Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


Lincoln (2012)

Den var inte så sentimental som jag hade räknad med och det var ju bra. Men tycker den var ganska seg och ointressant annars. Lite synd då jag alltid har tyck amerikanska inbördeskriget och Lincoln varit en väldigt intressant del i historien. Men filmen blev inte mer än okej.

Hoppas verkligen inte den vinner oscarn för bästa film för det förtjänar den inte. Daniel Day-Lewis var dock riktigt bra som vanligt. 2/5
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
  • kraz
  • kraz
Looper

Väldigt spännande film som lyckas göra en bra tolkning av tidsresandet tycker jag. Några karaktärer kändes rätt så bleka, tillsammans med vissa av skådespelarna, men i överlag gillade jag den skarpt. Den saknar dock något som jag inte kan sätta fingret på. Lite mer bakgrundshistoria kanske? Större delen av filmen utspelar sig på en och samma plats och det känns som att det hade kunnat vara så mycket större på något sätt. En stark 7/10.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Lawless 2012

Allting kändes bara för litet och för platt i slutändan. Gillade filmen ganska länge men när den väl tog slut så kändes det som att jag lagt två timmar på något alldeles för litet. Fanns ingen storhet i filmen. Fascinerande att den var baserad på en verklig historia osv, men allt behövs det ju inte göra film av. Man kunde fortsatt på grundidén och gjort något större och maffigare.

Guy Pearce insats var knappt medelmåttig. Kändes väldigt felcastad. Riktigt tråkigt att se. T.o.m. Shia LaBeouf spelade bättre, som nog gjorde sin bästa insats hittills. 7/10
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Top Gear - Säsong 19, avsnitt ett.

"We're back!!"

Mycket trevlig start på säsongen, väntar med stor spänning på gängets kommande upptåg. Speciellt turerna i USA och Nordafrika.
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Argo 2012

Fantastisk film! Tycker definitivt att Ben borde bli nominerad till en Oscar för regin. Riktigt spännande film. Av de jag sett från 2012 så har jag inget emot att denna faktiskt vinner årets film, men har några kvar att se. 9/10

Citerar grandtheftauto4life:
Top Gear - Säsong 19, avsnitt ett.

Jeremy i hans jävla bil alltså. Smått grått avsnitt dock, men ser fram emot resten!
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar The Vision:
Guy Pearce insats var knappt medelmåttig. Kändes väldigt felcastad. Riktigt tråkigt att se. T.o.m. Shia LaBeouf spelade bättre, som nog gjorde sin bästa insats hittills. 7/10


Guy Pearce är rena rama Disneyskurken i den filmen, sjukt överdriven karaktär. Gangster Squad har också lite av samma problem, Sean Penns karaktär är också väldigt överdriven och varenda scen han är med i är för att visa hur ond han verkligen är.


Citerar The Vision:
Argo 2012

Fantastisk film! Tycker definitivt att Ben borde bli nominerad till en Oscar för regin. Riktigt spännande film. Av de jag sett från 2012 så har jag inget emot att denna faktiskt vinner årets film, men har några kvar att se. 9/10


Tycker det är Ben Afflecks sämsta film av de tre som han har regisserat. Den är dock bra men ingen film som borde få en oscar för bästa film. Tycker inte att de finns så många nominerade till bästa film som verkligen förtjänar att vinna.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Phip:
Tycker det är Ben Afflecks sämsta film av de tre som han har regisserat. Den är dock bra men ingen film som borde få en oscar för bästa film. Tycker inte att de finns så många nominerade till bästa film som verkligen förtjänar att vinna.

Har dock som sagt inte sett de flesta filmerna än. Argo, Beasts of the Southern Wild och Silver Linings Playbook är de enda jag sett än. Och Argo är enligt mig den bästa av de tre.

Lite förvånad över den stora missen med Hollywood-skylten dock. :p I eftertexterna när de visade bilder på nu och då så såg man dock att de kanske kom på sig själva, då de klippte i "då"-bilden.

Citerar Phip:
Guy Pearce är rena rama Disneyskurken i den filmen, sjukt överdriven karaktär. Gangster Squad har också lite av samma problem, Sean Penns karaktär är också väldigt överdriven och varenda scen han är med i är för att visa hur ond han verkligen är.

Hmm, tråkigt. Gangster Squad verkar som en film som jag skulle kunna älska, så vi får se vad jag tycker om det.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
Lite förvånad över den stora missen med Hollywood-skylten dock.


Vad var det för miss?
Indecent exposure is fun.
  • 0
Top Gun (1986)

Med världens bästa filmmusik och nervbitande scener bevisar denna film återigen varför den är kunglig.

10/10
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar Homer S:
Top Gun (1986)

Med världens bästa filmmusik och nervbitande scener bevisar denna film återigen varför den är kunglig.

10/10


Smörigare film får man leta flitigt efter. Tillgjorda och fåniga karaktärer som man ska tycka ska vara de coolaste på planeten. Flygplan som åker upp i luften och....ja flyger runt, för att sedan landa och flyga upp igen. Allt till den ostiga 80 tals musiken.

Tillagt 2013-01-29 13:58:
Citerar Mr Smiley:
Vad var det för miss?


Filmen utspelar sig 1979 men Hollywood-skylten blev väl lagad 1977/78. Det var väl egentligen ingen stor miss men lite pinigt när de visar de riktiga bilderna i eftertexterna.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Phip:
Filmen utspelar sig 1979 men Hollywood-skylten blev väl lagad 1977/78. Det var väl egentligen ingen stor miss men lite pinigt när de visar de riktiga bilderna i eftertexterna.


Mm filmen utspelar sig ett år efter att den blev lagad, lite skumt, men inget man tänker på direkt. Inte jag iaf som inte hade årtalet i huvudet ;p
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar Phip:
Smörigare film får man leta flitigt efter. Tillgjorda och fåniga karaktärer som man ska tycka ska vara de coolaste på planeten. Flygplan som åker upp i luften och....ja flyger runt, för att sedan landa och flyga upp igen. Allt till den ostiga 80 tals musiken.


Yeah, you can be my wingman anytime.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar kraz:
Citerar Phip:Filmen utspelar sig 1979 men Hollywood-skylten blev väl lagad 1977/78. Det var väl egentligen ingen stor miss men lite pinigt när de visar de riktiga bilderna i eftertexterna.

Mm filmen utspelar sig ett år efter att den blev lagad, lite skumt, men inget man tänker på direkt. Inte jag iaf som inte hade årtalet i huvudet ;p


De kanske la till den trasiga skylten i filmen för att verkligen visa när filmen utspelar sig. Istället då för att ha den vanliga skylten.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Vad var det för miss?
Citerar Phip:
Filmen utspelar sig 1979 men Hollywood-skylten blev väl lagad 1977/78. Det var väl egentligen ingen stor miss men lite pinigt när de visar de riktiga bilderna i eftertexterna.

Nvm. Tänkte på fixet utav den tidigare vandaliseringen, när skylten var "Hollywoodland". 1970 så var den redan "Hollywood". My bad.

Årtalet osv tänkte jag inte ens på då jag hade svårt att hänga med vilket år det var hela tiden. :p

Edit. Och Top Gun äger.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar Glass Simon:
New Girl s02e15

http://media.tumblr.com/8ef7cfd42d546b79a21d6fe8886d12e8/tum
blr_inline_mhfjwr7Ioh1qciy70.gif
http://media.tumblr.com/871077f6830726fec33a94ead171517d/tu
mblr_inline_mhfjpqGFjD1qz4rgp.gif


Haha. Såg det också precis. Riktigt bra avsnitt och kul med det som hände. Gillar att dom dragit ut på detta som dom gjort. Även fast man känt det i luften då och då under seriens gång. Underbar serie är vad det är.
  • 0
Jag har äntligen köpt Arkiv X-boxen, alla nio säsongerna plus filmerna. Det var verkligen på tiden.
  • 0
Arrow e6s01. Spännande och cheesy.
Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children.
  • 0
Person of Interest

Ganska tråkigt.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Senaste film: Jack Reacher med Tom Cruise.

Senaste serie: Arrow.
  • 0
Lord of War (2005)

Nicolas Cage gör en riktigt bra rolltollkning och filmen är fantastisk överlag. Det berättartekniska greppet med voice-over genom filmen fungerar helt utmärkt och tonen passar berättelsen utmärkt. Underskattad film.

9/10
  • 0
Silent Hill Revelation (2012)

Det kändes som att många av mina minus från första filmen var återgäldade. Monsterna kändes farligare, huvudrollsinnehavaren kunde försvara sig och det fanns absolut försök till att filmen ville vara läskig.
Dock var det något annat som fattades. Fingertoppskänslan fanns inte där. Budgeten kändes ibland lite för låg i förhållande till vad filmen ville uppnå. Sen vart manuset rätt uselt. Filmen funkade rätt ok fram till slutet som kom alldeles för fort och var alldeles för kort.

I slutändan ändå en godkänd film. Inte bättre än första, men man kände ändå av att regissören verkligen försökt. Det är väl inte helt enkelt att göra film på Silent Hill..

6/10
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Jag såg "You Don't Know Jack" igår Det var andra gången jag såg den filmen och den var lika bra som första gången jag såg den. En stark 7a.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Igår såg jag Zero Dark Thirty (2012). En ojämn film, tyckte att de gick lite på halvfart fram till militären gjorde entré. Vissa händelser var alldeles alldeles för förutsägbara, jag såg det komma så otroligt långt innan, vilket var trist. Sista delen var de bästa med hela filmen även om jag visste exakt vad som skulle hända. En ganska så bra film och jag ger den en ganska så snäll 3/5. Måste säga att jag tyckte att den var bättre än Argo och Lincoln.

Nu har jag precis sett Clintans Absolut Makt (1997) och det känns som en typisk "en i mängden Clint Eastwood film". Väldigt medelmåttig! 2/5.

Har också börjat att se tv-serien Shogun (1980), har avverkat de första tre avsnitten och den känns hyfsad. Det osar verkligen av 80 tal av serien. Det är både bra och dåligt att den tar tid på sig, ett väldigt långsamt tempo tycker jag allt, vilket blir segt ibland. Schysst och intressant tema är det dock och det är alltid kul att se Toshiro Mifune i bild!
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
  • Phip
  • Phip
Idag blev det också Django (1966). En bra spagettiwestern med skön musik! 3/5.

Såg The Inglorious Bastards (1978 ) som inte var lika bra. Riktigt 70 tals råröj. Blev faktiskt lite besviken men den får godkänt i alla fall. 2/5.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!