Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

iPad


Nu är jag närmare en iPad en någonsin!

Men kan någon som har en iPad hjälpa mig?

Hur mycket betalade ni i frakt om ni körde via International Orders?
Bring your drink, leave my knife.
  • 0
Citerar original:
Hur mycket betalade ni i frakt om ni körde via International Orders?

1000 kronor extra typ direkt-betalning. Sen kom en räkning på runt 340 kr.

Kolla vad summan blir - lägg sedan till 350 kronor så har du totalkostnaden för hela kalaset.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar The_gunners:
1000 kronor extra typ direkt-betalning. Sen kom en räkning på runt 340 kr.

Kolla vad summan blir - lägg sedan till 350 kronor så har du totalkostnaden för hela kalaset.


Bara 350 för frakt?
Bring your drink, leave my knife.
  • 0
Citerar original:
Citerar The_gunners:
1000 kronor extra typ direkt-betalning. Sen kom en räkning på runt 340 kr.

Kolla vad summan blir - lägg sedan till 350 kronor så har du totalkostnaden för hela kalaset.


Bara 350 för frakt?

Nej, ca 1350 kronor totalt.

Eller jag tror det är såhär: 1000 kronor frakt, sen får du en tullavgift på 350 kronor?

NICKLAS: Hur ligger det till egentligen?
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Någon som har appen AccuWeather.com till iPad? Jag vill veta hur den är! (den är gratis)
Bring your drink, leave my knife.
  • 0
FUUUU...! Jag vill ha en Ipad.

Jag vill ha en Iphone 4g nästan lika mycket också, men det är annan femma.

Så låt oss ponera ( ) att jag tänker... få tag på en Ipad från USA och inte vill importera själv, vad är bästa alternativen?

Också: när skulle ni, med tanke på att Iphone 4g nästan logiskt måste lanseras först i Sverige, tippa på att denna grunka släpps här?
  • 0
Citerar Fakil:
Också: när skulle ni, med tanke på att Iphone 4g nästan logiskt måste lanseras först i Sverige, tippa på att denna grunka släpps här?


21 juli
Strange becomes mundane
  • 0
Provade en iPad på en Apple-affär i Liverpool, blev väldigt imponerad!
  • 0
Citerar Dempzor:
21 juli


FUUUUU!!

^^.

Nåja, ska hålla ögonen öppna på blocket, om det tycker upp något så hugger jag som en falk. En falk, I tell you!
  • 0
Hm, tänkte tamigfan göra slag i saken med iPad:en, men behöver lite hjälp. Min mormor har goda vänner i USA och dem skulle nog absolut inte ha något emot att hjälpa mig med detta. Alltså, jag tänker eventuellt be min mormor ta kontakt med de i USA och be dem köpa en Ipad 16 GB på en Apple-butik, sedan helt enkelt (?) skicka den hit. Skulle verkligen uppskatta hjälp här angående själva frakten av maskinen. Har surfat runt lite och som jag förstår det så slipper man undan tull-avgift om man skickar just den billigaste iPaden (återigen: stort ?). Kan detta stämma, och i alla fall, vilket företag ska jag få iPad:en skickad av?

Den som hjälper mig med detta kan mycket väl bli skälet att jag får tag på en sån där underbar maskin väldigt snart, jag har ju som sagt förutsättningarna för att få en skickad till mig .
  • 0
Citerar Icyyy:
.

Jo, jag har också läst att den billigaste precis kommer undan tullen. FedEx borde du väl kunna skicka den med?


Mm, FedEx har jag hört många andra som fått den skickad till sig har använt. Ska ringa FedEx och fråga dem angående vad kalaset kommer kosta, det är ju garanterat inte den första gången dem får den frågan angående just denna grunka. Spänningen växer! .
  • 0
Ni får ursäkta att jag nu spammar denna tråd ganska grovt, men jag har gjort en del research idag, tänkt lite, dregglat ganska mycket över diverse videos på youtube om iPad, dregglat lite till, ringt ett samtal till FedEx:s-kundservice, etc. Att få den skickad till mig från USA blev snuskigt dyrt, då är det lika bra att köpa en ny, inplastad från en seriös säljare på Blocket (och jag har hittat en sådan nu, eller två rättare sagt, jag återkommer till det) för 5500 till 6-tusen.

Två frågor bara: jag har varit en ganska flitig app-köpare till min iPhone 3g, kommer jag få i alla fall några av dem här betal-appsen gratis till min iPad också?

Den andra frågan är om självaste vilken version av maskinen jag ska köpa (via Blocket), jag har nämligen som sagt hittat två seriösa säljare. Den ena säljer en iPad Wifi 16GB för 5500 kr, den andra monstermodellen iPad 3g 64GB för 5900 kr. Fördelen med den första säljaren att han kan skicka den med posten, och att han då erbjuder köparen att betala med Internet-giro, vilket ofc. är guld värt. Den andra säljaren måste jag åka till Strömsund för att göra affär med (jag bor i Umeå). I alla fall, frågan är om ni tycker det är värt att betala 400 kr mer och få åka en tripp till Strömsund för att få lägga labbarna på den bästa modellen? ^^
  • 0
Citerar Fakil:
Två frågor bara: jag har varit en ganska flitig app-köpare till min iPhone 3g, kommer jag få i alla fall några av dem här betal-appsen gratis till min iPad också?

Ja du kan skicka över alla iPhone apps till iPad men de blir i iPhone-storlek och väldigt dåliga. Det finns konverteringar på vissa spel och apps till iPad men dom får du köpa igen och är ofta betydligt dyrare än vad de är på iPhone. Tex...

Angry birds 7 kr på iPhone, 22 kr på iPad
NOVA 30-39 kr på iPhone, 100 kr på iPad

Tillagt 2010-06-18 23:49:
Citerar Fakil:
Den andra frågan är om självaste vilken version av maskinen jag ska köpa (via Blocket), jag har nämligen som sagt hittat två seriösa säljare. Den ena säljer en iPad Wifi 16GB för 5500 kr, den andra monstermodellen iPad 3g 64GB för 5900 kr. Fördelen med den första säljaren att han kan skicka den med posten, och att han då erbjuder köparen att betala med Internet-giro, vilket ofc. är guld värt. Den andra säljaren måste jag åka till Strömsund för att göra affär med (jag bor i Umeå). I alla fall, frågan är om ni tycker det är värt att betala 400 kr mer och få åka en tripp till Strömsund för att få lägga labbarna på den bästa modellen? ^^

Tycker du behöver en 32 gb minst.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
*borttaget*
  • 0
Nu är det så att som det ser ut nu bara har möjlighet att köpa 16gb-modellen av iPad:en, utan 3g. Jag blir osäker nu på hur jag ska göra, för 16gb kanske är för lite...? Hur mycket minne har ni till era iPads, The_gunners och Icyyy?
  • 0
Citerar Fakil:
Jag blir osäker nu på hur jag ska göra, för 16gb kanske är för lite...?


Framför allt måste man ju ha 3G-versionen. Endast Wifi är ju totalt värdelöst.
  • 0
Citerar Aaandy:
Endast Wifi är ju totalt värdelöst.

Eh, nej. Ställen där man använder sin iPad finns alltid trådlöst nätverk tillgång till. Vart ska du använda iPad hade du tänkt? I skogen? Det är heller ingen sak man tar upp på bussen. Möjligtvis tåget men där ska trådlöst nätverk finnas...
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar The_gunners:
Eh, nej. Ställen där man använder sin iPad finns alltid trådlöst nätverk tillgång till. Vart ska du använda iPad hade du tänkt? I skogen? Det är heller ingen sak man tar upp på bussen. Möjligtvis tåget men där ska trådlöst nätverk finnas...


Hörde samma sak innan mitt köp av iPhone. Äsch, du behöver inte betala för att få internetuppkoppling överallt, men guess what, det är ju det som är grejen med en sådan här sak. Kunna kolla saker på nätet och liknande, när som helst, var som helst.
  • 0
Citerar Aaandy:
Citerar The_gunners:
Eh, nej. Ställen där man använder sin iPad finns alltid trådlöst nätverk tillgång till. Vart ska du använda iPad hade du tänkt? I skogen? Det är heller ingen sak man tar upp på bussen. Möjligtvis tåget men där ska trådlöst nätverk finnas...


Hörde samma sak innan mitt köp av iPhone. Äsch, du behöver inte betala för att få internetuppkoppling överallt, men guess what, det är ju det som är grejen med en sådan här sak. Kunna kolla saker på nätet och liknande, när som helst, var som helst.

Att du ens jämför iPhone med iPad. Stort misstag! Jag har iPhone och använder 3g hela tiden på den. iPhone är en MOBILTELEFON och ska användas var man än befinner sig. iPaden använder man inte på samma sätt.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar The_gunners:
Att du ens jämför iPhone med iPad. Stort misstag! Jag har iPhone och använder 3g hela tiden på den. iPhone är en MOBILTELEFON och ska användas var man än befinner sig. iPaden använder man inte på samma sätt.


Så... om nu meningen är att man inte ska kunna använda den överallt och ha som en allt-i-allo pryl, vad ska man då ha den till?
  • 0
Citerar Aaandy:
Citerar The_gunners:
Att du ens jämför iPhone med iPad. Stort misstag! Jag har iPhone och använder 3g hela tiden på den. iPhone är en MOBILTELEFON och ska användas var man än befinner sig. iPaden använder man inte på samma sätt.


Så... om nu meningen är att man inte ska kunna använda den överallt och ha som en allt-i-allo pryl, vad ska man då ha den till?

Du kan använda den överallt och du har tillgång till trådlöst nätverk DÄR man använder iPad. Var bor du? I Skogen?

Jag bor hemma vi har trådlöst nätverk.
I skolan har vi trådlöst nätverk.
I hela stan finns oskyddade trådlösa nätverk.
Det finns trådlösa nätverk på tågstationer och flygplatser.

Var tänker du dig nånstans där du behöver 3g? Tänkte du ta med den till stranden?
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar The_gunners:
Var tänker du dig nånstans där du behöver 3g? Tänkte du ta med den till stranden?


Ingen av dina punkter har garanterat trådlöst nätverk.

Ska man köpa en router med möjlighet för trådlöst bara för man köper en iPad?
På min förra skola fanns inte trådlöst nätverk som vi elever fick använda med våra egna prylar.
I större städer, kanske, men inte i den jag bor i. Finns någon hotspot och något enstaka café, men inget utöver det.
De flesta flygplatser jag har varit på har haft sådana nätverk man måste betala för att få använda, vet inte hur det är med tågstationer, då jag knappt åker tåg, men tror det är samma sak där.

Öppna oskyddade nätverk är inte särskilt lätt och hitta, inte enligt min mening.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!