Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Citerar nidas:
Träna och kräkas, låter som du är en smal liten tjej med ätproblem...




Eller så är det bara deff inför Beach 2010 som gäller nu.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar theMerc:
Träna tills ni kräks. Det gör jag.


Äkta män tränar tills de kollapsar.
  • 0
"Keep away from people who try to belittle your ambitions. Small people always do that, but the really great make you feel that you, too, can become great." - Mark Twain
  • 0
Nån som vet hur man tränar ansiktet?
  • 0
Sallad i Dallas
  • 0
Citerar Saigon:
Citerar theMerc:
Träna tills ni kräks. Det gör jag.


Äkta män tränar tills de kollapsar.


Blodet från diverse ställen men man kör på ändå, det positiva är ju att man får skjuts sen av ambulansen. ;)
[23:25] [W From] <Parthex>: I did not fail.. how can i fail when i was dead?
  • 0
Citerar Er Pupone:
Nån som vet hur man tränar ansiktet?


Jag har hört att det krävs mer muskler för att göra en sur min än för att le, så ett tips är ju att gå runt och se sur ut.
Vik hädan, troll.
  • 0
Jag la av med styrketräningen för ett tag sedan och hade ett litet uppehåll (en ny chipssort kom). Nu är jag dock igång igen och tränar Taido (kampsport) och Boxning.
Varför läser du här? Läs mina bloggar istället!
  • 0
Citerar theDman:
Jag la av med styrketräningen för ett tag sedan och hade ett litet uppehåll (en ny chipssort kom).


Haha
Call Of Duty stödjer 16 spelare online så att hela PS3 communityt kan spela med varandra samtidigt
  • 0
Fy fan, får inte med mig någon på gymmet. Folk är lata alltså. Jag sticker ner själv då.
  • 0
Jag har tränat en typ av styrka när man använder en blandning mellan styrka och koordination. Pilatesboll med hantlar osv. Har även tränat cykelintervaller och lite maskin, men tycker inte maskin är så kul.

Har ökat musklerna i magen och i armarna, axlarna.

Brösten och ryggen är dock inte lika stora som resten av kroppen, min tränare vill inte att jag ska bli för stor då jag håller på med Sprint.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Någon som har något tips på bra övningar för underarmarna?

Citerar Ninjaha:
Är det inte tvärtom?


Nej, jag är rätt säker. De sade alltid det till oss på dagis om någon var sur.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Ironfist00:
Jag har tränat en typ av styrka när man använder en blandning mellan styrka och koordination


;) Vad kallar du den styrkan?

Citerar Ironfist00:
Brösten och ryggen är dock inte lika stora som resten av kroppen, min tränare vill inte att jag ska bli för stor då jag håller på med Sprint.


Men sprinters är väl rätt stora?

Tillagt 2010-01-15 17:46:
Citerar Lotus:
Någon som har något tips på bra övningar för underarmarna?


Personligen får jag nog träning i underarmarna av alla övningar där jag använder armarna. Men bra övningar är ju den där du håller en hantel eller stång på en bänk med handen utanför och för den upp och ner. Sen kan du ju köra i kabelmaskin med en stång som du drar nerifrån med handlovarna uppåt.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
;) Vad kallar du den styrkan?

...Pilatesboll?

Citerar Costae Cavea:
Men sprinters är väl rätt stora?

Jo, de är de, men jag är 16 och får inte maxa än så får bli ännu större när jag blir vuxen då jag slutat växa. Just nu är jag ganska lång och ser stark ut eftersom jag då håller på med Sprint och friidrott, men har ändå en bit kvar för att ha den perfekta kroppen.

Kommer dock träna mer när jag fyller 17 i April.

Det som är speciellt med friidrott och Sprint är att man kanske inte är lika biff i sin ungdom som ishockeykillarna, men man är starkare. Sprint är en sport där man blir otroligt stark då man tränar mycket statiskt. Jag vill inte köra så mycket maskin då jag blir stel, men kör mycket hantlar, cykel och fria vikter. Har blivit starkare av det.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
då man tränar mycket statisk styrka.


Jag trodde att man rörde på sig ganska mycket.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Jag trodde att man rörde på sig ganska mycket.

Jo, man måste ju hålla igång konditionen, men en Sprinter är mycket bättre på Statisk Styrka än vad andra idrottare är.

T.ex. Eftersom jag springer och cyklar mycket blir mina benmuskler uthålligare och kan hållas i ett tröttsamt läge längre tid. Sprinters är inte till för att kunna göra 200 kilo i bänkpress utan de är till för att få en kropp de kan hålla ihop under explosiva lopp.

Om en sprinter tränar för mycket dynamisk styrka och maskin, bänkpress, osv. Blir de bara stela.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
...Pilatesboll?


Du skrev att det var en typ av styrka. Kallar du styrkan för pilatesboll?

Citerar Ironfist00:
Jo, de är de, men jag är 16 och får inte maxa än


Är det din tränare som säger att du inte får maxa?

Citerar Ironfist00:
men man är starkare


Hur kan du säga en sån sak? Det finns ju både explosiv och uthållig styrka, sen finns det ju massor av typer av friidrott med. Det lät som en väldigt grov och ospecifik generalisering.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Du skrev att det var en typ av styrka. Kallar du styrkan för pilatesboll?

Jag vet inte vad styrkan heter, men man använder en pilatesboll. Uthållighetsstyrka kan det vara då målet är att göra många med liten vikt.


Citerar Costae Cavea:
Är det din tränare som säger att du inte får maxa?

Han säger att jag inte får bli stel och att jag måste vara ute och röra mig och inte träna styrka hela tiden.

Citerar Costae Cavea:
Hur kan du säga en sån sak? Det finns ju både explosiv och uthållig styrka, sen finns det ju massor av typer av friidrott med. Det lät som en väldigt grov och ospecifik generalisering.

När jag menar starkare menar jag inte den som tar mest i bänkpress eller mest på gymmet, men man blir statiskt starkare. Låt oss säga att man blir starkare inom Uthållighetsstyrka och i benen blir man explosivt starkare.

Om vi säger såhär, om jag möter en ishockeykille på bänkpress vinner han, möter jag honom på rod vinner han, om jag möter honom på hantlar vinner han.

Om jag däremot möter honom på armhävningar vinner jag, möter jag honom på ett kort lopp vinner jag, möter jag honom på en brottningsmatch vinner jag.

Som sprinter blir man bättre på att lyfta sin egen kropp, ens kropp blir explosiv. En body builder tränar ju bara för att lyfta en stor vikt under kort tid, en sprinter måste få iväg sig fort och kunna klara sig igenom en mjölksyregräns, samtidigt som man har bättre frekvens och acceleration.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Sprinters är inte till för att kunna göra 200 kilo i bänkpress utan de är till för att få en kropp de kan hålla ihop under explosiva lopp.


Nu tycker jag du motsäger dig. Att bänka 200 kg handlar ju absolut om explosiv styrka. Behöver sprinters verkligen vara så uthålliga? Explosivitet känns som något man borde prioritera mer. Förutsatt att man inte springer långa distanser, men med sprinter avser du väl någon som springer korta distanser?

Tillagt 2010-01-15 18:04:
Citerar Ironfist00:
Om jag däremot möter honom på armhävningar vinner jag, möter jag honom på ett kort lopp vinner jag, möter jag honom på en brottningsmatch vinner jag.


Du är mer uthållig med andra ord, eller?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar Ironfist00:
Han säger att jag inte får bli stel och att jag måste vara ute och röra mig och inte träna styrka hela tiden.


Okej!

Citerar Ironfist00:
Om jag däremot möter honom på armhävningar vinner jag, möter jag honom på ett kort lopp vinner jag, möter jag honom på en brottningsmatch vinner jag.


Jag tvivlar på det sistnämnda angående borttningsmatchen, däremot är det du har sammanfattat att man blir bra på det man tränar på. Självklart är du bättre på att springa än en hockeyspelare. Han kan fortfarande vara starkare i benen.

Citerar The Frostexx:
Nu tycker jag du motsäger dig. Att bänka 200 kg handlar ju absolut om explosiv styrka. Behöver sprinters verkligen vara så uthålliga? Explosivitet känns som något man borde prioritera mer


Håller med dig.
  • 0
Citerar The Frostexx:
Nu tycker jag du motsäger dig. Att bänka 200 kg handlar ju absolut om explosiv styrka. Behöver sprinters verkligen vara så uthålliga? Explosivitet känns som något man borde prioritera mer. Förutsatt att man inte springer långa distanser, men med sprinter avser du väl någon som springer korta distanser?

Explosivitet använder man som sprinter, 100m- 400m. Man måste få iväg sin kropp och aktivera benen på signalen, man måste ha en frekvens som är bra nog för att en iväg fort efter starten, man måste ha bra acceleration så att man når sin maxfart fortare.

Explosivitet är något man måste ha som sprinter, armarna är inte lika viktiga som benen inom sprinten, armföringen är viktig, men benen är de som ska skjuta iväg dig från startblocket fort nog. Under ett 100 m lopp finns det inte så mycket som slår explosiviteten.

Såklart det är explosiv styrka när man bänkar, men en sån kille använder armarna. Den killen har ingen chans mot en sprinter på andra saker.

Man kan säga att det finns två typer av explosivitet, den som en kroppsbyggare använder för att trycka upp armarna och den som en sprinter använder för att skjuta iväg sig från ett startblock.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Under ett 100 m lopp finns det inte så mycket som slår explosiviteten.


Så varför inte maxa i t.ex. ben?

Tillagt 2010-01-15 18:12:
Citerar Ironfist00:
Man kan säga att det finns två typer av explosivitet, den som en kroppsbyggare använder för att trycka upp armarna och den som en sprinter använder för att skjuta iväg sig från ett startblock.


Man kan också säga att det är samma explosiva styrka, bara tillämpad på olika sätt. Vad jag vet.
  • 0
Citerar The Frostexx:
Du är mer uthållig med andra ord, eller?

Man kan väl säga så, jag skulle t.ex. klara flera saker av en lätt vikt istället för en sak av en tyngre vikt.

Citerar Costae Cavea:
Så varför inte maxa i t.ex. ben?

Jag har tränat mina ben väldigt mycket, men måste bygga upp resten av kroppen.

Man aktiverar så mycket muskelgrupper, små grupper så när man springer och t.ex. har små armar hinner de inte med och du springer ojämnt.

Har man stora ben måste man ha stor kropp, annars ser det konstigt ut.

Tillagt 2010-01-15 18:16:
Citerar Costae Cavea:
Man kan också säga att det är samma explosiva styrka, bara tillämpad på olika sätt. Vad jag vet.

Du har säkert rätt, jag är inte bra på att argumentera och svara på frågor. Jag är stressad nu och kommer svara mer och mer fel och få fler och fler frågor.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Har man stora ben måste man ha stor kropp, annars ser det konstigt ut.


Det har du rätt i, man måste ha en balans i kroppen. Man får inte glömma bort antagonisterna.

Citerar Ironfist00:
Man kan väl säga så, jag skulle t.ex. klara flera saker av en lätt vikt istället för en sak av en tyngre vikt.


Men skulle du inte eftersträva att vara explosiv?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Men skulle du inte eftersträva att vara explosiv?

Jo, men explosiv i benen måste man vara, dock trodde jag att vi för ett ögonblick kom tillbaka i bänkpress grejen.

man kan säga. Explosiv i benen, uthållig i kroppen, samt bra koordination.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!