Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Android - Din nästa mobiltelefons OS


Citerar Glass Simon:
Hur får man en ingenjör då?


Nästa gång du får möjlighet att köpa saker till ditt företag så köper du asmånga jobbändrare. Ta vem som helst och ta hans jobb till level 5. Sedan byter du, gör samma sak med nya jobbet och fortsätter så typ 2-3 gånger tills han kan bli hårdvaruingenjör
  • 0
Måste bara fråga. Kostar det pengar om man kopplar upp sin dator genom telefonen?
"Alla djur, utom människan, vet mycket väl att livets huvudsakliga mening är att njuta av det."
  • 0
Citerar Chamanor:
Måste bara fråga. Kostar det pengar om man kopplar upp sin dator genom telefonen?


Nej, finns inga begränsningar för sådan sånt i Svenska telenät.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar The Sheriff:
Nej, finns inga begränsningar för sådan sånt i Svenska telenät.

Men datatrafiken kostar väl, om man är uppkopplad via mobilnätet.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Men datatrafiken kostar väl, om man är uppkopplad via mobilnätet.


Det stämmer förstås, men om man har en Androidlur måste man nästan ha ett abonnemang med datatrafik inkluderat på något sätt.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar The Sheriff:
Det stämmer förstås, men om man har en Androidlur måste man nästan ha ett abonnemang med datatrafik inkluderat på något sätt.

Det måste man inte. Jag har det inte iaf.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Det måste man inte. Jag har det inte iaf.


1GB/månad förändrade min telefon fullständigt. Har aldrig slagit igång wifi sedan dess. Mailpush, feeds som uppdaterar widgets och synk av filer och kontakter varsomhelst blev bara så underbart bekvämt..
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Jag har bara 100mb fri surf, men eftersom jag nästan alltid är uppkopplad till Wifi nätverk så räcker det mer än väl. Brukar bara använda 40-60mb i månaden. Fast jag är ändå lite sugen på att uppgradera till större och kunna surfa på bussen till och från skolan
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Meh. Alla skrek så gott om Game Dev-spelet, så jag köpte. Satt visserligen klistrad med mitt första företag i kanske 3-4 timmar, men nu har jag tröttnat!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar The Sheriff:
1GB/månad förändrade min telefon fullständigt. Har aldrig slagit igång wifi sedan dess. Mailpush, feeds som uppdaterar widgets och synk av filer och kontakter varsomhelst blev bara så underbart bekvämt..


Har själv 3GB/månad, och har använt 25% som mest hitintills. Använder ju liksom alltid WiFi när jag är hemma.

Citerar torbli79:
Satt visserligen klistrad med mitt första företag i kanske 3-4 timmar, men nu har jag tröttnat!


Samma här, tröttnade lite efter att jag spelat upp till 20-års-gränsen.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
  • Tuta
  • Tuta
Ni som följer tv-serier borde testa tvJunkie! Grym app som visar när nästa avsnitt av de serier du följer sänds. Riktigt snygg widget också
· · · - - - · · ·
  • 0
Citerar Tuta:
Ni som följer tv-serier borde testa tvJunkie!


Tack för tipset, ska testa sen!

Tillagt 2011-01-04 23:20:
Citerar The Sheriff:
abonnemang med datatrafik


VIlket använder du? Telia?
  • 0
Citerar Costae Cavea:
VIlket använder du? Telia?


Tele2 Kompis Surf Student. Fria SMS, 1GB data (egentligen obegränsat, men bara 1GB med hög hastighet) och ringa gratis i Tele2-nätet för 59kr/månad. Möcket prisvärt.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar The Sheriff:
Möcket prisvärt.


Jepp. Verkar som att Telia har sämst vad gäller såna erbjudanden. Jag kör nog utan helt enkelt. Jag är inte inne så ofta och det kostar ju högst 9 kr per dag.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Jepp. Verkar som att Telia har sämst vad gäller såna erbjudanden. Jag kör nog utan helt enkelt. Jag är inte inne så ofta och det kostar ju högst 9 kr per dag.


Telia har ju max 25 som enligt mig är jättebra. Jag har det till en av mina mobiler och tele 2 pott 150 till min samsung galaxy s. Det många inte tänker på är att mobilen synkar i stort sett allting. Även ifall du inte ens öppnar något program som kräver nerladdning så kommer det ändå kosta lite om du inte stänger av trafik helt och hållet förutom samtal och sms. Det är bättre att köpa något väldigt litet paket för 50 kr så att du iaf kan ladda ner någon app och kolla facebook.
  • 0
  • Tuta
  • Tuta
Jag har Telia, kostar 500 kr för 0,5 gb mobilsurf/månad i ett år. Tycker det är helt ok
· · · - - - · · ·
  • 0
Citerar Tuta:
Jag har Telia, kostar 500 kr för 0,5 gb mobilsurf/månad i ett år.


0,5 gb som annars kostar max 9 kr per dag. Det går heller inte att använda med abonnemang. Kasst.

Citerar Radim:
Telia har ju max 25 som enligt mig är jättebra


Det + surf blir 98 kr/mån. Hur är det bra när det kostar såpass mycket mer än alternativet från Tele2?

Citerar Radim:
så kommer det ändå kosta lite om du inte stänger av trafik helt och hållet förutom samtal och sms.


Men det gör jag ju såklart.
  • 0
Citerar Tuta:
Ni som följer tv-serier borde testa tvJunkie! Grym app som visar när nästa avsnitt av de serier du följer sänds. Riktigt snygg widget också


Kanon, jag följer fler tv-serier än vad jag kan hålla reda på så det ska laddas ned genast
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Halebop har annars ett par bra abonnemang, har själv Halebop Hallå med Surf Plus.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Köpt Game Dev Story, man är heeelt fast! GR borde recensera det..
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
är inte comviq overall bra att ha, menar det står att man betalar max 3kr/ dag för surf....
  • 0
Vilken android mobil för max 3000 skulle ni rekommendera? SE har ju slutat uppdatera sina Xperia så då återstår väl inte så många under 3000 som är lite framtidssäker. Är Wildfire något?
  • 0
Citerar knutte95:
Vilken android mobil för max 3000 skulle ni rekommendera? SE har ju slutat uppdatera sina Xperia så då återstår väl inte så många under 3000 som är lite framtidssäker. Är Wildfire något?


Wildfire är väldigt dålig för spel och krävande appar. Xperia X10 och X10 mini har sjukt dålig batteritid och upplösningen på mini kan jag inte annat än skratta åt. Om du ska ha någon under 3000kr så är det väl ZTE blade som är mest prisvärd.
  • 0
Hur funkar det här med Launcher Pro? Laddar man bara hem det och sen är man good to go? Och hur kommer man tillbaka till Sense sen då, ifall man ångrar sig?
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
  • Tuta
  • Tuta
Citerar knutte95:
Vilken android mobil för max 3000 skulle ni rekommendera? SE har ju slutat uppdatera sina Xperia så då återstår väl inte så många under 3000 som är lite framtidssäker. Är Wildfire något?

Acer Liquid Metal verkar rätt bra, men finns inte i sverige så man får köpa från t.ex. här: http://www.expansys.se/acer-liquid-metal-eu-mocca-205663/

Den sidan går att lita på men hur bra den är kan jag inte svara på...
· · · - - - · · ·
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!