Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


Citerar Corfixeen:
Bra med mycket Saab i en sån här film också.


Som i typ alla amerikanska filmer
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Little Miss Sunshine 2006

Trevlig och kul. Alan Arkin var priceless! Sött att Abigail Breslin blev nominerad till en Oscar också vid den åldern. 8/10
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
50/50 2011

Riktigt bra film, förvånansvårt nog så funkar blandningen mellan det seriösa i filmen och det roliga väldigt bra. Och riktigt bra skådespel också, tycker inte att Seth Rogen är så jobbig faktiskt, tvärtom så spelade han rollen som den stöttande polaren riktigt bra. Förstår inte hur Petter och Erik inte kan gilla den. 9/10
Mac, your dad is a thief and a murderer who eats people. So, he's not really trustworthy.
  • 0
Saw II (2005)

Jag och min bror vart sugen på att se den, igen. Riktigt bra! 7/10
  • 0
Harry Potter And The Deathly Hallows: Part 2 (2011)

Nog den bästa i serien. 8/10
Fan, hatar avslut på serier/filmserier. Även om jag inte älskat varenda minut av dem.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Iron Man 2

Godkänd.
  • 0
Good Will Hunting

Väldigt bra film.
  • 0
Puss In Boots [2011]

Klart underhållande.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Jag var inte ens speciellt sugen, trots att jag borde ha varit, på att se ett. I slutändan blev det tre avsnitt av Luther och hade det inte varit för att min koncentrationsförmåga lämnat mig till fullo hade jag sett tre till. Ändå vill jag ju se dem, men på något sätt inser jag att de måste ses med hjärnkapacitet och inte utan. Tills dess drömmer jag ljuva drömmar om Idris Elba. Jag hoppas det.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Unbreakable 2000

Älskade första halvan av filmen. Vet inte riktigt vad jag tycker om var det ledde, men en väldigt bra film var det absolut. 8/10
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Äkta människor 5e avsnittet va det första avsnittet för mig och det va väldigt bra för att va svensk serie. Robotar kanske is the shit snart??
Deppresion är bara ilska utan entusiasm
  • 0
Top Gear S18E03

Filmskapandet. Ryan Reynolds var skön som vanligt. Skulle varit helt underbart om Ryan Gosling skulle gästa. Skulle vara perfekt.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Entourage Season 1-8

Sjukt bra serie. Otroligt rolig och Ari Fucking Gold kan ju vara en av de bästa karaktärerna någonsin i en serie. Den tappade lite i kvalité mot slutet, kan inte påstå att jag var så övertjust i de två sista säsongerna, men överlag en av de bättre serierna jag har sett. 9/10.

The Usual Suspects

Kevin Spacey gör en enastående roll som krympling, och twisten i slutet var både bra och sjukt oväntad. 9/10.

Se7en

Wow, slutet. Mind blowin' indeed. Ännu en film där Spacey gjorde en väldigt bra insats och temat i filmen var väldigt intressant. 9/10

Thats alot of nines'!
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Omen II

Förvånansvärt bra uppföljare som fortsätter berättelsen om antikrist på ett bra sätt. Det är dock lite synd att dödsscenerna blir sämre efter den första dödsscenen som var helt briljant. 3/5

Omen III - De sju knivarna

Även den här var riktigt bra, jag gillar dock inte att Damien har accepterat sitt öde i den här delen. Jag skulle nog gilla filmen mer om han var en lite mer tragisk karaktär. Fast det är fortfarande en sevärd film som avslutar storyn om Damien Thorn en gång för alla. 3/5

True Grit

Underhållande western med en briljant Jeff Bridges. 4/5

Killers from Space

Jag kunde knappt hålla mig vaken. 1/5

Re-Animator

En splatterfilm med skön humor och imponerande effekter. Den är inte riktigt lika bra som Braindead som är min favorit när det gäller splatterfilmer men den hamnar nog i Topp 3 iallafall. 4/5

Citerar Alexis:
The Usual Suspects


Fantastisk film"
I was cured, all right!
  • 0
Kill bill volume 1 väldigt speciell och cool film med bra musik diggar temat stenhårt. "vissellåten" är svängig med. bra film 8/10
Normal is overrated
  • 0
Melancholia 2011

Jag tycker att den var lite för seg för sitt eget bästa, och vad var grejen med att ha kvar karaktären som Kirsten Dunst spelade i huset? För mig skulle det varit självklart att ringa sjukhuset.

Sista scenen var dock något av det finaste jag sett i film. 7/10

Tower Heist 2011

Den bjöd inte alls på många skratt. Fick inte ett enda bra skratt heller. Inte var filmen särskilt smart på något sätt heller vilket jag tycker att filmer med sådana här storys ska vara för att skapa spänning. 4/10
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
och vad var grejen med att ha kvar karaktären som Kirsten Dunst spelade i huset?


Eftersom hela första delen kretsar runt henne så skulle det nog inte ha varit särskilt lyckat att plocka bort henne.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Eftersom hela första delen kretsar runt henne så skulle det nog inte ha varit särskilt lyckat att plocka bort henne.

Det är inte så jag menar. Tycker bara det störde mig storyvis att ingen reagerade på att hon var väldigt sjukt, eller iaf framstod som det. Varje vettig person skulle göra något åt det, t.ex. ringa sjukhuset. Istället lät de henne bara vara.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Scream 4 (2011)

Föga förvånande en skitfilm från början till slut. Varken rolig, spännande, läskig eller äcklig. Har svårt att komma på något bra med filmen över huvud taget. En av fjolårets sämsta filmer. 2,5/10 (bara för att jag inte kunde bestämma mig för 2 eller 3)
Abstract art: a product of the untalented sold by the unprincipled to the utterly bewildered.
  • 0
Citerar The Vision:
Tycker bara det störde mig storyvis att ingen reagerade på att hon var väldigt sjukt, eller iaf framstod som det. Varje vettig person skulle göra något åt det, t.ex. ringa sjukhuset


Nja, det håller jag inte med om. Att ingen gjorde något åt det har en ganska logisk förklaring, John (spelad av Kiefer Sutherland) som hade betalat för hela kalaset agerar och säger underförstått vid flera tillfällen att han inte vill att hans pengar ska vara bortkastade på ingenting. Jag vet inte om du la märke till det, men något av kärnan i filmen är ju alla undertryckta känslor som man bara kan ana hos karaktärerna, så nog var det allt många som reagerade på det.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
J. Edgar 2011

En intressant film. Jag tycker att DiCaprio överspelade lite ibland när det kom till det muntliga. 7/10

Puss in Boots 2011

Underhållande och rolig. Otroligt söt också när man får se Puss som barn. 7/10

Citerar MrFUBAR:
Nja, det håller jag inte med om. Att ingen gjorde något åt det har en ganska logisk förklaring, John (spelad av Kiefer Sutherland) som hade betalat för hela kalaset agerar och säger underförstått vid flera tillfällen att han inte vill att hans pengar ska vara bortkastade på ingenting. Jag vet inte om du la märke till det, men något av kärnan i filmen är ju alla undertryckta känslor som man bara kan ana hos karaktärerna, så nog var det allt många som reagerade på det.

Men nu snackar du om just festen. Då var hon inte så farlig ju. Det är efter. Det är dagarna/veckan efter som hon framstår som väldigt väldigt sjuk. Hon kunde inte ens lyfta sitt ben och åt absolut ingenting. Att John inte ville att hans pengar skulle vara bortkastade på ingenting finns inte med i bilden längre, då den natten är över för längesen.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Det blev The Social Network. Godkänd.
  • 0
Citerar The Vision:
Men nu snackar du om just festen. Då var hon inte så farlig ju. Det är efter. Det är dagarna/veckan efter som hon framstår som väldigt väldigt sjuk. Hon kunde inte ens lyfta sitt ben och åt absolut ingenting. Att John inte ville att hans pengar skulle vara bortkastade på ingenting finns inte med i bilden längre, då den natten är över för längesen.


Jag tror att det har mycket att göra med att Melancholia var så nära jorden.Spoiler:De ville väl tillbringa sina sista dagar i livet tillsammans antar jag. Sen så var hon ju ganska sjuk redan på festen, det var i alla fall ganska klart att hon var på väg att bli det. Hennes rätt förvirrande och naiva beteende tydde klart och tydligt på det.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar V1rus:
Det blev The Social Network. Godkänd.


Bara godkänd? ...What?
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Jag tror att det har mycket att göra med att Melancholia var så nära jorden.

Spoiler:Hur länge sedan såg du filmen? ;p Känns som att du glömt bort en bit av filmen. Det fanns inga som helst tecken på att de oroade sig över Melancholia vid den tidpunkten. Melancholia hade inte ens nämnts i filmen än.

Citerar pBEAR:
Bara godkänd? ...What?

Håller med, what? D: Först Drive och sen TSN? Virus fo' real! Smaken är väl som baken.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!