka.
  • 0
hade inte allt hänt som gjorde att han hamnade trea så tycker jag sexa är mycket bra som du på pekade och om jag fattade rätt så är inte bilen så bra just nu och det gör honnom ännu mera lysande. får se om det håller hela vägen för honnom för han har ju strullat till det ganska mycket för.
  • 0
  • Andy
  • Andy
Kul med 2 Brawn GP bilar i topp, succè i premiären.
  • 0
  • 348
  • 348
Citerar PsychicWars:
Hamilton diskad.

Och det kommer möjligen fler straff..


Vilken drama loppet innebar och fortfarande skapar. Det här trodde jag inte, nu ligger Hamilton i ett dåligt läge minst sagt.
  • 0
diskad för vad något jag har missat
  • 0
Citerar KopyKatz:
diskad för vad något jag har missat

Läs länkarna, kanske?
  • 0
har läst det nu tycker inte synd om honnom tyvärr kör han för mclaren som jag håller på
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!