Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Festivalsommar '11


Roskilde har 6-7 band jag skulle vilja se. Betalar dock verkligen inte 2000+ kr för att se dem.
  • 0
Citerar Szreaper:
Roskilde har 6-7 band jag skulle vilja se. Betalar dock verkligen inte 2000+ kr för att se dem.


Det är ganska många jag vill se. Mest taggad är jag på:

Battles
OFWGKTA
Big Boi
TV On The Radio
Dâm Funk with Master Blazter
Iceage
M.I.A.

Men sen också:

Foals
Arctic Monkeys
Iron Maiden
The Strokes
Femi Kuti & Positive Force/Seun Anikulapo Kuti & Egypt 80
Swans
Timbuktu & Damn!
Atmosphere
Black Milk
Destroyer
Pulled Apart By Horses
Kurt Vile & The Violators
The Gaslamp Killer
Janelle Monáe
Klappa fina katten?
  • 0
Citerar Sally Cinnamon:
Ska dit Torsdagen, de andra dagarna var inte speciellt bra. Morrissey och Kebnekaise är de enda. Hultsfred är förövrigt den enda festival jag tycker är värd att gå på bandmässigt i skandinavien. Peace & Love och Roskilde ser riktigt tråkiga ut. Om jag skulle vetat om Northside Festival i Ålborg hade jag gått på den också (för banden). Way Out West program ska vi inte börja prata om...


Som någon annan sa i en blogg: man går inte på festival för banden. Jag går varje år på P&L och ser max 5 band per år. Inte för att jag inte vill se band, bara att allt runtomkring är mycket roligare. Festival är mer om att träffa människor än att lyssna på musik. Så är det för mig och många andra iaf.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar ChrizZz:
Som någon annan sa i en blogg: man går inte på festival för banden. Jag går varje år på P&L och ser max 5 band per år. Inte för att jag inte vill se band, bara att allt runtomkring är mycket roligare. Festival är mer om att träffa människor än att lyssna på musik. Så är det för mig och många andra iaf.


Att det är mer än banden förstår jag mycket väl. Däremot tycker jag inte att allt runt omkring de festivaler vi har i Sverige skiljer sig speciellt mycket från varandra. Därför tycker jag att banden väger mycket. Självfallet även vilken/vilka festivaler ens vänner besöker.
  • 0
Citerar ChrizZz:
Som någon annan sa i en blogg: man går inte på festival för banden. Jag går varje år på P&L och ser max 5 band per år. Inte för att jag inte vill se band, bara att allt runtomkring är mycket roligare. Festival är mer om att träffa människor än att lyssna på musik. Så är det för mig och många andra iaf.


Fast man betalar inte runt 2000 kr bara för att träffa människor, det kan man göra gratis.
  • 0
Arvikafestivalen ställer in, tråkigt - även om jag inte skulle dit.

Frågan är ju om Hultsfred klarar sig i år?
42
  • 0
Citerar Linus Ohlsson-99:
Arvikafestivalen ställer in, tråkigt - även om jag inte skulle dit.


Jävligt synd för dem som ville se Aphex Twin, honom ser man fan inte ofta.
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Citerar Caleb:
Jävligt synd för dem som ville se Aphex Twin, honom ser man fan inte ofta.

Fick precis reda på det. Sommarens höjdpunkt försvann precis, jävligt besviken.
  • 0
Synd för Arvika som stad och synd för alla som bokat biljetter. Men jag var inte förvånad. Man gick tillbaka till sina rötter i och med årets festival. Problemet är dock att Synth inte är en särkskillt populär genre i Sverige längre. Framförallt inte den otroligt nischade synth-musiken som galaxen bokade in.

Mig kommer ni istället att finna på Åmål's Blues Festival. En festival som går bättre än någinsin, trots att hela hangaren där huvudelen av festivalen äger rum brann ned precis före förra årets festival.

Funderar även på att dra på Putte I Parken under onsdagen. Vill inte missa vare sig Paramore, Stefan Sundström, Nationalteatern eller Dan Hylander.

Packmopeds turnén kommer jag också att besöka. Dregen, Plura, Pernilla Andersson och Per Persson ger sig ut på de värmländska grusvägarna. Mysig festivalkaravan som är en succé varje år.
  • 0
Resan med festivalbussen från Göteborg till Getaway Rock Festival är inställd pågrund av för få sålda biljetter...

Det är en jävla tur att det möjligen finns platser kvar på bussen som går från Jönköping, men då måste man ta sig dit först. Suck.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
  • Penn
  • Penn
Citerar Artillery Force:
Resan med festivalbussen från Göteborg till Getaway Rock Festival är inställd pågrund av för få sålda biljetter...

Samma sak hände för mig till Where the Action is. Yippie-yay.
  • 0
Var på Siestafestivalen i hemorten Hässleholm ;) Riktigt bra år!
Ska till Emmabodafestivalen om en månad, sjuuuukt peppad! SKRILLEX, The Bloody Beetroots, F.O.O.L, Rusko, Danger, Fukkk Offf, Feed Me, Smk, Familjen, Djurpark Och Björnstammen!
"Wake Me, When You Need Me" -Master Chief
  • 0
Hemkommen från Getaway. Hade bara ett endagspass, men skulle gärna vilja se Kreator och Opeth ikväll.

Riktigt kasst av arrangören att sätta Ghost på festivalens minsta scen - ett ställe som endast tar in 800 pers. Nu var det mer än dubbelt så många som köade till stället... De skulle kunnat spela tre spelningar i rad och ändå hade det varit kvar folk i kön. Varför inte bara låta bandet spela på en av större scenerna? Visst ger det bättre känsla att se Ghost på ett litet ställe, men det var väldigt många som missade allt.


Graveyard var suveräna annars.
complications of a mastermind
  • 0
Vill dra på sonisphere imorgon, men har ingen att gå med..
  • 0
Citerar ChrizZz:
Som någon annan sa i en blogg: man går inte på festival för banden. Jag går varje år på P&L och ser max 5 band per år. Inte för att jag inte vill se band, bara att allt runtomkring är mycket roligare. Festival är mer om att träffa människor än att lyssna på musik. Så är det för mig och många andra iaf.



Äh, tala för dig själv. Jag har i alla fall slutat gå på alla ointressanta festivaler med massa white thrashs som bara dricker, spyr och slåss. Vill man träffa sånt folk är det ju bara att gå ner till valfri krog och slippa betala 2 000. Jag går på festivaler för att se band. Träffa annat folk är ju kul, men det är inte anledningen till att jag far.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Äh, tala för dig själv. Jag har i alla fall slutat gå på alla ointressanta festivaler med massa white thrashs som bara dricker, spyr och slåss. Vill man träffa sånt folk är det ju bara att gå ner till valfri krog och slippa betala 2 000. Jag går på festivaler för att se band. Träffa annat folk är ju kul, men det är inte anledningen till att jag far.


+1
  • 0
GRF är över nu och jäääävlaaaaaar vad bra det var. Stog längst fram vid nästan varje band jag såg. Favoriterna var Kreator, Enslaved och Aura Noir.

Citerar Exity_:
Riktigt kasst av arrangören att sätta Ghost på festivalens minsta scen - ett ställe som endast tar in 800 pers. Nu var det mer än dubbelt så många som köade till stället... De skulle kunnat spela tre spelningar i rad och ändå hade det varit kvar folk i kön. Varför inte bara låta bandet spela på en av större scenerna? Visst ger det bättre känsla att se Ghost på ett litet ställe, men det var väldigt många som missade allt.


Stog längst fram vid dem.
Synd att Ghost är ganska överskattade dock.

Citerar Exity_:
Graveyard var suveräna annars.


Kön var ju massiv när man tvingades ut från Ghost, så jag skippade dem.
Praise the sun!
  • 0
Ghost kommer till Luleå 20:e augusti. Är helt fantastiskt taggad!
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Citerar Avoca:
Ghost kommer till Luleå 20:e augusti. Är helt fantastiskt taggad!


Vad har det där med festivaler att göra?
Praise the sun!
  • 0
Börjar ladda inför Thin Lizzy på PDOL om ungefär tre veckor!
It is better to have a lion at the head of an army of sheep, than a sheep at the head of an army of lions.
  • 0
Jag är helt förstörd efter Getaway Rock Festival, men är ändå mer än nöjd med ännu en lysande festival uppe i Gävle. Arrangörerna hade redan fått kläm på det förra året, och nu hade dom t.o.m förbättrat området ytterligare. Ingen enorm skillnad, men ändå.

Är jävligt taggad på att dra dit nästa år igen.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Jag är helt förstörd efter Getaway Rock Festival, men är ändå mer än nöjd med ännu en lysande festival uppe i Gävle. Arrangörerna hade redan fått kläm på det förra året, och nu hade dom t.o.m förbättrat området ytterligare. Ingen enorm skillnad, men ändå.

Är jävligt taggad på att dra dit nästa år igen.


Hoppas bara att andra headliners är bra, Manowar var ju inte mycket att hurra över.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Citerar DonutDuDe:
Vad har det där med festivaler att göra?


Eftersom det är i samband med en festival så är svaret på den frågan: Allt. Även om det inte hade varit en festival så hade det absolut ändå platsat i den här tråden.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Citerar Exity_:
Riktigt kasst av arrangören att sätta Ghost på festivalens minsta scen - ett ställe som endast tar in 800 pers. Nu var det mer än dubbelt så många som köade till stället... De skulle kunnat spela tre spelningar i rad och ändå hade det varit kvar folk i kön. Varför inte bara låta bandet spela på en av större scenerna? Visst ger det bättre känsla att se Ghost på ett litet ställe, men det var väldigt många som missade allt.

Indeed. Ghost var antagligen en av banden som jag längtade mest efter. Nu hann jag bara se de två sista låtarna.

Favoriterna på festivalen var nog ändå Hårda Tider, F.K.Ü. och Kreator. Evile och Youth of Today hade gjort sig hundra gånger bättre i Gasklockorna, Evile spelade även för tidigt för att det skulle vara nåt drag imo.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Citerar Chaplin:
Jag går också på festival för att se band, endast. De senaste två åren på P&L har jag inte ens bott på campingen, inte på Yran förra året heller. Är rätt skönt.

Att campa på festival är skoj och charmigt med allt det för med sig, men ibland är det faktiskt skönt att slippa. På P&L vill jag inte campa alls, någonsin. Trängas ihoptryckt likt en sardinburk med "Fest hos Mange-fjortisar" och annat patrask klarar jag mig utan. På Arvika, där man hade mer space runt sitt camp och slapp en så pass stor del av alla fjortisar och liknande var dock superskön.


Vissa festivaler, som till exempel Metaltown har aldrig riktigt behövt en camping eftersom det legat mitt inne i stan och det alltid har funnits boende. I år fixade dom en camping, och den tänker varken jag eller mina vänner bo på för fem öre. Diskuterades det ens? Aldrig. Den är till för utbölingarna som kommer från tex Stockholm. Vi som bor i eller i närheten av Göteborg har alltid gjort vår grej med Metaltown och bara för att dom slår upp en camping tänker vi inte ändra på våra vanor.

Jag åker gärna på Peace & Love, men då är det faktiskt mest för festivalstämningen och campandet. Så har jag iallafall tänkt, men eftersom det krockade med Iron Maiden och The Big Four stannade jag hemma. Nu är jag inte säker på vad jag vill. Vissa av banden är såklart spännande, som typ deadmau5, men annars har jag ingenting gemensamt med musikutbudet. Dessutom är majoriteten av folket på campingen idioter kan jag tänka mig.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!