Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


Waterloo (1970) - Sergei Bondarchuk

Jag blev inte så imponerad, fotot och klippningen är dåligt och ibland undrar man om kameramannen råkat stöta till kameran. Utöver det så var den hyfsad, snygga kostymer och scenografi.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Irene Huss - En man med litet ansikte Bra film
Livsnjutare!
  • 0
Försökte somna till V för Vendetta igår men det slutade att jag såg färdigt hela filmen och var lagom seg när jag kom till jobbbet
  • 0
Harold & Kumar 2: Escape from Guantanamo Bay

Ganska rolig. Bättre än ettan. Fick mig några gapskratt.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
The Insider (1999) - Michael Mann

Medioker regi, och foto i första och andra akten. Har dock bra karaktärer och ett välskrivet manus, skådespelarna briljerar, hela bunten. Men sen i tredje akten händer det något, från att gå till att bara vara en "okej" film så blir den briljant.
Filmen är dock alldeles för svag i början.

3/5
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Downton Abbey, säsong 2, episod 3

Frågan är om en så här fulländad njutning till serie egentligen borde få finnas, alfa och omega.

Homeland, säsong 1, episod 1

Den hittills bästa av alla amerikanska höstserier - omedelbart drabbande i sin spänning och äntligen får Claire Danes chansen att till fullo spela det emotiva och perfektionistiska ADHD-fall hon alltid verkat vara.
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
Comrades

Kommer dock inte ihåg vilket avsnitt : (
"You are performing just below my predicted expectations"
  • 0
Quiz Show.

Kommer alltid ha Ralph Fiennes som en favoritskådis, vilket stärks efter att ha sett den här filmen där han gör en fenomenal roll.
There are no desperate situations, there are only desperate people
  • 0
El orfanato/Barnhemmet

Den använde inte många kliché som många filmer i samma genre gör och förlita sig mer på att vara atmosfärisk med den kusligt känsla som sippra under hela filmen och hade ett bra utforskning av Lauras hjärta och sinne som är både vackra och tragisk att skåda.

4/5

Luther, säsong 1, avsnitt 5

Var så här slutet av avsnittet, vilket kanon serie.

Community, säsong 3, avsnitt 3

Rätt okej men än så länge har början av säsong varit en hit-and-miss för mig.
If we can't live together, we're gonna die alone.
  • 0
The Big Lebowski 7,5/10
Stundtals hysteriskt rolig Coen-komedi. John Goodman äger filmen, trots Jeff Bridges härligt flummiga skådespel. Saknar dock karaktärsutveckling för att få ett högre betyg.

Dinner for Schmucks 6/10
Okej komedi med en bra Steve Carrell. Blir emellertid alldeles för tramsig emellanåt, och når aldrig någon vidare hög nivå på skämten.

MacGruber 6/10
Eftersom jag är stort SNL-fan var jag tvungen att se MacGyver-parodin. Den har sina skämt, men i slutändan är det precis som med Dinner for Schmucks - man glömmer filmen så snart eftertexterna rullat.

Benjamin Buttons otroliga liv 7/10
Bättre än första gången jag såg den. Men är fortfarande förvånansvärt "tunn", lika tunn som boken den bygger på. Å andra sidan är det ett gott filmhantverk med tjusigt foto och scenografi.

Alexander 6,5/10
Förra gången jag såg den gav jag den 3/10. Denna andra gång var den mycket bättre. Under de tre timmarna är kanske en timme riktigt bra, medan resterande två bara är långsamma. Således en ojämn film.

The Constant Gardener 6,5/10
Stor besvikelse, men Ralph Fiennes räddar filmen från bottennapp. Det var först mot slutet som spänningen infann sig någorlunda, annars står filmen mest och stampar.
You Know My Name
  • 0
The Town
Hail to the King, baby
  • 0
The Vampire's Assistant (2009) - Paul Weitz

Var trött och drog igång någon lätt film. Den var ju inte särskilt bra som väntat, John C. Reilly hade dock sina stunder.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Citerar Darth Maul:
The Big Lebowski 7,5/10
Stundtals hysteriskt rolig Coen-komedi. John Goodman äger filmen, trots Jeff Bridges härligt flummiga skådespel. Saknar dock karaktärsutveckling för att få ett högre betyg.


Anledningen till varför filmen är så bra är just karaktärerna...
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Citerar pBEAR:
Anledningen till varför filmen är så bra är just karaktärerna...


Han syftar på karaktärsutvecklingen, inte karaktärerna i sig.

Körkarlen

Visuellt helt otrolig, och berättartekniskt likaså. Men sista halvtimmen var jag helt lost. Kan dock bero på att jag var jävligt trött när jag såg den...
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Visuellt helt otrolig, och berättartekniskt likaså. Men sista halvtimmen var jag helt lost. Kan dock bero på att jag var jävligt trött när jag såg den...


Stumfilmen? Jag minns inte hur själva filmen slutade nu, men i boken så Spoiler poiler:inser David att hans fru tänker ta sitt och sitt bars liv, varpå David i panik och ångest ber körkarlen för livet att hans fru och barn från döden, även om han själv ska få betala priset och bli körkarl. Körkarlen berörs av Davids omvädning och ger honom en chans genom att väcka honom till liv igen, varpå David direkt springer hem, bryter ihop framför sin fru och ber henne om förlåtelse, varav hon inser att hon har fått sin David tillbaka och får hoppet att leva igen. Körkarlen blir körkarlen för ännu ett år och David har blivit en ny människa igen.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Japp, det var stumfilmen, och ja, jag tror att den slutade så. Men slutet var verkligen förvirrande så är inte helt säker.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Drive [2011]

Så sjukt tråkig.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Serpico (1973) - Sidney Lumet

En klassisk 70-tals cop flick i stil med The French Connection som är regisserat bra av Lumet även fast pacing under andra halvan av filmen var lite trög. Pacino var suveränt och det märks att han har en genuin passion och finess i sin prestation, visst var support cast också bra men egentligen är det Pacino film och hans prestation återspeglar detta. De enda klagomål jag kan tänka på just nu är att musiken passar inte i några scener och det tar dig ur filmen när det hände.

4/5
If we can't live together, we're gonna die alone.
  • 0
Eraserhead

7/10
  • 0
Clerks (1994) - Kevin Smith

Skön.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
  • Phip
  • Phip
The Vampire's Assistant (2009) - Paul Weitz

Medioker, men lite små rolig.

Clerks (1994) - Kevin Smith

Ganska så bra.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Transformers
Always look on the bright side of life.
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Han syftar på karaktärsutvecklingen, inte karaktärerna i sig.


Förstod det, klumpigt formulerat av mig. Men ändå, fattar ändå inte, karaktärsutveckling behövs inte i alla filmer.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Kill the Irishman

Årets kanske mest underskattade film?
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Mary & Max (2009)

Det var anmärkningsvärt och gripande, en bittersweet animerad film som utförs mästerligt. Filmen får dig att skratta den ena studen och gråta på den andra. En sällsynt och värdefull kombination.

4/5
If we can't live together, we're gonna die alone.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!