Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Nya My Little Pony-rebooten


  • Ree
  • Ree
Citerar Människa:
Plus i kanten för Ree som är en galen vetenskapsman

Screw the rules, I want money!
  • 0
Citerar Knaan:
Så varför skulle det vara bättre än något annat kan jag inte förstå. Varför män tycker om detta trots deras manlighet i sig, och inte andra charmiga barnprogram.

Som Turambar redan så utförligt förklarat så är det inte så att man blir manligare bara av att titta på MLP, det handlar om att titta på det man själv vill titta på - inte vad genusrollerna säger att du ska titta på.

Sedan får du det att låta som om alla i den här tråden lever/äter/sover/drömmer MLP, och enbart MLP. Vi har såklart andra intressen också, som ofta tar upp mer än 20 min MLP per vecka. Själv tittar jag på andra serier vid sidan av, allt från The Sopranos, Archer och Dr Who till Adventure Time och Dan vs.

Citerar Knaan:
Jag gillar Justin Bieber hans musik är bra och han är charmig, trots att hans musik främst fokuserar på att sälja till tonåriga flickor.

Så du erkänner själv att du gillar någonting som oftast brukar förkastas som ren dynga, speciellt av andra "män", men du kan inte förstå när killar uppskattar MLP?

Borde inte du vara en av de mer förstående i sådant fall, eftersom du själv kan relatera till en liknade situation?
  • 0
Citerar Knaan:
"Det är roligt hur hela internet verkar ha fattat intresse för den, och det på något sätt har gått och blivit manligt att se den. "Jag är så manlig och säker i mig själv att jag kan se den här, sådetså", ungefär."


Att se på barnprogram är varken manligt eller omanligt, ens val av TV-underhållning bestämmer inte hur mycket karl man är. Att gilla vad man vill, oavsett vad samhällsnormen ser ut, är däremot ett tecken på mognad.

Citerar Knaan:
Men varför just nu på det här?
Har upplevt att män, oavsett vad dom gillar och sysslar med tycker om det här.


Vi diskuterade alldeles nyligen seriens osedvanligt stora popularitet.

Kontentan verkar dock vara att orsaken är svår att sätta fingret på.

Citerar Knaan:
Det här är inte Gudfadern eller Pulp Fiction, Sagan om Ringen eller Avatar. Utan sånt här karlar med ett manligt ego vanligtvis skrattar åt.


Gemene man har dock ganska rutten smak. Avatar är till exempel ingen höjdare direkt. Bara för att något är normen betyder det inte att allt annat är onaturligt eller fel.

Citerar Knaan:
Nej, du har nog snarare missat att vårt samhälle formar män och kvinnor. Tror inte vi blivit mycket bättre heller.


Tyvärr, du har själv sagt att dina observationer motsäger din förutfattade världsbild. Den naturliga påföljden borde därför vara att modifiera nämnda världsbild, då den är missvisande.

Samhället formar individer, men är i sig uppbyggt av individer som har möjligheten att förändra samhället. Folk är inte stöpta i mallar de inte kan bryta sig ur.

Citerar Knaan:
Det går att kritisera något för dennes popularitet.


Nej, man kan ifrågasätta något för dess popularitet. Det är kvalitet man kritiserar, vilket inte har någonting med popularitet att göra. De två koncepten kan sammanfalla, men de behöver inte följa varandra.

Citerar Knaan:
För ni är verkligen många.


The State of the Herd, the census bureau of the bronies, claims that "we can state with a 95% confidence that between 4.0% and 6.8% of the internet-using US population strongly identify as bronies, or approximately 7 to 12.4 million people."

Japp, jag håller med. Att det är ett utmärkande och svårförklarat fenomen går inte att förneka. Synergieffekten ifrån MLPs stora community är troligtvis i sig en av anledningarna till seriens popularitet. Sen låg det nog även rätt i tiden kan jag tänka mig.

Citerar Knaan:
Att skriva och samtidigt formulera mig är jag dålig på.


Ingen fara. Så länge tonen är trevlig går alla missförstånd att lösa.

Citerar Knaan:
Och jag får känslan av att man kan fastna i vilken serie som helst som bara är bra, egentligen.


Ungefär så jag tänker också. Med sagt så tycker jag dock att MLP: FiM håller ovanligt hög kvalitet för att vara ett barnprogram.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
LET'S FLY TO THE CASTLE!

(extremt viktigt och givande inlägg i den pågående diskussionen)
  • 0
Citerar Abb_eliten:
LET'S FLY TO THE CASTLE!

Nu er jag klad ijen. c:
  • 0
  • Xel
  • Xel
THE END IS NEIGH
  • 0
Citerar Ree:
http://www.youtube.com/watch?v=h-LbvFckptY


ha snackar vi
det bästa sättet att få ihopp en mindre förmögenhet är att börja på en större
  • 0
Jag har inte sett dagens avsnitt ännu, men Meghan McCarthys kommentar att det är första delen i vad hon anser vara ett tredelat avsnitt, samt att Daniel Ingram tydligen gjort all musik(även bakgrundsmusik), gör mig ganska uppspelt.

Vågar man hoppas på en musikalisk Beatles-referens?
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Nya avsnittet- http://www.youtube.com/watch?v=Q51chODc-40&hd=1

Spoiler:Själv är jag väldigt besviken. Musiken var fin, men avsnittet saknade helt en ordentlig konflikt. Twilight kastar en random spell, fixar allt igen och blir randomly en prinsessa eftersom hon gillar vänskap. För de gjorde hon ju inte tidigare? Resten av avsnittet är Twi som randomly dansar runt som prinsessa och säger att allt är okej.

Det är inte okej. Jag är inte okej med den här förändringen

Jämför denna säsongsfinal med förra säsongens så ser man hur pass illa det är. Där hade vi plot-twists, en ordentlig (men hemlig) fiende och trevliga fighting-scener. I denna? Mjo, musiken var bra. That's about it.
  • 0
Den här var ganska rolig.

Delen med Rainbow Dash var bäst.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
det var bättre än väntat. men tyckte det verkade som att det först tänkt som det sista avsnittet totalt Spoiler:med tanke Celestias sång/tal

sätter inte allt för stor vikt i logiken det är ju reklamfilm trots allt.
Spoiler: men det där med cuttie mark mixandet var nog det sista bevistett som behövdes för att hon skulle gå vidare. jag hade väll hoppas på en mer biologiskt anledning (typ släkt på någon vänster)

men vi fick se Derpy i alla fall 20:18 in i länken som människa postade.

men en sak är säker Equestria har ett skumt monarki system Alicorn= lika med kunlig
det bästa sättet att få ihopp en mindre förmögenhet är att börja på en större
  • 0
Citerar Turambar400:
Meghan McCarthys kommentar att det är första delen i vad hon anser vara ett tredelat avsnitt

Jag läste också det, låter lovande.

---
Om någon av er mot all förmodan tittar på Melodifestivalen, rösta gärna på
Elin Petersson - Island.
  • 0
Citerar Mr Bestway:
Om någon av er mot all förmodan tittar på Melodifestivalen, rösta då på
Elin Petersson - Island.


Förra året hade jag aldrig hört Euphoria fören flera veckor efter att den vunnit i Eurovision. I år har jag ännu sämre koll. Så... tyvärr.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Förra året hade jag aldrig hört Euphoria fören flera veckor efter att den vunnit i Eurovision. I år har jag ännu sämre koll. Så... tyvärr.

Det är för att du bor i en grotta djupt inne i skogen, Turambar. Så... jag förlåter dig.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Hmm, kändes som om de hade lite för lite tid att täcka händelserna, så det fick bli en blasé konflikt som löste sig på ett halvt avsnitt ungefär. Men, ja... temat var "Nu ger vi Twilight vingar och gör henne till en princessa", så mycket annat hände faktiskt inte.

Däremot älskade jag musiken, och Celestias sångröst var ju något gudomlig. o__o Kommer lyssna på det segmentet många gånger.

All and all tyckte jag de skötte transformationen rätt bra. Status quo verkar upprätthållas rätt ordentligt. Jag menar, hon och hennes vänner är i praktiken redan superkändisar, vad spelar det för roll om en av dom är en prinsessa också?

Tillagt 2013-02-16 22:38:
http://3.bp.blogspot.com/-etpK4tG-oFc/UR7UrkDBWkI/AAAAAAABT
7Q/vplCi5LHhcw/s1600/Capture.JPG


Relevant.
  • 0
Händer det något kul här? : )
Nu var det dags igen...
  • 0
Citerar Virvelvädret:
tycker att dom borde göra en reboot.


Trodde detta var en reboot?
Svenskarna följer tydligen en klubb som heter Zlatan.
  • 0
Citerar xX C0d lover 4 l1fe Xx:
Citerar Virvelvädret:tycker att dom borde göra en reboot.

Trodde detta var en reboot?


okej, men gör om rebooten!
  • 0
Citerar Vindvirveln:
okej, men gör om rebooten!


Wut? Fan händer här egentligen?
Svenskarna följer tydligen en klubb som heter Zlatan.
  • 0
Citerar xX C0d lover 4 l1fe Xx:
Wut? Fan händer här egentligen?


hjälp mig. fråga mod varför jag bannas hela tiden, jag får inget svar! jag ska skärpa mig, om jag får en NY chans!
  • 0
  • Ree
  • Ree
Ta det i Gamereactor-avdelningen. Den här tråden är för vuxna män som gillar tecknade serier för småtjejer, dammit!
  • 0
Jag gillade ändå avsnittet måste jag säga.

Spoiler:Visst hade det dock behövts mer tid, konflikten kom från ingenstans och löstes utan problem, vi fick ingen förklaring till vad Starswirl the Beardeds trollformel var tänkt att göra till att börja med, och det räckte med ett fungerande rim för att fixa den? Dessutom behöver motivationen och syftet med Twilights kröningen en hel del ytterligare förklaring.

Jag får dock känslan att själva ordvalet som Twilight ändrade i trollformeln hade väldigt lite att göra med Celestias beslut att upphöja henne. Det hade nog mer att göra med att Twilight uppdagade en tidigare outforskad relation mellan vänskap och magi. Celestia hade länge känt på sig att hon hade potential till något liknande, vilket serien har hintat om flera gånger. När Twilight lyste upp tidigt i avsnittet, för att sedan gå runt och återställa de andra, så var det en uppvisning i hur hon uppbådade den magin. Själva trollformeln var sedan endast det som fick polletten att trilla ner för Twilight och få henne att själv klä sin upptäckt i ord.

Det är min teori i alla fall.

Jag gillade annars att avsnittet hade en annorlunda känsla över sig, och att cirka 70% av det bestod av sång var intressant. Det var mer som en show, ett sång- och dansnummer, än ett avsnitt. Jag har faktiskt tidigare undrat ifall vi skulle få ett musikalliknande avsnitt någon gång i framtiden, men trodde inte att denna säsongsavslutning skulle komma så nära just det. Möjligtvis det snyggaste avsnittet hittills också.


Jag är fortfarande tveksam till det här valet av karaktärsutveckling, och det är upp till bevis för DHX, men jag hyser inte längre några negativa känslor över det hela. Tvärt emot så är jag försiktigt nyfiken.

---

EqDs sammanfattning av säsongsavslutningen pekar ut de gånger man kunde skymta Derpy, ifall någon missade det.

Tror ni det här skulle kunna innebära att vi trots allt kommer få se Derpy gömma sig lite diskret i bakgrunden under säsong 4? Jag har saknat att leta efter henne i varje avsnitt. Jag menar, jag har fortfarande pausat videon när jag trott att jag sett något, men det har ju liksom alltid följts av besvikelse på sista tiden. Ända fram tills i lördags det vill säga.

Säsong tre producerades ju mitt under den pågående Derpokalypsen, så jag förstår att de tog det säkra före det osäkra och höll låg profil ett tag, men nu när folk har lugnat ner sig kanske de vågar sig på att smyga in henne någonstans ibland?

Plus! Borde vi inte dessutom få ett uppdaterat intro till nästa säsong, med tanke på den senaste tidens karaktärsutveckling?

Dubbelplus! Det är ett ämne som har tagits upp i mången fanfic, men vad tror ni om chansen att nästa säsong kommer avsluta hela serien på ett sätt liknande detta? Större eller mindre än 0%?

Trippelplus! Tara Strong cosplayar Twilight Sparkle.

Fyrdubbelt plus! Spoiler:Please respond
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Det var ett tag sedan jag var här senast. Säsong tre tilltalade mig inte alls. Såg ett par avsnitt, sen tänkte jag inte ens på att fortsätta kolla. Jag bara slutade omedvetet. Igår såg jag dock sista avsnittet, och med en märklig känsla av glädje och nostalgi. Vem vet, jag kanske hittar tillbaka till serien snart. Har ju dessutom slutat kalla mig brony. Dels för att jag inte vill ha den stämpeln, och dels för att de flesta andra bronies jag stött på (både på interwebz och afk) är... utan att använda nedsättande ord, personer jag inte skulle vilja umgås med, av olika anledningar. Visst finns det guldkorn, men de flesta undviker jag helst.

Hur som helst, kom egentligen bara hit för att droppa den här: http://youtu.be/opgaBVnBPgg
I just dont know what went wrong
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!