Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Det mesta du säger stämmer. Jag är ganska kritisk till doping, och brukar ofta peka ut folk jag tror är dopade på gymmet. Killar som är gigantiska men tar väldigt lite i vikt osv. Visst finns det alltid en chans att även Ako/ Hollsten dopar sig, men jag är lite naiv vad gäller den här typen av sport, då jag ser det vanligare i andra länder där utövare inom t.ex. styrkelyft, strongman, kampsport och Body Building är mycket mer framgångsrika och stora än t.ex. Arne Lundell från Sverige.

Men när jag tänker på Steroider så ser jag direkt massa framför mig så det är enklare för mig att acceptera att gorillorna i USA tar det för de är för stora för att det ska vara naturligt, jag menar: Peaken för styrka och massa går inte att uppnå till den mängden på normal väg, inte ens med genetik då antingen kroppen går sönder av den hårda träningen eller att du dör pga. någon hjärtsjukdom eller liknande.

Vet att Sverige har mycket skit, finns ju höga mörkertal vad gäller doping (tror jag såg någonstans att 100 000 individer är dopade), men enligt den här källan fick man ett svar på 10 000 enligt folkhälsoinstitutet.

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/q72/s720

Men du har rätt, man måste vara kritisk, men jag har svårt att se dessa två hålla på med det. Är gärna mer kritisk mot dessa genetikmonster som är förbannade på gymmet eller som väger 120 kg på 180 cm med 4 % kroppsfett.

Men vad tror du om Bullet då?
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
...

Men vad tror du om Bullet då?


Haha... Bilderna på henne är väldigt ojämna måste jag säga, men hittade några som jag tyckte såg suspekta ut...

http://www.girlswithmuscle.com/images/full/714830793.jpg

http://www.girlswithmuscle.com/images/full/760279638.jpg

http://christybacon.se/wp-content/uploads/2013/10/20131027-1451
41-650x487.jpg


Det tydligaste är väl axlarna som är oroväckande runda och definierade. Även ryggen på sista bilden ser misstänksam ut. Visst kan man alltid skylla på ljus och vinklar osv, men enligt mig står något inte rätt till när en brud ser ut sådär, även om hon är 1,80 lång och antagligen var ganska robust till att börja med. Att hon spelar basket och ser ut så där är också en varningsflagga. Ingen normal kvinnlig basketspelare skulle någonsin få för sig att bygga upp sig på det sättet, det skulle helt enkelt vara alldelles för tidskrävande (tvivlar på att det skulle gå över huvud taget) utan droger, och det skulle krocka med den sportspecifika träningen.
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Jag instämmer, hon är väldigt definierad och det känns som det gått fort, för det var väl ändå ganska nyligen hon spelade basket. Hon har vaskularitet också, på armarna och det är ganska ovanligt för att vara tjej. Sen är hennes beteende i gladiatorerna väldigt konstigt, lite manligt. Nu är hon lesbisk om det har någon förklaring, vågar inte uttala mig om det.

Tor är ändå rolig, han står sist i Gatuloppet och får alltid stryk, han tillför inte så mycket förutom att han är lång som in i helvete. Gammal boxare tror jag, men den killen är utdaterad
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Tor är ändå rolig, han står sist i Gatuloppet och får alltid stryk, han tillför inte så mycket förutom att han är lång som in i helvete. Gammal boxare tror jag, men den killen är utdaterad


Kul att det är just han som åkt fast för doping en gång

Han har dock varit inriktad på kampsport snarare än bodybuilding.
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Skulle inte förvåna mig, Boxning är ju en sport där många dopar sig. Otroligt tung sport för övrigt.

Såg dock för ett tag sedan att typ 11 % av alla dopingkontroller på biljardspelare är positiva
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Skulle inte förvåna mig, Boxning är ju en sport där många dopar sig. Otroligt tung sport för övrigt.

Såg dock för ett tag sedan att typ 11 % av alla dopingkontroller på biljardspelare är positiva


och folk tänker inte ens tanken att våra svenska gladiatorer kan ta anabola.
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Vet inte vad biljardspelare tar för något, men det måste vara något som lugnar nerverna och minskar chansen att börja skaka eller öka tunnelseendet osv. Sjukt i alla fall, man tror ju inte det.

Är ju inte anabola de tar i alla fall

Panzar verkar också vara ett riktigt kraftpaket då han är en hängiven Crossfitutövare, men han är tydligen helt annorlunda utanför arenan i det privata. Vi vet ju alla hur stöddig han är på arenan.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Ironfist00:
Panzar verkar också vara ett riktigt kraftpaket då han är en hängiven Crossfitutövare, men han är tydligen helt annorlunda utanför arenan i det privata. Vi vet ju alla hur stöddig han är på arenan.


Han är snarare ett kraftpaket som resultat av att han har spelat rugby hela sitt liv. Men visst, Crossfit utövar han också. Följer honom på diverse sociala medier och han är som du säger en helt annan person utanför Gladiatorerna. Sjukt rolig!
  • 0
Nu har jag ont på insidan av högra knäet, är öm på en punkt under knäskålen och det gör ont vid belastning när jag t.ex. flekterar knäet med tryck vid knäböj, trappor etc. Vet inte om jag fått en smäll där eller om det är något annat.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Nu har jag ont på insidan av högra knäet, är öm på en punkt under knäskålen och det gör ont vid belastning när jag t.ex. flekterar knäet med tryck vid knäböj, trappor etc. Vet inte om jag fått en smäll där eller om det är något annat.


Jag har så i båda knän. Haft det väldigt länge nu. Men det gör inte ont när jag har värmt upp, dock. Typ.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Det är typ halvt borta nu, man var ju lite rädd att det var Artros då man nyligen haft tenta på det.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Vad lyfter folket här?

Vore kul med lite ''stats'' och vikter! (:

Jag tar:

Bänkpress: 130*1 / 115*5
Militärpress: 75*5
Marklyft: 200*1 (med dragremmar för grepp)
(Undviker squat, för knänas skull.)

Är 177 cm, väger in på 90 kg.
  • 0
Citerar Chemical92:
Vad lyfter folket här?



Så kul att du frågade. Jag tog nytt personbästa på 110 kg i bänken idag vilket var målet för i år. Jag har 120 kg som mål nästa år.


Jag undviker också benträning, bro's fo life !


Skämt å sido blir det knäböj och mark imorgon. Köpt nya skor som jag inte testa marka eller böja med än men det ska nog gå fint.
  • 0
Bänk: 100 kg (maj), klarar dock stadiga 85 x 8 så borde ta dryga 105 kg tycker jag.

Marklyft: 140 x 11, 150 x 7.

Knäböj (godkänt djup): 130 x 10.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Är det någon som kör med Omega 3 tabletter?
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Är det någon som kör med Omega 3 tabletter?


Jadå, ibland. Äter så sällan lax.
  • 0
Funderar på att börja använda det som ytterligare ett tillskott, man kan ju knappast få för mycket av det goda. Kör på Carnivor Mass atm. Fungerar finfint och smakar chokladpudding.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Är det någon som kör med Omega 3 tabletter?


Varje dag och har gjort det ganska länge, ett år i alla fall. Blivit en rutin och har mått väldigt bra.

Har dock varit frisk sen våren 2009, så vet inte direkt hur effekten är, men min livskvalité är bra så den kanske är delaktig i det.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Bänk: 100 kg (maj), klarar dock stadiga 85 x 8 så borde ta dryga 105 kg tycker jag.

Marklyft: 140 x 11, 150 x 7.

Knäböj (godkänt djup): 130 x 10.


Jag förstår att jag släpar efter i böjen som fan när jag läser det där inlägget.

Eller är det du som släpar i bänken?

Citerar Costae Cavea:
Så kul att du frågade. Jag tog nytt personbästa på 110 kg i bänken idag vilket var målet för i år.


Grattis!
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Jag förstår att jag släpar efter i böjen som fan när jag läser det där inlägget.

Eller är det du som släpar i bänken?


Hmm skulle tro att det kan vara jag som släpar efter i bänken, har ju varit kortdistanslöpare så bröstet kommer inte med så naturligt, då rygg och ben jobbar både dynamiskt och statiskt. Du kanske släpar lite i knäböj ändå?
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Chemical92:
Vad lyfter folket här?

Vore kul med lite ''stats'' och vikter! (:


Böj: 150 kg
Bänk: 115 kg
Mark: 200 kg

Ironiskt nog är det ofta ryggen som ger vika vid tunga böj, vilket är konstigt då jag drog upp 200 kg i mark relativt lätt.
  • 0
Citerar Ironfist00:
Du kanske släpar lite i knäböj ändå?


Kanske det, men jag böjer i alla fall mer än vad jag bänkar.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Jag suger verkligen på basövningarna sen dominerar jag på många isolationsövningar, i jämförelse med mina baslyft
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Vilka ryggövningar kör ni egentligen? Någon speciell ni känner ger bra kontakt på Romboiderna/ Latsen? Jag måste säga att T-Bar Row börjat göra underverk.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Vilka ryggövningar kör ni egentligen? Någon speciell ni känner ger bra kontakt på Romboiderna/ Latsen? Jag måste säga att T-Bar Row börjat göra underverk.


Marklyft och BB rows. Har nyligen börjat med chins/pull ups igen efter över ett år... sjukt vad svag man känner sig när man går tillbaka till dem.
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!