Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

The Dark Knight Rises


Citerar Tipon:
Hade varit intressant om det kom en film som bara handlade om Jokern, hur man han blev som han blev t.ex. Det skulle i så fall handla om Jokern ifrån The Dark Knight. Fast den som ska spela Jokern i den filmen måste i så fall kunna toppa Ledgers insats.


Håller inte med. Jokerns ursprung bör vara ett mysterium, även för honom själv. I flera av serierna spekuleras det att Jokern ständigt återuppfinner sig själv eftersom han inte vet vem han va innan. Vi ser lite av detta i The Dark Knight då han verkar inte vara på det klara om var hans ärr kommer ifrån (Wanna know how I got these scars). Om du fortfarande vill ha en bra historia om hur Jokern blev som han blev rekommenderar jag att du läser The Killing Joke av Alan Moore och Brian Bollard.

Det hade dock varit intressant att se en film om Jokern, utan Batman. Hur han driver och sätter skräck i Gothams undre värld. Ungefär som Joker av Brian Azzarello och Lee Bermejo.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Jag gillar att det faktum att Joker är en obesegrad skurk och ett stort frågetecken. Låt han vara så för alltid. Tills Jordens undergång eller nåt. Gillade inte hur de berättade hur Joker blev till i första Batman filmen av Tim Burton (även i serieboken The killing Joke, nästan samma incident).
  • 0
Citerar Th3 End:
Jag gillar att det faktum att Joker är en obesegrad skurk och ett stort frågetecken. Låt han vara så för alltid. Tills Jordens undergång eller nåt. Gillade inte hur de berättade hur Joker blev till i första Batman filmen av Tim Burton (även i serieboken The killing Joke, nästan samma incident).


Fast grejen med The Killing Joke är ju att den kanske inte är den sanna historien. Jokern hintar själv om att han kan ha hittat på historien:

Spoiler:Something like that happened to me, you know. I'm not exactly sure what it was. Sometimes I remember it one way, sometimes another... If I'm going to have a past, I prefer it to be multiple choice! HA HA HA!
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Inspelning av filmen påbörjades igår, sjätte maj, i Indien. Men vad för scen planerar Nolan att göra i en indisk öken? Spekulationerna är många, men tydligen har en bild från inspelningsplatsen tittat fram:

http://www.empireonline.com/news/feed.asp?NID=30903

Med tanke på att en ung Ra's Al Ghul kommer att vara med i filmen är en Lazarus-källa en logisk förklaring till konstruktionen ovan, men personligen tror jag att vi tittar på någonting helt annat. Nolans Ra's lever inte för evigt genom någon mystisk källa, utan genom en titel som förs vidare genom generationer. Vi kanske tittar på Banes swimmingpool, svårt att säga.

Teorier, någon?
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Håller med att de skulle vara udda om Nolan plötsligt beslutade att införa de magiska och mystiska aspekterna av Batman-mytologin i sina filmer. Jag gissar på att de vi ser är något helt annat, antagligen en stor green screen-skärm. Men om de skulle införa Lazarus-källor till Dark Knight Rises har de antagligen en annan användbarhet än i serierna. I serierna nämner de att man kan bli galen av Lazarus-källor, kanske blir en sort drog i filmen som den i Batman Begins?
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Första bilden på Tom Hardy som Bane släpptes idag!

http://movies.ign.com/articles/116/1169616p1.html

Kanske inte lika groteskt pumpad som i serierna, men Tom Hardy verkar vara perfekt som Bane.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Citerar moviefreak:
Teorier, någon?


Jag tycker att den inte säger ett skvatt.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!