Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


Seinfeld


Försöker komma igenom hela serien, har dock sett de flesta avsnitt på tv för några år sedan. Constanza är kung!
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Drömkåken (1993)
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Howl

Riktigt bra rulle, James Franco levererar som alltid. Blev väldigt intresserad av Allen Ginsberg, känner att jag måste läsa mer av hans verk. Fastnade verkligen för dikten Howl.
Death To All Vampires, Maximum Body Count. We Are Awesome Monster Bashers, The Meanest, The Baddest.
  • 0
Six Feet Under Säsong 4

En serie som alla borde se. En serie som vill säga något viktigt och väsentligt om livet och alla de hinder man måste ta sig över, och den gör det så otroligt kraftfullt och konsekvent att man som tittare inte kan låta bli att beröras av dessa förunderliga människoöden. Den dagen jag har sett klart säsong 5 kommer jag att gå in i en depression, så mycket älskar jag den här serien.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Harry Potter And The Deathly Hallows Part 1- David Yates (2010)

Inte riktigt lika bra som The Half-Blood Prince men fortfarande en bra film. Välspelad och väldigt snyggt filmad film. Jag ser fram emot den sista delen i serien.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Inside Man 2006

Det enda som kändes nyskapande med filmen var hur rånet avslutades, allt annat kändes inte lika intressant. En bra film dock. 7/10

Fright Night 2011

Den kändes faktiskt lovande till en början. Sen blandades en massa humor in i det som jag ändå tyckte borde kännas seriöst. Jag tycker att mixen av komedin och skräcken kändes konstig och inte alls finslipad. Man visste inte riktigt var man hade filmen. Colin Farrell var dock riktigt bra som kuslig vampyr. 6/10
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar momolä:
Första säsongen av Sopranos

OOOOOOOOOOOOMMMMMMMMMMGGGGGGGGG VAD JAG HAR GÅTT MISTE OM NÅGOT


Den bästa serien, James Gandolfini är helt fantastisk.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Six Feet Under Säsong 4

En serie som alla borde se. En serie som vill säga något viktigt och väsentligt om livet och alla de hinder man måste ta sig över, och den gör det så otroligt kraftfullt och konsekvent att man som tittare inte kan låta bli att beröras av dessa förunderliga människoöden. Den dagen jag har sett klart säsong 5 kommer jag att gå in i en depression, så mycket älskar jag den här serien.


Sjukt bra serie, en av de bästa jag sett. Lånade den kompletta DVD-boxen och sträcksåg alltihop på drygt två veckor.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
In Bruges

Fortfarande lika fantastisk. En av mina absoluta favoriter.

Inside Man är förövrigt en av världens bästa filmer i sin genre, om du frågar mig.
Call it.
  • 0
  • Phip
  • Phip
The Dirty Dozen (1967)

Helt okej krigsrulle.

The Killing (1956)

Riktigt bra, kändes väldigt rå om man jämför med filmer från samma årtal. Det jag ogillade var berättarrösten, den kunde dem skippat helt och hållet. Gillar också att Sterling Hayden känns så naturlig i sitt skådespel.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
The Killing (1956) - Stanley Kubrick

Älskar hur man får se hur rånet går till. Riktigt bra film.

The Dirty Dozen (1967 ) - Robert Aldrich

Lite fånig ibland kanske, men annars var det en riktigt underhållande film.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Transformers 3 (2011)

halvdålig film med några skithäftiga scener 7/10
  • 0
Citerar AtastyCookie:
Transformers 3 (2011)

halvdålig film med några skithäftiga scener 7/10


En halvdålig film ger man inte 7/10


Harry Potter And The Deathly Hallows Part 2- David Yates (2011)

Mycket bra avslut på serien. Bästa filmen i serien är den också.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
scott pilgrim var inte såld direkt har numera sett den med alla komentaries och 3 gånger utan kan filmer vara beroendeframkallande? 9/10
Normal is overrated
  • 0
The Road (2009)

En av de bättre tolkningarna av en postapokalyptisk värld jag har sett på film.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Man on Fire 2004

En av de bättre filmer jag sett med Denzel Washington. Älskade första halvan av filmen. Den andra halvan var även den väldigt bra men relationen med flickan lyfte den första halvan några steg. Känns dock som att Tony Scott var lite tillbakadragen när det gällde effekterna i filmen. Han ville få fram något unikt och snyggt men han vågade samtidigt inte gå fullt ut med det han körde på utan det blev mer som att filmen skulle klarat sig lika bra utan, om inte bättre. 8/10
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
  • Zraa
  • Zraa
Captain America

6/10
Men TjeeennnaarE!
  • 0
Cidade de Deus 2002

Väldigt intressant, gripande och... hemsk. 9/10
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Hoosiers (1986)

En av de bättre sportfilmerna, Gene Hackman är lika bra som alltid.


The Day the Earth Stood Still (1951)

Tycker att effekterna imponerar väldigt mycket med tanke på vilket år filmen är gjord. Ganska så bra film, med ett riktigt bra slut.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Hoosiers (1986) - David Anspaugh

Bra film, dock så är alltid sportfilmer så förutsägbara.

The Day the Earth Stood Still (1951) - Robert Wise

Den här var riktigt bra, som Phip säger så var effekterna riktigt imponerade, samtidigt som den hade en riktigt spännande handling.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
  • kraz
  • kraz
Watchmen, fortfarande helt underbar.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Watchmen, fortfarande helt underbar.

Och du ska fortfarande se True Grit, om du inte gjort det ännu!
Lider inte längre för konsten, jag bara lider
  • 0
Citerar Dufwan:
Och du ska fortfarande se True Grit, om du inte gjort det ännu!

Och lyssna till Songbook.

Chuck S05E05

Riktigt kul avsnitt. De sa att det skulle bli ett av de nördigaste avsnitten och det är precis det det blev, med bl.a. Danny Pudi och Freddie Wong som gäster. Skönt avslut dessutom.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Dufwan:
Och du ska fortfarande se True Grit, om du inte gjort det ännu!


Jag ska ta och se den någon kväll, med nya slutet då! Tror inte att min sambo har sett den alls så vi får kanske se båda sluten då.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
med nya slutet då


Huh?
Indecent exposure is fun.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!