Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vilken film/serie såg du senast?


Citerar AtastyCookie:
Haha, ja du.. Det vet jag faktiskt inte Jag tycker att det lite enklare att betygssätta någonting om man bara har 4 (5 om man tar med - 0) alternativ -

Okej. 0 är enligt min logik ingen film alls. Bara en avslagen TV.

Citerar AtastyCookie:
2 - Sådär/mediokert

Men nu är vi ju där vi började. Underhållande film med fantastiska skådespelare men sådär/medioker? Aja.

Citerar -Ando:
Du gillar ju Chuck dock, så det säger väl det mesta.

Knappast någon favorit men har många fantastiskt sköna moment (det mesta utöver grinandet och "kärleksscenerna" är bra), och avsnitt som har en betydligt högre lägstanivå än Community.

Citerar ApeWithSniper:
Har du sett Frankenweenie som också är nominerad till bästa animerade? Ok - den kanske inte borde vinna en Oscar - men tårdrypande vacker.

Nej, det har jag faktiskt inte. Ser lite otäck och äcklig ut.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar -Ando:
Du gillar ju Chuck dock, så det säger väl det mesta.


Ja, att det är hästlängder bättre.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Skyfall (2012)

Mycket bra. Skulle säga att den placerar sig efter GoldenEye.

Game of Thrones S02E05

Njaae.
  • 0
Life of Pi

Är rätt tagen efter att ha set den. Mycket bättre än vad jag trodde och lyckas hålla de religiösa och filosofiska bitarna på en bra nivå, utan att det bli för pretentiöst. Och så otroligt vacker! Filmmagi.

9/10

Wreck it Ralph

Väldigt underhållande film, fylld med härliga referenser och skön humor. Lutar sig för mycket tillbaka på uttjatade klichéer, blir även lite väl utdragen.

7/10
  • 0
How I Met Your Mother S08E17

HAHA! Bästa avsnittet den här säsongen!
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Manhattan, Woody Allen (1979)

Härlig relationsdrama eller snarare bagatell i stadsmiljö. Snyggt foto och dialog som alltid är vass och ibland gör att man skrattar till högt. Jag gillade den mycket.
Klappa fina katten?
  • 0
Citerar The Vision:
Nej, det har jag faktiskt inte. Ser lite otäck och äcklig ut.

Nejdå. Det är en barnfilm, fullproppad med referenser till gamla skräckisar!

Citerar Mästerkatten:
Manhattan, Woody Allen (1979)

Härlig relationsdrama eller snarare bagatell i stadsmiljö. Snyggt foto och dialog som alltid är vass och ibland gör att man skrattar till högt. Jag gillade den mycket.

Spännande. Är den lika bra som (fantastiska) Annie Hall?
  • 0
Lost säsong 3 avsnitt 9

Grymt bra som vanligt!
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Arrow e13 samt e14. Fantastiska båda två.

Såg även senaste The Big Bang Theory avsnittet. Dem är alltid lika så fruktansvärt roliga.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Såg precis Smultronstället (1957) för andra gången.Jag blev själv förvånad över att jag tyckte att den var mycket bättre nu, då jag hade problem med den vid första titten. En riktigt tänkvärd film och ibland ganska komisk. Fick en härlig känsla av filmen efteråt. Höjer betyget ett snäpp till 4/5. Victor Sjöström är grym!
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Är i fart med att plöja igenom första säsongen av X-Files. Jag tycker att serien har klarat sig rätt bra genom åren för att bygga så pass mycket på övernaturliga ting och specialeffekter. David Duchovny och Gillian Anderson är smått fantastiska i huvudrollerna dessutom.
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
Django Unchained

Verkar AWESOME.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Spännande. Är den lika bra som (fantastiska) Annie Hall?


Inte sett den (ännu)! Satt faktiskt tidigare idag och kollade efter den på tradera. Ska nog lägga ett bud.

Tillagt 2013-02-21 16:52:
Igår såg jag;

Maggie vaknar på balkongen, Mark Hammarberg, Ester Martin Bergsmark (2008 )

Väldigt positiv överraskning! En dokumentär som blandar humor (vissa delar är bland de roligare jag sett!), utanförskap och dekadens och sedan en dos välriktad samhällskritik mot specifikt SFI men nog också segregation i allmänhet.

Verkligen en film som kommer jag nu i efterhand kommer tänka på länge känns det som.
Klappa fina katten?
  • 0
Film: Here Comes The Boom
Serie: The Walking Dead s03e10
svartbränd korv suger!
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Är i fart med att plöja igenom första säsongen av X-Files.

Samma här. Köpte nyligen boxen som innehåller hela serien + filmerna. Såg senast avsnittet Beyond the Sea, definitivt ett av de bästa hittills.

Tillagt 2013-02-21 18:18:
Arkiv X är och förblir en av mina favoritserier.
  • 0
Tittar på världens bästa Sci-Fi serie igen, Stargate SG-1 , inne på säsong 2 för nuvarande.
Shit happens!
  • 0
Suits säsongs(2)finalen

Sjukt drygt att göra ett uppehåll och sen bara släppa 6 avsnitt för att sen låta oss vänta i en massa månader till säsong 3. Suits fortsätter dock vara en av de bästa serierna som visas just nu.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Suits S02E16

You look nice.
Thank you, so do I.


Jävligt bra säsongsfinal. Ge mig sommar och S3 nu.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Warehouse 13 episode 6

Vet ej om den gått på svensk tv, men jag har nu börjat följa den på nätet med en ep/kväll. Inte så himlans bra men lättsmält och den har sina underhållande stunder.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Silver Linings Playbook

Jag är en sucker för dramakomedier och detta är inget undantag. En väldigt varm film som är välspelad med en härligt rapp dialog. En person som står nära mig är bipolär, så jag kunde relatera rätt mycket till filmen. Även om den jag känner inte är lika extrem som de i filmen. Kul att se Bradley Cooper ta ann mer seriösa roller, och han klarar verkligen det. Och sen är jag lite lätt kär i Jennifer Lawrence.

8/10
  • 0
Citerar The Vision:
Suits säsongs(2)finalen

Citerar Corfixeen:
Suits S02E16


Ska börja att kolla på den serien nu, såg ett avsnitt när det gick på tv för någon helg sedan och gillade det verkligen. Något att kolla på när man väntar på nya avsnitt av New Girl och Top Gear om inte annat.

~

Office Space (1999)

Haha, riktigt bra. Älskar verkligen Gary Coles karaktär, kanske för att han även spelar Andrew Klein i Entourage. Flera sköna scener, t.ex. när de slog sönder en skrivare ute på ett fält. Kul med John C. McGinley (Perry Cox i Scrubs) också. Ingen fantastisk film men ändå riktigt bra kvällsunderhållning. 7/10
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar Glass Simon:
Office Space (1999)

Haha, riktigt bra. Älskar verkligen Gary Coles karaktär, kanske för att han även spelar Andrew Klein i Entourage. Flera sköna scener, t.ex. när de slog sönder en skrivare ute på ett fält. Kul med John C. McGinley (Perry Cox i Scrubs) också. Ingen fantastisk film men ändå riktigt bra kvällsunderhållning. 7/10


Riktigt skön film det där!
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Requiem for a dream

Första gången, den känns verkligen.
  • 0
We Need To Talt About Kevin

Gillade denna riktigt mycket. Kanske främst för att den rörde upp så mycket känslor i mig och ställde så otroligt jobbiga frågar men filmen själv gav inga svar. Och det är så befriande när filmen inte skriver en på näsan utan man får göra sin egen tolkning av filmens oklara moral och komplexitet. Sammantaget en riktigt intensiv och obehaglig film, med ett briljant, surrealistiskt foto (älskar det symboliska användandet av den röda färgen) och Tilda Swinton är helt otrolig, subtil och sublim på samma gång.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Castle S05E16

Kung-avsnitt i Taken-anda.

How I Met Your Mother S08E18

Ett av de absolut roligaste avsnitten den här säsongen.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!