Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Filmdiskussionstråden


Vad tycker ni om finaldestination-filmerna? Själv tycker jag dem är jättebra.
I was cured, all right!
  • 0
Är det bara jag som irriterar mig titeln Hancock?
Skolbetyg är som att bedöma folk efter utseendet.
  • 0
  • NyuS
  • NyuS
Citerar Saffransbulle:
Är det bara jag som irriterar mig titeln Hancock?


Hah, åh nej. Förstår inte var dom fick just det namnet ifrån.. >__<
Happiness is like peeing yourself. Everybody can see it but only you can feel its warmth.
  • 0
Citerar moviefreak:
Jag svävar i rymden.

Jag skådar de lysande stjärnona.

Jag skådar det snurrande skeppet.

Jag svävar långsamt.

I Kubricks genidrag till film.

Jag dansar i hans majestätiska rymdepos.

Dansar.

Dansar bland planeterna och svävande monoliter!

Dansar och undviker att stöta de många ultramoderna farkosterna som elegant passerar förbi!

Dansar tillsammans med rymdens eviga skönhet, tillsammans med lysande rymdnebulosor, stjärnkollideringar och allt annat häpnadsväckande vackert som rymdens evighet erbjuder ackompanjerat med den underbart medryckande klassiska musiken!

________________

För att göra det hela kortfattat - jag kan knappt i ord beskriva skönheten i Stanley Kubricks ultimatum till filmskapelse. Flera årtionden senare, är Stanleys djupa och operaepiska odysse om människans evolution och rymdens oförklarade ting det mest imponerande jag fått lägga min uppmärksamhet på.

För vad kan jag göra mer än att sväva vidare i den fantastiska universum Kubrick skapat?




Vad heter filmen?
Skolbetyg är som att bedöma folk efter utseendet.
  • 0
2001: A Space Odyssey
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Eastern Promises-spoiler. SPOILER SPOILER SPOILER!

-

-

När Viggo Mortensens karaktär visar sig jobba för ryska underättelsetjänsten, och han sätter fast maffiabossen - gjorde han det för att själv kunna bli boss? Jag tycker det känns så, i och med att han säger något i stil med "man kan inte krönas till kung när det redan sitter en kung på tronen". Och så bordellincidenten.

-

-


-

SLUT PÅ SPOILER
Mi style is di bom digi bom di deng di deng digidigi uu uuu
  • 0
Någon som har lust att tipsa om någon film?
Antingen en riktigt bra Action komedi, eller en väldigt djup film, eller en rolig/ful film.
Sticks and stones may break my bones...but I doubt it.
  • 0
SPOILER SPOILER SPOILER!

Citerar Crassi:
När Viggo Mortensens karaktär visar sig jobba för ryska underättelsetjänsten, och han sätter fast maffiabossen - gjorde han det för att själv kunna bli boss? Jag tycker det känns så, i och med att han säger något i stil med "man kan inte krönas till kung när det redan sitter en kung på tronen". Och så bordellincidenten.


Minnet av filmen är smått svagt, men hade inte Viggos karaktär redan dragit sig ur den branschen?
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Har precis börjar blogga om film, kolla gärna in!


http://themoviezone.blogg.se/
"The noblest pleasure is the joy of understanding."
  • 0
Hade en trevlig filmdag igår. Inledde med den förlängda Return of the King, fortsatte med den lite halvdassiga westernfilmen The McMasters, sedan Last Tango in Paris och avslutadee med den fullständligt briljant dåliga Unbeatable.

En överlag trevlig dag.
It's poetry. The poetry of War.
  • 0
Matrix platinum edition och phantom of the opera limited edition kom igår! Riktigt schyssta boxar!

http://themoviezone.blogg.se/
"The noblest pleasure is the joy of understanding."
  • 0
Har någon sätt Love Actually? Toppen film. Forrest Gump är också bra... två total filmer som jag kallar det.
  • 0
Jag köpte Forrest Gump nyligen, kom ihåg att jag gillade när jag såg den för första gången. Men nu tyckte jag den hade lite väl högt tempo. Den kändes tom på nåt sätt.
We should kill time.
  • 0
  • Penn
  • Penn
Citerar Rösti:
Alien-kvadrilogin må vara liknande The Thing, men då jag redan sett nästan alla filmer i Alien-serien vill jag gärna ha något annat. Det ska vara bubblande, förvridna kroppsdelar som det handlar om, och nervösa forskare eller poliser som skyddar en liten skara som söker skydd någonstans jag vill se i en film.

28 Dagar Senare underhöll mig kungligt, riktigt bra film. Uppföljaren är dock inget vidare, alls, så skippa den.

Ska föresten beställa Alien 1 & 2 snart. Har aldrig sett dem förut, men trot säkert att jag gillar dem.
  • 0
Jag kollade nyligen i nya Tv-tidningen från aftonbladet och Fear and Loathing in Las Vegas fick ett plus! Ofattbart!
  • 0
Cdon har ett super erbjudande på bond attache väskan, köp sex utvalda filmer och få den för 0 kronor!!!!
"The noblest pleasure is the joy of understanding."
  • 0
Läs mina bloggar om film. Värt att läsa!
"Vad hände med brun sju?"
  • 0
Senaste filmen jag såg var American gangster, den var GRYM!
  • 0
någon som kan tipsa om en bra/läskig skräckfilm?
Practice makes perfekt
  • 0
Citerar Ryuhayabusa:
någon som kan tipsa om en bra/läskig skräckfilm?


Black sheep Inte så läskig men om man har samma humor som jag så skrattar man hela filmen igenom :3
  • 0
Den senaste filmen jag såg var "In the Valley of Elah" (7/10) med b.la. Tommy Lee Jones. Djup och bra film som dock var ganska actionfattig och seg emallanåt.

Nästa onsdag besöker jag stadens biograf tillsammans med två goda vänner för att se den nya Star Wars filmen, Clone Wars.
Vi lever i en värld där saft innehåller konstgjorda smakämnen, och möbelpolish innehåller citron.
  • 0
Citerar MrOizo:
Enligt IMDB kommer följande filmer att släppas nästa år:

Metal Gear Solid
Halo
Kane & Lynch
Warcraft
Tekken
Castlevania

Filmer baserade på spel ftw eller?



Asså fy faan , jag vill att dom ska gå på bio nu, måste börja spara in lite pengar för att kunna sitta i en skön biostol under biopremieren på alla dom där
  • 0
Jag kan se minst två saker som är fel i det där trådnamnet.
  • 0
För att vara mer precis än Kaos-anden här ovanför:

Tråden borde heta "Filmdiskussionstråden", eller ännu bättre: "Filmtråden" (alternativt "Film-tråden"), eftersom det är uppenbart att diskussioner kring ämnet är syftet.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!