Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vi som växte upp på 90-talet, minns ni?


sunes sportlov <3
shit yeah its cool!
  • 0
Alla dessa nostalgitrådar får mig till största delen att må dåligt. Det går ju inte att få tillbaka den där känslan, och det är ju allt man vill egentligen. 90-talet var den sista bra tiden att växa upp till
  • 0
Citerar Epsilonphase:
90-talet var den sista bra tiden att växa upp till

Nej.
Om tio år kommer kommer de säga samma sak om 00-talet. Allt vi minns som bra beror till 99% av nostalgi.
Dagens barn har sina tv-serier, filmer, godis, leksaker etc, och de kommer när de blir äldre oja sig över vilket skräp framtidens barn håller till godo med.
  • 0
Jag minns filmer som fredagen den 13 som fortfarande var läskiga, sen minns jag disney klubbens spara och slösa.. man skulle ha sin luv tröja instoppad i byxorna på framsidan och pösiga gubb byxor

Sen skulle man åka på sin skate board hela dagarna, på sommrarna och skridskor på vintrarna. Lukten av varm chocklad dryck i ishallen, det är fina minnen det.

Skolan var dock det sämsta jag minns.

Minns också min första mobil jag fick. En Nokia 5110. Alla ville ha en sådan, den skaffade vi på volvo affären, alla mobiler såldes bara i bil affärer eller på dialect.

Min allra första mobil var min farsas gammla tegelsten en grå nokia. Skickade mitt första sms klockan 02:00 på natten till en kompis och tror faktiskt det var jag som kom på vodafones slogan "how r u".. för det skrev jag alltid i mina mess.
Deppresion är bara ilska utan entusiasm
  • 0
min simens a50. min första av de 3 mobiler jag haft i mitt liv. varje mobil jag haft har jag haft i minst 4 år.
  • 0
Citerar Viktor:
Nej.
Om tio år kommer kommer de säga samma sak om 00-talet. Allt vi minns som bra beror till 99% av nostalgi.
Dagens barn har sina tv-serier, filmer, godis, leksaker etc, och de kommer när de blir äldre oja sig över vilket skräp framtidens barn håller till godo med.


Exakt! Nu satte du nostalgifascisterna på plats.
  • 0
Citerar crazy in wii:
Kom precis på ett spel som definitivt behöver en till uppföljare: LEGO MOTHERFUCKING RACERS! http://www.youtube.com/watch?v=8c_e29oM8Kc



Hade helt glömt bort det spelet, men påmindes nu om hur fasligt jag älskade det<3
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Virvelvinden:
sunes sportlov <3


Har alla Sune-böckerna på min lillebrors rum, han fick dem när jag inte hade plats för dem längre. Bäst är ju Sunes Sommar, tveklöst!
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar crazy in wii:
Kom precis på ett spel som definitivt behöver en till uppföljare: LEGO MOTHERFUCKING RACERS! http://www.youtube.com/watch?v=8c_e29oM8Kc


Kommer ihåg hur jag alltid ville spela det hos en kompis, enda tills jag fick det själv. Då spelade vi hemma hos mig istället.

Men Lego Racer 2 finns ju. Dock inte lika kul som första.
Skulle dock vara kul med en trea.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Det var bättre förr....dagens ungdom visar ingen hyfs och de äter så slafsigt.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Någon som minns Herkules spelet till Playstation? Jag och min kompis spelade det i typ fyra timmar. Då var det hur mycket som helst och vi kände oss hardcore, nu är det typ normalt
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Någon som minns Herkules spelet till Playstation? Jag och min kompis spelade det i typ fyra timmar. Då var det hur mycket som helst och vi kände oss hardcore, nu är det typ normalt


Jag minns! Satt också hos en kompis och spelade det
Deppresion är bara ilska utan entusiasm
  • 0
Citerar M7Jagger:
Någon som minns Herkules spelet till Playstation? Jag och min kompis spelade det i typ fyra timmar. Då var det hur mycket som helst och vi kände oss hardcore, nu är det typ normalt


http://www.youtube.com/watch?v=u-DD4_7AJqM&feature=related
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Epsilonphase:
Alla dessa nostalgitrådar får mig till största delen att må dåligt. Det går ju inte att få tillbaka den där känslan, och det är ju allt man vill egentligen. 90-talet var den sista bra tiden att växa upp till


Missade du att Sverige gick igenom den värsta ekonomiska krisen sedan 1930-talet?
  • 0
Citerar etelion:
Nickelodeon med all that och Keenan och Kel, bröderna Fluff, "sola och bada i pina colada", när greven på Greveholm var skitläskig, REA testar, sikta mot stjärnorna på fredagskvällarna, Damöd, Noas ö, s-s-s-stövlar som fixar allt, Göstas korsord bakom jordhögen, Rummel och Rabalders detektivbyrå, Gameboy, 5an i tillbaka till vintergatan, "Go, go power rangers" och mycket mer


Allt det där var bara påhittat
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar Chaan:
Allt det där var bara påhittat


Vadå "påhittat"?
Trying to make a living and doing the best I can
  • 0
Citerar Chaan:
Allt det där var bara påhittat


Jag som trodde att "Bröderna Fluff" och "Rummel och Rabalders detektivbyrå" var dokumentärer av riktiga händelser.
  • 0
90-tal får mig att tänka på svenskdubbade diablo 1 och dungeon keeper. Föredrar faktiskt dom svenska rösterna i Dungeon Keeper.
  • 0
"Själv så kan jag ju snickra, skruva, meka, fixa trixa, slakta, rensa och samtidigt städa, tvätta, laga mat, sy etc Så antingen är jag en hermafrodit eller så förbereder jag mig för ett forever alone liv" - Noire
  • 0
Citerar De La Music:
http://www.youtube.com/watch?v=375ENQbru8s


Sjukt bra.

Önskar jag hade växt upp under 90-talet....

Tyvärr så föddes jag mitt under det

Tillagt 2013-09-08 15:05:
Citerar gameplayer:
De som växte upp på 90-talet och spelade en massa tv-spel kan inte ha missat detta: http://www.youtube.com/watch?v=s-r7xadpp7s&feature=related

Så underbart! Jag har fortf. kvar det dessutom. =)


<3
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!