Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Midnight Club 9 (23.00 - 09.00)


Citerar Hydra:
Jag är också väldigt nyfiken. Vad pluggade dessa människor för något som enbart måste lägga 2h om dagen?


Hur man klär på sig själv på morgonen. Jag borde veta, jag blev underkänd.
*gråter och skär mig i armhålorna med en träslev*
  • 0
HAHAHA Röding L, jag minns plötsligt varför jag associerade bilden med ranelid.
  • 0
Citerar Kolmilan:
I await your word, master, it shall be carried out with honor and elegance worthy of our race.

I expect that my... 'reward' shall be equipped with proper means of defending himself?


You have proven yourself worthy of a honorable reward, and it shall meet your wishes. Let the word be known, that no one who serves shall be empty handed. And no one who opposes shall be spared.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Våglära... Jag förstår inte varför jag har så svårt för det, det är ju bara mekanik med en massa trigonometri trots allt? Och jag har min tredje tenta i det den 28e maj


Våglära står väl snarare i ganska stor kontrast till klassisk mekanik?
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Föredrar att vara i Skåne, med egen bostad. Delvis för att det ligger nära NordicHardwares kontor, så jag kan spendera dagarna där i testlabbet, det får mig att tänka på annat.


Förstår.
"If you will it, it is no dream; and if you do not will it, a dream it is and a dream it will stay" /Theodor Herzl
  • 0
Citerar Daniel L:
Citerar Lurkman:
HAHAHA Röding L, jag minns plötsligt varför jag associerade bilden med ranelid.


Dårå?


Frisyren var den samma som jag tidigare sett på Ranelids huvud. Därefter funderade jag lite, och funderade på om det ingick i rödhårs-genen. Sedan kom jag på att Ranelid inte är rödhårig, utan det är hans hy som är morotsfärgad. Hela tankeförloppet! Fantastiskt att jag kom ihåg det nu.
  • 0
Nej men Hydris och Penn, har känt att de folk jag känner i Sverige som pluggar både har tid med betydligt fler nöjen och även andra saker än vad folk har i Israel. Här är heltid heltid. Plugga 8 till 20.
"If you will it, it is no dream; and if you do not will it, a dream it is and a dream it will stay" /Theodor Herzl
  • 0
Citerar Lurkman:
Våglära står väl snarare i ganska stor kontrast till klassisk mekanik?


Elektromagnetiska vågor gör det, de kräver särskilda relativistiska synsätt. Vanliga vattenvågor, vågor i snören och ljudvågor kan alla ganska lätt härledas till klassisk mekanik applicerad på periodiska funktioner istället för linjära.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andra Bullar:
You have proven yourself worthy of a honorable reward, and it shall meet your wishes. Let the word be known, that no one who serves shall be empty handed. And no one who opposes shall be spared.


Such is the generousness and kindness of our master. One we shall serve through all of life, until death when those who follow will pick up our guns and take our place. Eliminate all who stand before us if the master commands. All hail Andra Bullar.
*gråter och skär mig i armhålorna med en träslev*
  • 0
Bestämde mig för att lyssna på Darkwing Duck-introt. Det svenska. Hade glömt den urfjantiga men ändå skitcoola "Nu blir vi farliga! "-delen
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Josephus Flavius:
Nej men Hydris och Penn, har känt att de folk jag känner i Sverige som pluggar både har tid med betydligt fler nöjen och även andra saker än vad folk har i Israel.


Om personerna du känner går civilingenjörsutbildningar på KTH och lägger ner så lite tid du påstår så är jag ärligt talat förvånad att de ens klarar sig med godkänt. De är unika dina kompisar. Om du dessutom tänker hävda att de får bra betyg så tänker jag inte ens tro på det förrän jag får bevis. Jag har alltid haft lätt för mig i skolan och jag måste lägga ner massor av tid för att få bra betyg nu.

Citerar Josephus Flavius:
Här är heltid heltid. Plugga 8 till 20.


När våra läsperioder dragit igång på riktigt sitter jag nästan alltid 8+ timmar en dag om man räknar med tiden i skolan. Släng på de x antal timmarna som går åt varje helg så är det definitivt heltid.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Daniel L:
Citerar Lurkman:
Fantastiskt att jag kom ihåg det nu.



Vad i helvete? Hatar dock att mitt höga hårfäste kommer fram så bra ibland. Usch.


Tycker faktiskt att högt hårfäste exklusivt är ett problem för tjejer, såvida man inte ser ut som Cage.

Själv har jag lite tunnt hår som blir fettigt väldigt snabbt. Byter gärna, såvida du inte har samma problem...
  • 0
Bra att jag har fel. Polarna kanske har dåliga betyg som ni säger (har ingen koll).

Måste sova!
"If you will it, it is no dream; and if you do not will it, a dream it is and a dream it will stay" /Theodor Herzl
  • 0
Citerar Josephus Flavius:
Måste sova!


Vadå, heter du Fredrik eller?
*gråter och skär mig i armhålorna med en träslev*
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Citerar Lurkman:
Våglära står väl snarare i ganska stor kontrast till klassisk mekanik?


Elektromagnetiska vågor gör det, de kräver särskilda relativistiska synsätt. Vanliga vattenvågor, vågor i snören och ljudvågor kan alla ganska lätt härledas till klassisk mekanik applicerad på periodiska funktioner istället för linjära.


Så vid dubbelspalt har en vanlig vågfront och en maskin som avfyrar tennisbollar samma typ av spridning?
  • 0
Citerar Lurkman:
Själv har jag lite tunnt hår som blir fettigt väldigt snabbt. Byter gärna, såvida du inte har samma problem...


Jag har tjockt hår och det blir aldrig fett. Nu vet du!
"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten."
  • 0
Citerar Colonel:
Jag har tjockt hår och det blir aldrig fett. Nu vet du!


Mitt hår har viktproblem och mår väldigt dåligt över det.
*gråter och skär mig i armhålorna med en träslev*
  • 0
Citerar Daniel L:
Citerar Lurkman:
Själv har jag lite tunnt hår som blir fettigt väldigt snabbt. Byter gärna, såvida du inte har samma problem...


Fettigt hår? Det har jag nog inte.


Hmm. Vi får förhandla angående de röda pigmenten.
  • 0
Citerar Colonel:
Citerar Lurkman:
Själv har jag lite tunnt hår som blir fettigt väldigt snabbt. Byter gärna, såvida du inte har samma problem...


Jag har tjockt hår och det blir aldrig fett. Nu vet du!


Hoppas du blir flintis. Sannolikheten är högre. Mamma sa det.

Tillagt 2012-05-04 01:01:
Citerar Kolmilan:
Citerar Colonel:
Jag har tjockt hår och det blir aldrig fett. Nu vet du!


Mitt hår har viktproblem och mår väldigt dåligt över det.


En dag kommer du bryta nacken.
  • 0
Citerar Lurkman:
Hoppas du blir flintis. Sannolikheten är högre. Mamma sa det.


Ingen risk. Men gråhårig. I tidig ålder.
"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten."
  • 0
Sover för 20 minuter sedan.

Tillagt 2012-05-04 01:03:
Citerar Colonel:
Citerar Lurkman:
Hoppas du blir flintis. Sannolikheten är högre. Mamma sa det.


Ingen risk. Men gråhårig. I tidig ålder.


Nice. Hoppas inte det gör dig förbannat stilig, bara. Min far är typ 56 och har bara enstaka gråa hårstrån.
  • 0
Citerar Lurkman:
Så vid dubbelspalt har en vanlig vågfront och en maskin som avfyrar tennisbollar samma typ av spridning?


Nej, men "zoomar" man in på enskilda partiklar så är det fortfarande klassisk mekanik som är grundmekanismen. Sen är det klart att det finns delar av vågläran som inte omedelbart bygger på formler från klassisk mekanik, som interferens och diffraktion. Men i grunden, om man exempelvis kollar på Maxwells vågekvationer, så bygger vågmekaniken på en anpassning av klassisk mekanik.

Tillagt 2012-05-04 01:04:
Men nu måste jag sova, natti.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Lurkman:
Nice. Hoppas inte det gör dig förbannat stilig, bara. Min far är typ 56 och har bara enstaka gråa hårstrån.


Antagligen inte. Haha, min pappa fick grått hår när han var typ 30-ish. Och jag får hela tiden höra hur jag har likadant hår som honom. All hope is lost.
"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten."
  • 0
Citerar Lurkman:
En dag kommer du bryta nacken.


Inte troligt, då jag använder mitt hår för att hålla balansen och för att glidflyga in i ovetande forumiters sovrum. Det gör sig också alldeles utmärkt som en mantel.

Citerar Andra Bullar:
Men nu måste jag sova, natti.


Godnatt, master. And may the krämbulle always be in your favor.
*gråter och skär mig i armhålorna med en träslev*
  • 0
PETTER

VAR ÄR DU? JAG BEHÖVER PRATA MED DIG
"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten."
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Ersatt av Midnight Club X