Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Marvel vs DC


Marvel eller DC? Jag tycker båda två.
Always look on the bright side of life.
  • 0
Egentligen skulle jag vilja ta några från DC och några från Marvel och liksom skapa mitt eget team, men om jag var tvungen att välja skulle jag säga DC. De har Batman (vilket räcker) samt en del coola, mindre kända karaktärer.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Som jag sa innan så är det olika. Men i en fight så vinner marvel alla gånger.
Inte ens batman eller superman kan vinna en fight mot tusen superhjältar.
Om du var japan skulle du heta fail-san -Fåntöme
  • 0
Marvel, ingen tvekan när det gäller serier, hemsida och krafter (älskar krafter).

DC har dock Batman, och filmerna om Batman slår allt annat. Speciellt de senaste två.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Måste nog säga Marvel isåfall.
En dålig förlorare är någon som förlorar för att han är sämre.
  • 0
Snackar vi om hjältar eller de titlar förlagen ger ut?

Snackar vi hjältar väljer jag nog DC. Det är svårt att slå förlaget som har givit oss de hjältar som antagligen har format superhjältegenren: Batman, Wonder Woman och förstås Stålmannen. Det finns en så härlig klassisk känsla över deras hjältar som inte finns hos moderna hjältar. Se på hjältar som Captain Marvel (en tolvårig pojke som blir stora hjälten när han ropar Shazam!), Green Arrow (modern Robin Hood som faktiskt kämpar för de svaga i samhället), och förstås min favorit The Question (objektivistisk journalist som blir maskerad hämnare om natten).

Jag älskar det faktum att DC försöker hålla kvar sina rötter från silvereran, samtidigt som de uppdaterar dem för ny publik. Förresten har dom en hel del grymma bovar också som Jokern, Lex Luther, Catwoman och den grymmaste av dem alla: Gorilla Grodd! En en supersmart talande gorilla med mentala superkrafter som faktiskt flera hjältar fruktar! Mer härligt blir det inte.

Marvels hjältar är dock inte dåliga, men jag har tyvärr inte läst så många av deras serier för att få en konkret åsikt om dem.

Pratar vi om titlar säger jag att DC är det bättre förlaget. Egentligen tycker jag att Vertigo är bättre, men eftersom Vertigo är ett dotterbolag till DC så för trådens skull säger jag att DC det bättre förlaget. Med titlar som Neil Gaimans Sandman, V for Vendetta (min favorit av Alan Moore), The Unwritten, Transmetropolitan och DMZ. Helt klart bästa förlaget med serier för vuxna läsare.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
^
What he said.
To Dare is To Do
  • 0
Äsch, Marvel har bättre namn på sina hjältar än DC. Vad är det för kreativitet i Batman, Superman, Catwoman och Green Arrow när Marvel har Colossus, Juggernaut, Wolverine, Pyro, Magneto och Deadpool?

Det är väldigt svårt att jämföra DC med Marvel då det handlar om helt olika hjältar.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar swedish_jedi:
Snackar vi om hjältar eller de titlar förlagen ger ut?

Snackar vi hjältar väljer jag nog DC. Det är svårt att slå förlaget som har givit oss de hjältar som antagligen har format superhjältegenren: Batman, Wonder Woman och förstås Stålmannen. Det finns en så härlig klassisk känsla över deras hjältar som inte finns hos moderna hjältar. Se på hjältar som Captain Marvel (en tolvårig pojke som blir stora hjälten när han ropar Shazam!), Green Arrow (modern Robin Hood som faktiskt kämpar för de svaga i samhället), och förstås min favorit The Question (objektivistisk journalist som blir maskerad hämnare om natten).

Jag älskar det faktum att DC försöker hålla kvar sina rötter från silvereran, samtidigt som de uppdaterar dem för ny publik. Förresten har dom en hel del grymma bovar också som Jokern, Lex Luther, Catwoman och den grymmaste av dem alla: Gorilla Grodd! En en supersmart talande gorilla med mentala superkrafter som faktiskt flera hjältar fruktar! Mer härligt blir det inte.

Marvels hjältar är dock inte dåliga, men jag har tyvärr inte läst så många av deras serier för att få en konkret åsikt om dem.

Pratar vi om titlar säger jag att DC är det bättre förlaget. Egentligen tycker jag att Vertigo är bättre, men eftersom Vertigo är ett dotterbolag till DC så för trådens skull säger jag att DC det bättre förlaget. Med titlar som Neil Gaimans Sandman, V for Vendetta (min favorit av Alan Moore), The Unwritten, Transmetropolitan och DMZ. Helt klart bästa förlaget med serier för vuxna läsare.


Vi snackar om hjältar.
Always look on the bright side of life.
  • 0
Tycker att Marvel är bäst
Level är gråsligt dåligt :(
  • 0
DC är lite vassar än Marvel
Hail to the King, baby
  • 0
Båda kan fara åt helvetet pga så många coola hjältar de har dödat...

Ny spindelman? Seriously.
  • 0
Jag gillar bara DC för Batman och några andra, såklart...
Hail to the King, baby
  • 0
Citerar Aesop Rock:
Ny spindelman? Seriously.


Det är bara Spider-man från Ultimate-serien. Vanliga Spider-man från vanliga Marvel är kvar.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Batman är..... Sämst.......
Level är gråsligt dåligt :(
  • 0
Citerar swedish_jedi:
Det är bara Spider-man från Ultimate-serien. Vanliga Spider-man från vanliga Marvel är kvar.


Är fortfarande lite smågrinig dock. ;<

Parker forever.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!