Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Musik till Filmprojekt?


Folk kanske känner igen mig för min serie Slim City som jag brukade lägga ut här på Gamereactor.se (i min blogg) och för dom som inte vet det så går jag ett Högskoleprogram som heter Creative Computer Graphics där vi får lära oss att göra animationer och effekter till Film, spel och tv.

Vi närmar oss nu slutet av första året och har precis börjat med själva effektmakeriet, så under de kommande tio veckorna kommer vi få lära oss att lägga in 3D animationer och liknande i film samt parallellt göra en egen film och lära oss hela processen från pre-till-post produktion.

Vi har inte spikat något manus ännu, men jag tänkte meddela att vi är intresserade utav musik som folk har gjort själva (vi får inte använda copyrightskyddat materiell) och tänkte att om någon är intresserad så är det bara att höra av sig till min användare för vidare information. Se det som en liten tävling. Givetvis så är inga pengar involverade då detta är ett skolprojekt men om kvalitén på slutprodukten blir hög nog så kanske vi kommer ställa upp i någon sorts filmtävling med den vilket skulle sprida er musik.

Genré spelar ingen större roll i nuläget, bara seriösa bidrag och de får inte bryta mot någon upphovsrätt. (Om ni vill ha riktlinjer så tänk på filmen Kickass soundtrack eller Forrest Gumps, men allt är välkommet, speciellt instrumentala bidrag). Små justeringar i musiken kan förekomma för att passa filmen bättre.

Återigen, ingen kompensation kommer utdelas och detta är ett Högskoleprojekt.
Made you read it!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!