Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


Citerar alice cooper:
John Hurt gör sin bästa rollprestation någonsin


Absolut!
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Såg just första avsnittet av serien V (2009-version)

http://www.youtube.com/watch?v=LQoSCEMzJYE

Skapligt bra remake av den gamla kult sci-fi serien från 80-talet.

Första avsnittet introducerade ett flertal intressanta karaktärer (och ödlor), enda klagomålet jag har hittills är att det känns lite för likt den gamla originalserien.

Jag hoppas att kommande avsnitt inför lite nya idéer och fräscha infallsvinklar på "alien-infiltrationen".
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
The Shawshank Redemption

Bland världens bästa. 10/10
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar alice cooper:
Man känner sådan sympati för John Marrick


Jag tyckte synd om honom. Att han har funnits i verkligen gör att jag tyckte ännu mer synd om honom.

I Spel och Kärlek ( 2008 )

En små charmig rulle, George Clooney är lite roligt.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Die Hard - 1988
Ja vad ska man säga? Kanske inte den absolut bästa actionfilmen någonsin men tveklöst den mest spännande. Sen så har den Alan Rickman, det säger allt.

9/10

Predator - 1987
Världens tuffaste film ihop med Aliens, inget är lika bad-ass.

9/10
"Then our aims aline."
  • 0
Shutter Island - 9/10

The Shawshank Redemption - 9/10
  • 0
Deep Blue Sea

Usel. 2/10

Jaws

Den enda bra av alla filmerna. 8/10
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Deadwood, börjat någorlunda starkt. 8/10
  • 0
Såg ganska nyss The Blair Witch Project.

ganska hyfsad och kuslig.
Ze magic... I has it.
  • 0
De dimhöljda Bergens Gorillor (1988 )

Jodå den var väl helt okej. Någorlunda underhållande.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
  • Phip
  • Phip
De dimhöljda Bergens Gorillor (1988 )

Den var okej, ganska så spännande ibland.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Phip och Gamerman:
De dimhöljda Bergens Gorillor


Har ni alltid exakt samma åsikter om varje film ni ser? Har inte en enda gång sett att ni tyckt ens lite olika om filmerna ni sett.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar Crank:
Citerar Phip och Gamerman e dimhöljda Bergens Gorillor

Har ni alltid exakt samma åsikter om varje film ni ser? Har inte en enda gång sett att ni tyckt ens lite olika om filmerna ni sett.


Vi tycker väldigt väldigt lika, men det finns filmer som Gamerman gillar som inte jag gillar. Som till exempel Kill Bill som Gamerman tycker är bra medan jag tycker den är usel. Sen kan det vara så att jag sätter betyget 9/10 på en film medan han sätter en 8.a eller 7.a.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Lawrence av Arabien. Får aldrig missas när den går på tv.
"The moment zero becomes one is the moment the world springs to life"
  • 0
The Invicible - 2007

Deep Blue Sea - 1999
"Alla djur, utom människan, vet mycket väl att livets huvudsakliga mening är att njuta av det."
  • 0
Göckboet
And my soul from out that shadow that lies floating on the floor............. Shall be lifted - nevermore!
  • 0
  • Zime
  • Zime
Såg Titanic härromdagen.
  • 0
The A-team

Jag hade betydligt högre förväntningar än vad jag fick se. Dock lite smårolig då och då.

6/10


Clash of the Titans

Fyyyyyyyfaaaan. 1.5h av dåliga scenplatser och dålig bild i sig samt en torr fem-minuters fight. Skådespeleriet var bra. Mads Mikkelsen spelade utmärkt i denna film. Men filmen var bara så dålig, tyvärr.

3/10
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
The A-team

Jag hade betydligt högre förväntningar än vad jag fick se. Dock lite smårolig då och då.
6/10


mmm. Jag undra om den skule va bra för jag kan inte förstå hur någonting med A-team skule va bra utan Mr.T
And my soul from out that shadow that lies floating on the floor............. Shall be lifted - nevermore!
  • 0
V (2009-remake) Season1 episode 1-12

Rätt så bra, lever upp till originalet men är ändå långt mer än en moderniserad klon. Flera nya intressanta idéer och karaktärer som skiljer sig ganska långt från "Marc Singer", "Michael Ironside" och de andra i det gamla gänget.

Typiskt nog, så slutade första säsongen naturligtvis just när alien-folket beslutade sig för att det var dags för "Independence Day"-assault mot jorden.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Speed Racer

Hade inga förväntningar av filmen att döma av trailern två år sedan. Flashforward fram till idag, såg att den visas på Canal + och tänkte Why not? Skådespelaren bidrag var bra, man kan se att bröderna Wachowski gick loss med deras första barnfilm som innehåller typiska barn humor, sockersöt färger som resulterade i allfall för mig lite av en huvudvärk och handligen som är trogen till de tecknade serie, creds för den coola kameravinklar också.

3/5
If we can't live together, we're gonna die alone.
  • 0
Tarkovskijs Stalker.
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
Citerar metal N Rock:
Jag undra om den skule va bra för jag kan inte förstå hur någonting med A-team skule va bra utan Mr.T

Va?
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar Fishy10:
Tarkovskijs Stalker.

Vad tycker du?
  • 0
Citerar Kaonashi:
Vad tycker du?


Som med hans andra filmer krävs det en viss efterprocess av tänkande och funderande innan man kan bilda sig en god uppfattning. Men han gjorde väl aldrig en dålig film?
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!