LIVE
HQ
logo hd live | No Rest for the Wicked
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      nyaste
      Atrás

      Övrigt

      Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

      Styrketräning


      Ont i halsen igår, blev därför vila! Vill verkligen inte bli sjuk nu
      PSN-ID: mmmaarcus
      • 0
      Styrketräning = the art of ha ont i kroppen frivilligt 200 dagar av 365. Knäböj igår - alltid lika kul efter ett uppehåll
      I mourn the smell of love in the napalm.
      • 0
      Citerar Chaan:
      Knäböj igår - alltid lika kul efter ett uppehåll


      Klarade du 10 * 100 kg ?
      PSN-ID: mmmaarcus
      • 0
      Nej, men jag hade gjort det om jag inte gjort 10*80

      Tio dagar är max för ett lämpligt uppehåll i knäböj.

      Sen börjar formen se riktigt bra ut på låga vikter nu - vilket är ett skäl att det kul att göra många lätta set... men sen tappar jag stabiliteten sidledes i knäna, uppåt 100 - i alla fall efter 3-4 reps - och jag tänker inte börja med lindor eller något utan hoppas det löser sig med mer träning

      Det är inte mer än ett år jag gjort knäböj runt parallellt nu, sedan förra februari.
      I mourn the smell of love in the napalm.
      • 0
      Hur länge har du tränat knäböj?
      PSN-ID: mmmaarcus
      • 0
      Chaan: Dina stats är väl inte så imponerande. Jag ska ge dig två tips. Var tyst och sluta skryt, för du har verkligen inget att skryta om. Det andra är att träna för dig själv, som alla i den här tråden gör. Sluta jämföra dig med människor.
      • 0
      Okej Chaan tycks vara i centrum här, men har fått ett problem som kanske någon kan hjälpa med.
      Jag har alltid haft hudbristningar runt armhålan, dock nu i och med pålagd muskel massa har det börjat klättra ner längs vänstra bicepen och lite in mot bröstet. Det här är ju inget större problem egentligen men snyggt är det inte.
      Så finns det något som kan lindra eller motverka uppkomsten av bristningar? Eller är det bara att köra på och vara nöjd eftersom det är ju ändå ett bevis på resultat? (dom bleknar ju med tiden också så.)
      • 0
      Tydligen så ska vitamin E och magnesium vara till nytta vid sådana här problem. Chaan kan nog mer om det här, han kanske kan hjälpa dig! =)
      • 0
      Förlåt alla, jag ville bara se ifall chaan hade förmågan att styrka det han sade, vilket han inte hade, utan han fortsatte endast att komma med undanflykter och prata om annat...
      One swallow does not make a summer
      • 0
      Citerar Galdir:
      Chaan: Dina stats är väl inte så imponerande. Jag ska ge dig två tips. Var tyst och sluta skryt, för du har verkligen inget att skryta om. Det andra är att träna för dig själv, som alla i den här tråden gör. Sluta jämföra dig med människor.


      Jo visst

      På tal om det, nu har jag räknat ut vad det är som gör att killarna på gymet flippar. Det är reps på 80 i bänk och 100 i böj eller mer.

      Tillagt 2013-03-07 21:29:
      Citerar mmmaarcus:
      Hur länge har du tränat knäböj?

      25 år, men jag lärde mig inte parallellt djup i gymnasiet, ingen gjorde övningen alls. Så jag slutade. Sedan började jag om igen för några år sedan, men då hade jag knäsene-inflammation. Så då gjorde jag hockeyböj istället, och kom upp i 190 Men förra året blev knäsenorna så bra att jag kunde gå djupare. Så det är bara ett år jag tränat knäböj ordentligt.

      Marklyft provade jag första gången 2006, det gick jättebra, efter ett halvår tog jag 165, men då började trapezius göra ont Så jag lade av, men förra året tvingade jag mig, trots att det gjorde ont (dagen efter) och det lönade sig.

      Bänkpress ungefär som knäböj, jag gjorde i gymnasiet 1RM på kroppsvikt, men lärde mig aldrig bra teknik, och lade av. Började om 2006, kom inte upp i mer än KV då heller. Ingen teknik, alls Men i början av hösten 2012 lärde jag mig, av en snubbe på Youtube! Nu har jag gjort över KV för första gången
      I mourn the smell of love in the napalm.
      • 0
      • Vebe
      • Vebe
      Citerar Chaan:
      På tal om det, nu har jag räknat ut vad det är som gör att killarna på gymet flippar. Det är reps på 80 i bänk och 100 i böj eller mer.


      Vad tränar du på för suspekt gym? Varför skulle någon reagera på vikterna du tränar på, har inte folk fullt upp med sin egna träning? Och vad händer när de "flippar", gör de vågen för dig?
      "We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity, and it was not meant that we should voyage far.." - H.P. Lovecraft
      • 0
      80% av snubbarna på mitt gym är kassa på flerledsövningar. Dom börjar snacka högt och aggressivt om jag gör flera set på över deras max.
      I mourn the smell of love in the napalm.
      • 0
      Seriöst folk. Varför fortsätter ni att ge Chaan uppmärksamhet? Han är ju en enorm mytoman som lider av någon form av personlighetsstörning, och njuter antagligen i stora drag när han lyckas få hela tråden att handla om honom.

      Hur hysteriskt (tragi)komiskt det än må vara när han jämför sig med Zyzz och liknande så är det bättre att bara ignorera honom. Först då kan tråden återgå till att handla om styrketräning och folk kan föra diskussioner som resulterar i något (förutom uppmärksamhetsorgasmer för Chaan).
      Vik hädan, troll.
      • 0
      Jag ser det rätt så mycket vardagsunderhållning. Finns inget bättre än att komma hem från gymmet och sätta sig här och glo.

      Citerar Chaan:
      80% av snubbarna på mitt gym är kassa på flerledsövningar. Dom börjar snacka högt och aggressivt om jag gör flera set på över deras max.


      Låter nästan lite farligt. Dra kniv på jävlarna om de försöker något?
      • 0
      Sluta citera han nu bara. De senaste han skrev är fan helt sjuk läsning. Snälla försök hålla er borta från honom så ska jag göra det samma.

      Tillagt 2013-03-07 22:13:
      ben imorgon /cum
      • 0
      Citerar Galdir:
      Låter nästan lite farligt. Dra kniv på jävlarna om de försöker något?


      Det som brukar hända är att dom kommer fram och vill ha utrustningen jag använder. Dom grejerna är liksom bättre än dom andra.
      I mourn the smell of love in the napalm.
      • 0
      Citerar AtastyCookie:
      Se och njut! - http://www.youtube.com/watch?v=JrA5zL9u5NE

      Helt vansinnigt hur grov en människa kan bli.


      Väldigt mycket disco på den killen men sjuk kropp indeed. Jag vill inte bli så stor, utan skulle nog slutat väldigt mycket tidigare. Hur stora vill ni bli?
      One swallow does not make a summer
      • 0
      Citerar antonfusk:
      Jag vill inte bli så stor, utan skulle nog slutat väldigt mycket tidigare. Hur stora vill ni bli?


      Verkligen inte. Min drömkropp är väl typ Christian Bale i American Psycho. Antar att det är ganska "litet" i den här tråden, men har verkligen ingen vilja att se ut som en kroppsbyggare.
      Vik hädan, troll.
      • 0
      Citerar AtastyCookie:
      Se och njut! - http://www.youtube.com/watch?v=JrA5zL9u5NE

      Helt vansinnigt hur grov en människa kan bli.


      Synthol i triceps? Ser ju rätt så miffat ut.

      Citerar Chaan:
      Det som brukar hända är att dom kommer fram och vill ha utrustningen jag använder. Dom grejerna är liksom bättre än dom andra.


      Underbart. Vad är det för gym du tränar på?
      • 0
      Citerar antonfusk:
      Väldigt mycket disco på den killen men sjuk kropp indeed. Jag vill inte bli så stor, utan skulle nog slutat väldigt mycket tidigare. Hur stora vill ni bli?


      Håller med om disco-grejen, Men hans jävla bröst är sjuka!

      Själv vill bli stor, riktigt stor. Så stor jag bara kan bli!


      Citerar Galdir:
      Synthol i triceps? Ser ju rätt så miffat ut.


      Haha ja faktiskt!
      • 0
      Citerar antonfusk:
      Citerar AtastyCookie e och njut! - http://www.youtube.com/watch?v=JrA5zL9u5NE

      Helt vansinnigt hur grov en människa kan bli.

      Väldigt mycket disco på den killen men sjuk kropp indeed. Jag vill inte bli så stor, utan skulle nog slutat väldigt mycket tidigare. Hur stora vill ni bli?


      Det kan du inte bli heller så länge du inte använder dig av steroider. Detta är inte en kropp jag eftersträvar på långa vägar.
      • 0
      Citerar Galdir:
      Synthol i triceps? Ser ju rätt så miffat ut.


      Ja, verkligen. Ser ut som stora bölder, frågan är om det är synthol eller om det är för att han tränar så jävla mycket armar?
      • 0
      Ingen aning. Långt ifrån snyggt iaf. Snubben gör sig själv en björntjänst.
      • 0
      Synthol i triceps och axlar med tanke på hur det rör sig.
      Troligen ett annat injicerat ämne i abs.
      I mourn the smell of love in the napalm.
      • 0

      För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!