Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Game of Thrones (tv-serien)


Är det bara jag som stör mig otroligt mycket på Daenerys? Spoiler:Hon gick från att sparka röv till att gnälla om hur hon ska ta tillbaka det som tillhör henne. Hon liknar sin bror mer och mer för varje avsnitt som går.

Kan någon som läst böckerna, utan att spoila något annat, svara på om det kommer vara något tidshopp senare i serien? Spoiler:Jag är nämligen nyfiken på om man kommer få se några gigantiska rövsparkande drakar in action. Ta det gärna genom PM så att ingen behöver gnälla över spoilers.
I can't change my past, but who the fuck are you to predict my future?
  • 0
Hemligt: håller med Daenarys. Hennes delar av storyn intresserar mig minst. Men Jorah är cool.
  • 0
Angående det nya avsnittet:

Spoiler:VAD I HELVETE
  • 0
Äntligen kom det poiler:"You know nothing, Jon Snow."

Såg förra avsnittet och bara undrade när det skulle komma.
Another Kind Of Hero
  • 0
Tyckte faktiskt senaste avsnittet var riktigt bra. Fast det vore kul om "John Snow":s karaktär kunde utvecklas lite mera. Än så läge så har han i 1½ säsong porträtterats som i princip helt färglös. Det blir så sabla övertydligt när serien har en sån mängd av riktigt färgstarka karaktärer.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Citerar Mort2:
Tyckte faktiskt senaste avsnittet var riktigt bra. Fast det vore kul om "John Snow":s karaktär kunde utvecklas lite mera. Än så läge så har han i 1½ säsong porträtterats som i princip helt färglös. Det blir så sabla övertydligt när serien har en sån mängd av riktigt färgstarka karaktärer.


Hela familjen Stark är mer eller mindre intetsägande.
  • 0
Citerar Mort2:
Tyckte faktiskt senaste avsnittet var riktigt bra. Fast det vore kul om "John Snow":s karaktär kunde utvecklas lite mera. Än så läge så har han i 1½ säsong porträtterats som i princip helt färglös. Det blir så sabla övertydligt när serien har en sån mängd av riktigt färgstarka karaktärer.


Det är ju hans grej att vara den tysta, coola snubben. Sen tycker jag att hela historien med hans mor har gjort att han inte alls verkar särskilt tråkig. Nej, jag gillar till och med grabben!
Någon måste dock se till att sätta stopp för Daenerys. Häxan är ju bara sjukt gnällig och har helt vänt från hur hon var förr.
I can't change my past, but who the fuck are you to predict my future?
  • 0
Citerar Lurkman:
Hela familjen Stark är mer eller mindre karaktärslös.


Det tycker jag inte. Den äldre dottern gör en bra tolkning av "bortskämd rikemansdotter", som nu fastnat i den hårda verkligheten och tvingas hålla skenet uppe samt undvika en mängd av olika fallgropar. Den yngre dottern spelar också bra i sin "pojk-flicke" roll. Den äldsta legitima sonen kan jag dock hålla med om som en något blekare karaktär.

Tillagt 2012-05-14 22:30:
Citerar Hemligt:
Nej, jag gillar till och med grabben!


Jag tycker inte heller illa om honom. Han ger mig ändå en konstant känsla av en person som fastnat i tonåren, alltså ett omoget och lite veligt intryck. Jag hade hoppats att handling skulle utvecklats så att han fått lite mer självsäkerhet under andra säsongen.

Tillagt 2012-05-14 22:51:
Citerar Hemligt:
Någon måste dock se till att sätta stopp för Daenerys. Häxan är ju bara sjukt gnällig och har helt vänt från hur hon var förr.


Jag håller med om att hon har blivit allt mer jobbig med tiden. Samtidigt tycker jag det är intressant att se om hon förr eller senare uppnår någon slags självinsikt om sin självrättfärdighet och de negativa drag hon har gemensamt med brorsan.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Senaste avsnittet: Spoiler:Har väldigt svårt att tro att det verkligen var Rickon och Bran som hängde där i slutet. Om det var det så tog just Theon en väldigt stark topp 3-plats på karaktärer jag ogillar mest, och det säger inte lite.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lotus:
Senaste avsnittet: Spoiler:


Jag har faktiskt svårt att låta bli att tycka synd om honom. Som gubben säger ute på gården (ungefär): Spoiler:"-You do this and you are truly lost!" Theon verkar i mina ögon väldigt mycket som en unge som är alldeles desperat att bli accepterad och känna samhörighet någonstans. Till det, så har han en ganska svag karaktär som gör honom lättmanipulerad.

Det är naturligtvis inget försvar för hans handlingar. Fast det gör honom i mina ögon mer till en patetisk och sorglig figur, snarare än något starkt "hat-objekt".
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Citerar Mort2:
Det är naturligtvis inget försvar för hans handlingar. Fast det gör honom i mina ögon mer till en patetisk och sorglig figur, snarare än något starkt "hat-objekt".


Ja, patetisk är sannerligen ett bra ord för att beskriva honom. Det kanske är det jag stör mig på mest, att han göra sådana saker enbart för att få andras respekt. Mer sjuka individer som Joffrey har ju uppenbarligen något fel i huvudet, med Theon bara är svag och inser att det han gör är fel.
Vik hädan, troll.
  • 0
Lotus, tror inte heller det var dem det var om jag ska säga det såhär konstigt.
"If you will it, it is no dream; and if you do not will it, a dream it is and a dream it will stay" /Theodor Herzl
  • 0
Citerar Lotus:
bara är svag och inser att det han gör är fel.


Det är just vad jag upplever som sorgligt ironiskt med det hela: Spoiler:Han hade en adopterad familj, där han uppenbarligen var både älskad och repekterad. Sen så lät han sig manipuleras till att förråda dom, av en biologisk familj som vare sig älskar eller respekterar honom. Det känns som det är bara en tidsfråga innan han förstår hur korkat beslutet var. (men då är det naturligtvis för sent)
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Spoiler:Det är så kul att läsa allas teorier
Another Kind Of Hero
  • 0
Citerar Lotus:
Senaste avsnittet: Spoiler:


Spoiler:La du ens märke till att Theon blev väldigt förvånad eller bekymrad på något sätt när han fick syn på dom brända kropparna? Vet inte hur jag ska förklara men i alla fall, ser fram emot att få reda på vad slutet "was all about" i nästa avsnitt.
  • 0
Gamer, fixa din spoiler. Du citerade Lotus spoiler.
"If you will it, it is no dream; and if you do not will it, a dream it is and a dream it will stay" /Theodor Herzl
  • 0
Får ta och hålla med Lurkman.

Spoiler:VAD I HELVETE
Indecent exposure is fun.
  • 0
Bör man läsa böckerna? Jag är ett stort fan av serien.
  • 0
Citerar Mort2:
Den äldsta legitima sonen kan jag dock hålla med om som en något blekare karaktär.


Var det gäller han så är han ju inte en POV-karaktär i böckerna vilket kan förklara varför han blir lite blekare.
  • 0
Citerar Misterkillsteal:
Bör man läsa böckerna? Jag är ett stort fan av serien.


Jag knäpper till med ett självklart ja, medan den dära Homer S sannolikt skriker nej med desperation i rösten. Den enda säkra metoden att ta reda på svaret är att börja läsa den första boken och se om den är något för dig.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Spoiler:Kan det helt seriöst ha varit Stark pojkarna som hängde brända i repen? Har väldigt svårt att tro det. Har nån någon teori om vem det kan ha varit? Bara några oskyldiga pojkar för att man ska tro att det är Bran och Rickon? svara gärna, hade velat höra vad andra tycker och tänker!
GejmandeVåfflan!
  • 0
Citerar GamingWaffle:
Spoiler:


Inte en chans tror jag. De gjorde nog så Spoiler:för att han inte ville skämmas över att pojkarna hade lyckats rymma. Jag menar var Spoiler: fanns i så fall kvinnan och jätten? Det känns inte troligt någonstans helt enkelt.
  • 0
Spoiler:om ni kommer ihåg var det väl några barn som sprang runt på gården? Kändes som om de filmade på dem av en anledning... det är min teori...

Jag har inte läst böckerna men är splittrad. Vill läsa böckerna eftersom jag älskar serien men är rädd att jag ska börja störa mig på att saker inte stämmer överens.
  • 0
Citerar Vikkan:
Spoiler:


Bra teori där, jag får kolla om avsnittet just där och se om jag märker det jag med.
  • 0
Jag ska nästan säga att den allra största anledningen till att jag fortfarande tittar på serien är ungefär 90% eftersom att Jon är med, och ungefär 10% eftersom att Tyrion är med. Vet inte varför, men dom historier som är runtom känns bara inte.. Intressanta för mig. Jons historia är så intressant för mig att jag valde att spoila mig själv till och med, för att veta mera saker.

Bokspoilers hör inte hemma här. /mod
"Reality is merely an illusion, although a very persistent one" - Albert Einstein.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!