Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


Citerar The Vision:
The Kids Are Alright är en dokumentär från 1979.


Vilken nödvändig korrigering.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Vilken nödvändig korrigering.

Ja, det är ju förfan en film om The Who och inte två lebbar!
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Ted (2012)

Ganska rolig faktiskt! Även ifall jag tycker att Marky Mark passade i rollen som björnens bästa vän så är det synd att han ibland i vissa scener verkligen ska ta över med sina usla skådespelarinsatser. Klart sevärd dock om man vill se något udda med humor, kärlek och SKRÄCK! *ooooo* 7/10
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Tredje avsnittet av Band of Brothers. Det var väldigt bra, och ganska sorgligt. Det slutade dock c:a 4 gånger.

Kikade på No Direction Home, Scorcesses Dylan-dokumentär, som var oerhört intressant, framför allt att få höra från gubben själv, men även att få se scener ur verkligheten som skulle inspirera I'm Not There.
It's poetry. The poetry of War.
  • 0
American pie -Band camp En av de tråkigaste i serien av alla filmerna.
Livsnjutare!
  • 0
New Girl s02e07 - "Menzies"

Kanske det bästa avsnittet hittills i serien. Skrattade högt flera gånger.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Jag såg Halo serien och blev glatt överraskad. Serien var helt fantastisk och slutet var så bra att jag fick lite lycko

Trodde aldrig jag skulle få se master cheif i en film, men nu har jag det
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Killing Them Softly 2012

En bra film som dock kunde ha blivit så mycket mer, vilket den kanske var också då directors cut låg på 2,5h medan bioversionen endast är på 1,5h. Det var ett väldans temposkiftande i filmen och kanske hade allting blivit mer klart och flytande ifall man fick se filmen som den var tänkt. Jag såg den på nordisk premiär på SFF12 och det var, vad jag hörde, endast en person som ville klappa, men som snabbt lade ner då han märkte att alla andra bara tänkte "slut? nu?" och vandrade tyst ur biosalongen.

Sen så var Brad Pitts prestation tyvärr knappt hälften så bra som hans prestationer i förra årets två filmer.

Var ganska taggad på den här filmen och tyckte att den började ganska bra och visade mycket potential, men tyvärr så lämnade den inte så mycket att ta med sig när eftertexterna rullade. Skulle vilja se alla 150 minuter. 7/10
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Flight 2012

Väldigt bra faktiskt. Som vanligt så är Denzel Washington strålande.

En ganska tung film som ibland vädrar med lite lättsamhet. Och jag tror att det är just den mixen som gör denna film så bra, tillsammans med de otroligt bra vändningarna i filmen.

Inte för att jag har sett så många filmer från 2012, men denna finns absolut med på topp 5 från 2012 hittills. 8/10
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Top Gear s10e04 - Botswana Special

Bäst.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Skyfall (2012)

Riktigt bra film, definitivt en av de bättre Bond-filmerna. Gillade framförallt skurken, som måste vara en av de bättre Bond-skurkarna. Förstår dock inte riktigt liknelsen med Jokern från The Dark Knight. Hursomhelst, riktigt bra film.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Citerar Imperial scout:
Jokern från The Dark Knight

Att han är lite psykopatiskt obehaglig?
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
Att han är lite psykopatiskt obehaglig?


Kan förstå det, men tyckte själv att de var skrämmande på olika sätt. Jokern vill ju mer eller mindre se världen brinna, bara för att (om jag kommer ihåg rätt, vill säga). Silva verkade dock ha något annat mål, mer än att bara skapa kaoz.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Citerar Imperial scout:
Kan förstå det, men tyckte själv att de var skrämmande på olika sätt. Jokern vill ju mer eller mindre se världen brinna, bara för att (om jag kommer ihåg rätt, vill säga). Silva verkade dock ha något annat mål, mer än att bara skapa kaoz.

Fast det snackas om likheter, inte att de är identiska.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar The Vision:
Killing Them Softly 2012
Citerar The Vision:
Skulle vilja se alla 150 minuter.


Jag håller med! Filmen hade ju en "standard" spellängd på en film men trots det så kändes filmen så otroligt kort. Där filmen slutade kunde lika väl ha varit halva filmen.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Phip:
Filmen hade ju en "standard" spellängd på en film men trots det så kändes filmen så otroligt kort.

Fast 90 minuter för såna här typer av filmer tycker jag är ganska kort. Funkar på komedier och möjligtvis drama, men denna kändes som en tvåtimmarsfilm minst. Speciellt efter den ganska långa inledningen som jag tyckte var väldigt bra. Sen så blev det lite klipp klipp på resten och slut. Hoppas verkligen den hela versionen släpps.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Holy Motors 2012

What in the fucks fuck fuckeli-fuck?

Typ så satt jag och tänkte halva filmen. En otroligt sjuk och komplicerad film. Den ger dig ingen hand att hålla i, utan den kräver att du som stor filmentusiast själv kan lista ut den scen för scen. Har du ingen koll på film, filmhistoria eller filmskapande så kommer du aldrig att förstå den här filmen. Jag har absolut inte tillräckligt med kunskap eller hjärnkapacitet för att förstå den här filmen fullt ut vid en första titt. Jag tror inte ens jag kommer att förstå den fullt ut ens efter en andra genomtitt, men samtidigt så tycker jag att det är det som gör den här filmen så intressant. Den är överallt i mitt huvud!

Sällan har jag spelat igenom 20-tal scener i mitt huvud efter en genomtitt av en film. Aldrig rättare sagt. Jag försöker att förstå, men varje gång jag kommer fram till något så bryts det ner av nästa scen. Det kanske inte finns en film här? Det kanske är hundra scener som var för sig är en film, i en jättestor kollektion med samma omslag? Har någon annan sett filmen? Jag skulle jättegärna vilja diskutera och reflektera, speciellt då detta enligt mig är film värd varje diskussion och reflektion som går att kräma ut.

Jag får inte missa att berömma huvudrollsinnehavaren. Denis Lavant gjorde ett så otroligt fantastiskt jobb i den här filmen. Inte bara spelade han sin roll otroligt bra, utan han spelade sin roll som spelade tio andra roller så otroligt bra och trovärdigt. Man kunde känna karaktären bakom karaktärens andra roll (if that made any sense? är helt yr).

Jag tänker inte sätta ett betyg på den här filmen, då jag inte än vet vad jag tycker, då jag inte än har förstått vad den betyder. Är man filmintresserad utöver "det vanliga" så är detta ett måste. Är man en sådan som nöjer sig med att se några storfilmer per år så kan man hoppa över denna.

Direkt efter genomtitten och även nu så känns den jävligt bra, men det kan även ha att göra med mystiken och ovissheten jag känner. Men något som är säkert är att den är imponerande, och skulle jag mot all förmodan förstå den på rätt sätt så kan det nog vara en av årets bästa filmer.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Mildred Pierce, 2011

Välspelat drama som då och då kändes lite segt. Tyckte först att skådespelarbytet på Mildreds dotter Veda var ganska konstigt men efter ett tag vände jag mig och kunde uppskatta Rachel Evan Woods tolkning också, även om jag faktiskt tyckte Morgan Turner (som spelade unga Veda) var snäppet mer naturlig. Kate Winslet imponerade stort som Mildred. Stark 3/5 i betyg.

The Color of the Chameleon, 2012

Den enda film jag såg på årets filmfestival var denna skumma bulgariska spionkomedi. En väldigt konstig och otydlig film som ville vara lite av allting, vilket den också tog skada av. Den hamnade i ett mittenland mellan spännande, djup och rolig där varje part hela tiden kämpade om bildtid. Dock var den ändå alltid intressant och faktiskt aldrig tråkig eller seg. Tycker trots min kritik att det är en sevärd film, som har förmågan att överraska och gå utanför sitt eget mönster. 3/5
Klappa fina katten?
  • 0
On the Road 2012

En ganska bra film. Fast samtidigt ganska meningslös. Men det behöver inte alltid vara meningsfullt. Ur utbildningssyfte så var den väldigt intressant att se på, då det var väldigt mycket "kamera och skådespelare", endast. 7/10
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
The Wicker Man (1973)

En rätt så bra film. Har dock väldigt svårt för att man blandar mysterium, skräck och musikal. Det blir ingen bra blandning och musiken passar inte in i mysteriet. Tycker också den känns lite daterad när religionen tas upp. Annars så är det en ganska intressant film. Christopher Lee är alltid bra.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
A Clockwork Orange

Nja, vad ska man säga. Överskattad.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar V2rus:
A Clockwork Orange

Nja, vad ska man säga. Överskattad.


Det ska man säga.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
The Village

Hjälp vilken smörja, typ den sämsta filmen jag någonsin har sett.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
The Village som är så trevlig!
Indecent exposure is fun.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!