Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Iron Maiden


Har de kört mera på turnén nu? Bytt låtar eller samma?
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Bruce låter sämre och sämre för varje show tbh...
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Citerar Koffingbollen:
Bruce låter sämre och sämre för varje show tbh...


Förstår inte varför de kör så mycket nu. 2010, 11, 12 och troligen EU nästa sommar. Varför inte pausa?
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar skogis_psp:
Citerar Koffingbollen:Bruce låter sämre och sämre för varje show tbh...

Förstår inte varför de kör så mycket nu. 2010, 11, 12 och troligen EU nästa sommar. Varför inte pausa?


Dom har ju haft paus sedan augusti förra året. Och dom gillar väl att turnera och vara aktiva, antar jag. De har ju inte så många år kvar.
  • 0
Citerar skogis_psp:
Förstår inte varför de kör så mycket nu. 2010, 11, 12 och troligen EU nästa sommar. Varför inte pausa?


Varför inte lägga av? De har gjort de 15 album Steve Harris alltid lovat, och de har på allvar börjat visa att de inte riktigt orkar längre. Vad hände med allt snack om att inte bli ett band som turnerar på nostalgi? Vi är där nu, och det är dags för Iron Maiden att lägga ner.
  • 0
Är ni övertygade att de kommer hit till Sverige nästa år? chansen känns ju rätt stor... Det är ju Maiden trots allt
  • 0
Skulle vara märkligt om de skippade Sverige...
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Citerar Bartman:
Är ni övertygade att de kommer hit till Sverige nästa år? chansen känns ju rätt stor... Det är ju Maiden trots allt


Garanterat.
  • 0
om de skall spela Live skall det vara med låtar som
Running free
Drifter
22 acacia avenue
Hallowed be thy name
The Troper
Aces high
Rime of the ancient mariner
children of the damned
Prowler
the number of the beast
Flight of icarus
2 minutes to midnight

Dessa låtar skall spelas med maiden förövrigt ogillar jag de efter 90-talet då de blev ett evigt mjölkade för att locka till sig fjortisar. Förövrigt ett jäkla bra band.
Förövrigt kan Geers sluta spela i Maiden och ägna sig åt annat än att härma andra. Tacka gudarna för Smith.
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Mjölk sa du..?
Running Free
Hallowed Be Thy Name
The Trooper
The Number of the Beast
2 Minutes to Midnight

Har inte dessa spelats nog?

Citerar Romper:
Förövrigt kan Geers sluta spela i Maiden och ägna sig åt annat än att härma andra. Tacka gudarna för Smith.


Jesus Christ..
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Citerar Romper:
om de skall spela Live skall det vara med låtar som
Running free
Drifter
22 acacia avenue
Hallowed be thy name
The Troper
Aces high
Rime of the ancient mariner
children of the damned
Prowler
the number of the beast
Flight of icarus
2 minutes to midnight


Jag tycker att det i stort ser ut som den setlist de kört i flera år nu. Ganska trista val, om du ser på hela deras låtkatalog.

Citerar Romper:
Dessa låtar skall spelas med maiden förövrigt ogillar jag de efter 90-talet då de blev ett evigt mjölkade för att locka till sig fjortisar. Förövrigt ett jäkla bra band.
Förövrigt kan Geers sluta spela i Maiden och ägna sig åt annat än att härma andra. Tacka gudarna för Smith.


Jisses... 2006 körde de hela A Matter of Life and Death under turnén. För övrigt deras absolut bästa album, vilket flera här också håller med mig om. Liksom att Janick Gers är en utmärkt gitarrist. Evigt mjölkande? Snarare så att de varierat sig mer än något annat band av liknande storlek.

Diskuterar gärna dock.
  • 0
Citerar Romper:
Dessa låtar skall spelas med maiden förövrigt ogillar jag de efter 90-talet då de blev ett evigt mjölkade för att locka till sig fjortisar. Förövrigt ett jäkla bra band.
Förövrigt kan Geers sluta spela i Maiden och ägna sig åt annat än att härma andra. Tacka gudarna för Smith.


  • 0
Läste ni på Maidens Facebook om "British Lion" som tydligen är en platta från Steve Harris.


Citerar Homer S:
Jisses... 2006 körde de hela A Matter of Life and Death under turnén. För övrigt deras absolut bästa album, vilket flera här också håller med mig om. Liksom att Janick Gers är en utmärkt gitarrist. Evigt mjölkande? Snarare så att de varierat sig mer än något annat band av liknande storlek.


Håller med, deras set-list från 2010 säger mera än något att de kan variera sig bra och spela låtar man inte förväntar sig:

The Wicker Man
Ghost of the Navigator
Wrathchild
El Dorado
Dance of Death
The Reincarnation of Benjamin Breeg
These Colours Don't Run
Blood Brothers
Wildest Dreams
No More Lies
Brave New World
Fear of the Dark
Iron Maiden
Encore:
The Number of the Beast
Hallowed Be Thy Name
Running Free

Sen angående Gers, så har han bidragit otroligt mycket. Akustiska delarna i låtar som Dance of Death, The Legacy och The Talisman tackar jag honom för, och det låter bara bättre med 3 gitarrister än med 2.
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar skogis_psp:
Sen angående Gers, så har han bidragit otroligt mycket


Jag förstår mig verkligen inte på folk som klankar ner på honom. Han är en fantastisk gitarrist och låtskrivare samt underhållande på scen.
  • 0
Många "fans" förstår inte hur det ligger till och varför Gers är medlem i Iron Maiden efter januari 1999. De tror att Smith kunde gå direkt tillbaka in i bandet och ta en plats. Det fungerar inte på det sättet när man sagt upp sig hos Harris och Smallwood eller vilken annan arbetsplats som helst. Att han skulle få återvända var ett krav från Bruce. Harris tänkte däremot aldrig sparka Gers och skulle det inte fungera med 3 gitarrister skulle Smith få lämna.


http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=JaS
Nfqpw__s#t=52s

hahahhaha
  • 0
Lyckades komma över de två första studiealbumen på kassettband nyligen och på Killers som verkar vara en del utav en tysk upplaga upptäckte jag ett tryckfel. På ryggen så står det Iron Maidon och jag har googlat runt lite efter nå info men kan inte hitta något. Skulle vara kul å veta om detta gör den mer värd och eftertraktad, så om någon här är lite mer insatt i kassetträsket än vad jag är så får ni gärna ge mig lite info om detta

Tacksam för svar!
"That is not dead which can eternal lie yet with strange aeons even death may die"
  • 0
http://www.youtube.com/watch?v=s3n7Tq4zO2Y

Fantastiskt framträdande av Bruce från förra året. Fruktansvärt kul att han uppträder klädd i ett par slitna jeans och en moderiktig tröja.
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Homer S:
http://www.youtube.com/watch?v=s3n7Tq4zO2Y

Fantastiskt framträdande av Bruce från förra året. Fruktansvärt kul att han uppträder klädd i ett par slitna jeans och en moderiktig tröja.


Otroligt bra. Tack för länken.
  • 0
Sjukt att Bruce's röst fortfarande håller även efter så många år.
  • 0
Citerar Sleepless:
Sjukt att Bruce's röst fortfarande håller även efter så många år.


Han börjar dock tappa den nu, tyvärr.

Citerar Bart S:
http://www.youtube.com/watch?v=qm2_cpljz2M Fruktansvärt bra.


Klassiker Snäppet bättre än Live after Death.
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Citerar Koffingbollen:
Han börjar dock tappa den nu, tyvärr.


Lyssnade igenom En Vivo! nyligen och är inte helt säker på att jag håller med.
  • 0
Citerar Homer S:
Citerar Koffingbollen:Han börjar dock tappa den nu, tyvärr.

Lyssnade igenom En Vivo! nyligen och är inte helt säker på att jag håller med.


Han låter bra på En Vivo, men i Youtube-klippen från senaste turnén är det bitvis ruttet. Syftar då främst på krävande låtar som Aces High och Run to the Hills. Tror inte Bruce är så sugen på att köra dem i framtiden, med tanke på hur det låter. Det enda han gör riktigt bra fortfarande är skriken.
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Citerar Koffingbollen:
Han låter bra på En Vivo, men i Youtube-klippen från senaste turnén är det bitvis ruttet. Syftar då främst på krävande låtar som Aces High och Run to the Hills. Tror inte Bruce är så sugen på att köra dem i framtiden, med tanke på hur det låter. Det enda han gör riktigt bra fortfarande är skriken.


Jag kan hålla med där. Man hör att han låter ''trött'' på run to the hills nu och jag själv skulle gärna höra en annan mindre krävande och mer intressant låt i deras setlist.
Entering zero gravity
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!