Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


Reservoir Dogs har sällskapat mig när jag varit uppe i Sälen, såg den på vägen hem på min portabla DVD för någon timme sedan. Frågan är om den inte letar sig hela vägen upp på favoritlistan. Men tvivlar på att jag faktiskt föredrar den framför Natural Born Killers faktiskt. Får se filmerna på raken någon dag och jämföra dem för att utse en ultimat segrare, både filmerna har ju absolut verkligen allt.
This is your life, doesn't get any better than this...
  • 0
Citerar ses:
Pulp Fiction är inte en medioker film, jag tycker att den är medioker. Jag trodde att jag gjorde mig tydlig, men nehe då. Tyck vad du vill om Pulp Fiction, men påstå inte att jag har fel för att jag inte är förtjust i den.


Okej. Jag tycker fortfarande att "medioker" är fel ord att beskriva en mästerlig film på oavsett vad man tycker om den, speciellt när man är en sån film-fantast som du påstår dig vara och därmed borde veta bättre. Låt oss nu begrava det här ämnet. Jag respekterar din åsikt till 100% även om jag inte håller med om den eller dina argument för den.
It's poetry. The poetry of War.
  • 0
Street Fighter IV: The Ties That Bind
  • 0
Rescue Me - Säsong 2 har just blevit genomtittat. Fantastisk serie!
SM-GULD: 1981,1986,1988,1997,1998,2002,2006,2009,2011
  • 0
Citerar Dr jr:
Jag tycker fortfarande att "medioker" är fel ord att beskriva en mästerlig film på oavsett vad man tycker om den, speciellt när man är en sån film-fantast som du påstår dig vara och därmed borde veta bättre.


Huh, say what?
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Citerar Janis_Joplin:
Huh, say what?


/ Techno babble
It's poetry. The poetry of War.
  • 0
Pulp Fiction är en bra film, annars har jag inte mycket till övers åt Tantantino.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Lock, stock and two smoking barrels

Britterna i esse, det får kanske bli en recension.
An obstacle is just something you haven't brutally slaughtered yet.
  • 0
Jägarna. (1996)

Riktigt bra.
  • 0
Highlander
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Highlander


Jag tycker synd om dig. D:
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Citerar Livlig:
Jag tycker synd om dig. D:


Tappa inte huvudet.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Janis_Joplin:
Så, nu har man äntligen sett Lock, stock and two smoking barrels. Har hört mycket goda ord om denna film, hyllningar vill jag nog kalla det. Trodde att jag skulle bli besviken, men det blev jag verkligen inte. En riktigt bra film, inte personlig topp 10 eller något liknande, men riktigt bra


Du kommer älska Snatch.
  • 0
  • ses
  • ses
Once upon a time in America (1984)-part 1

För mycket sex, trots de otroliga dekorerna. Har i och för sig ej sett färdigt filmen, men jag får hoppas på mindre laid and stuff i part 2.

8/10 hitills...
Reach out and touch faith!
  • 0
The Dark Knight och Snatch

Är sjuk, så tittar genom lite filmer. Nästa blir förmodligen Fight Club.
Ischlo Pischlo!
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Tihtala Isil:
Nästa blir förmodligen Fight Club.




Medan Benjamin Button och Seven på varsitt sätt är rätt tråkiga, så står David Finchers fantastiska film som en av de tätaste thrillers som någonsin gjorts. Får fanimej se om den själv någon dag.
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
Medan Benjamin Button och Seven på varsitt sätt är rätt tråkiga, så står David Finchers fantastiska film som en av de tätaste thrillers som någonsin gjorts. Får fanimej se om den själv någon dag.


Ja, den om någon är en riktigt bra film. Älskar verkligen sättet den är uppbyggd på.
Ischlo Pischlo!
  • 0
Nå, jag ska inte börja ordbajsa om nyo, jag tror jag har gjort min åsikt hörd i den här frågan.
...Men jag menar bestämt att filmen Fight Club på många sätt reducerade romanens utsökta satiriska udd till en radda frivola djupsinnigheter utspätt med rikliga mängder blod, svett och manstårar.
Om Fincher siktade på att marginalisera originalverkets relevans som postmodernistisk prosa så kan jag bara lyckönska honom med ett mission fucking accomplished!
Några få inspirerade ögonblick till trots, långt ifrån det deliciösa coup de maître som novellen innebar.
  • 0
Citerar Fluid Vitis:
Om Fincher siktade på att marginalisera originalverkets relevans som postmodernistisk prosa så kan jag bara lyckönska honom med ett mission fucking accomplished!
Några få inspirerade ögonblick till trots, långt ifrån det deliciösa coup de maître som novellen innebar.


Håller med.

(Tack för att du uttryckte dig så att jag kan hålla med såhär )
We should kill time.
  • 0
Citerar Tihtala Isil:
Nästa blir förmodligen Fight Club.


Och det blev det och trevligt var det.
Ischlo Pischlo!
  • 0
  • ses
  • ses
Flykten från New York (1981)

Tråkig och skrattretande dåligt gjord actionfilm. Kurt Rusell är verkligen världens ocoolaste man och att se honom försöka vara häftig är som att se en tjockis dansa salsa, det blir automatiskt roligt. Riktigt tråkigt att John Carpenters så kallade "makalösa dystopi" egentligen bara är en stereotyp, löjlig film utan några vidare kvaliteter. Plus för Lee Van Cleef dock.

4/10
Reach out and touch faith!
  • 0
  • ses
  • ses
Magnum force (1973)

Inte nära på lika bra so Originalet, men bra var den. Clint Eastwoodä som vanligt strålande i sitt hårda anlete och hans slagkraftiga kommentarer. Och actionscenerna med motorcyklarna var ju klockrena. En trevligt kryddad actionrulle helt enkelt.

7/10
Reach out and touch faith!
  • 0
Såg på Scrubs senast.
Ischlo Pischlo!
  • 0
City of men

Tyckte filmen var lite småseg
  • 0
Batman The Animated Series avsnitt 1-7

Den klassiskt råa barnserien börjar lite segt i avsnitt 1. Professor blandar ihop formel som gör honom till varulv. Typisk superhjältehandling. Självklart är han i slutändan ingen match för Läderlappen.
Betyg: Konstig startpunkt i Batmansagan. 2/5

Under avsnitt 2 och 4 växer serien något enorm. Jokern kommer in i bilden och bjuder på betydligt tuffare motstånd. Han spränger broar, kidnappar poliser och sprider lustgas över hela Gotham City. Batman tar hjälp av Robin och lyckas med nöd och näppe att rädda staden.
Betyg: Två underhållande och actionfyllda avsnitt. Bra röstskådespelare. 5/5 på båda.

Fågelskrämman gör sin debut i det tredje avsnittet. Handlingen motsvarar ungefär den i Batman Begins, men med skillnaden att han är professor och inte advokat som i filmen.
Betyg: Lagom skruvat och mörkt. Men fågelskrämman borde vara starkare. 4/5

Tyvärr är avsnitt 6 och 7 utan riktiga fiender. Åtminstone inga klassiska sådana. Istället möter Batman bud-guys med krokodiler och kulsprutor som vapen.
Betyg: Samma känsla infinner sig inte utan en klassisk fiende. 2/5

Nu ser jag fram emot avsnitt 8-14.
Far away across the field // The tolling of the iron bell // Calls the faithful to their knees // To hear the softly spoken magic spells
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!