Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Citerar Mr Fancy Pants:
Jag fattar inte hur ni får ihop det. Jag ska ha i mig strax över 3000 kcals (enligt den där sabla formeln) per dag. De dagar jag tränar ligger jag på 2400 kcals (238g protein och 71g fett) medan jag ligger på 2000 kcals (240g protein och 80g fett) under vilodagar. Satsade på 1800 först, men då fick jag bara i mig 25g fett. För om jag fattat det rätt så ska man ligga ungefär på 1g fett per kroppsvikt (i mitt fall 80) när man deffar?


Jag låg på 110g vid överskott men kunde lika gärna ha legat på 60. Håller mig mellan 50-70g fett nu vid deff. Lägg inte sååå stor vikt vid att få det exakt utan försök att hålla det någorlunda samma varje dag för att lättast se effekten och vad du bör ändra ifall det ej går som du vill. Det viktigaste är att hålla sitt totala kcal intag.

Går inte och tränar. Ska vara smart.. men det är jobbigt, väldigt jobbigt. Tråkig start på deff med sjukdom 2/3 veckor typ. Men men, långt liv, detta är bara en liten del.
  • 0
Citerar Nizyo:
Går inte och tränar. Ska vara smart.. men det är jobbigt, väldigt jobbigt.


Är fortfarande förkyld jag med. Trist.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
350g nötfärs
200g kvarg
Chilisås & lite ketchup
Champinjoner
Gul lök
Grillkrydda
Stek
Ät

(kan eventuellt lägga i creme fraiche)
-
Bra, proteinrik måltid vid deff (vilodag)
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Det där måste jag testa. Enkelt och bra!
I'm going to leave the planet burning.
  • 0
Idag kom dagen då jag för första gången känt av att jag tappat styrka men framför allt ork på gymmet utav deffen. Reppade som vanligt på 85kg i bänkpressen och det kändes bra. Gick sedan på lutande hantelpress som jag alltid kör efter bänkpress. Innan jag gick på deffen körde jag 8:or på 32.5. Idag orkade jag bara med en 6:a på 30kg innan orken tröt...Så jäkla tråkigt! Aldrig roligt att känna sig svag på gymmet. Men detta är väl smällar man får ta när man ligger på underskott. Bara kämpa på!
  • 0
@Pel2la

Äh, det kompenserar man med ett konstant ökande i Chins och marklyft.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Citerar pBEAR:
Äh, det kompenserar man med ett konstant ökande i Chins och marklyft.


Varför ökar man i marklyft när man deffar?

Citerar Mr Fancy Pants:
Ni som deffar, hur många kcals ligger ni på per dag, och hur mycket mindre är det än ert dagliga energibehov?


Min dagliga kaloribehov är ca 2900 och jag smiskar i mig ca 2300 kcal om dagen.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Varför ökar man i marklyft när man deffar?


Det behöver man inte göra men det är enklare att behålla styrkan i .Till skillnad från pressövningar. Jag har då i alla fall ökat mycket i det nu när jag deffar.

Men att öka i chins det gör du garanterat när du deffar. Annars är du kass.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Citerar pBEAR:
Är fortfarande förkyld jag med. Trist.


Själv har jag en sån där dryg klump i halsen som skvallrar om att en förkylning är på väg. Har skippat måndagens träning och skippar idag, förhoppningsvis klarar jag mig från förkylningen då
  • 0
Citerar Mr Fancy Pants:
Ni som deffar, hur många kcals ligger ni på per dag, och hur mycket mindre är det än ert dagliga energibehov?


Enligt formler och dylikt är mitt dagliga intag mer eller mindre 2430 kcal, nu under deff ligger jag på drygt 1600-1700kcal per dag och tappat ca o,6 kg i veckan, så det stämmer nog ganska bra på mig.

Mätte magen imorse, kom under 80 sträcket...inte gjort det på säkert..tja 5 år eller något.

Sitter och trycker i mig en burk kvarg blandad med en näve hallon och en halv tesked vaniljsocker Mums.
  • 0
Känns urfånigt att stå i kalsonger och spänna sig framför en kamera, hoppas inte några grannar hade vägarna förbi under min lilla photosession.
  • 0
Citerar Draper:
Känns urfånigt att stå i kalsonger och spänna sig framför en kamera, hoppas inte några grannar hade vägarna förbi under min lilla photosession.





Citerar Baxter:
Mätte magen imorse, kom under 80 sträcket...inte gjort det på säkert..tja 5 år eller något.


Härligt! Är snart där jag med. Tror jag.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Citerar pBEAR:
@Pel2la

Äh, det kompenserar man med ett konstant ökande i Chins och marklyft.


Sant, där sa du något! Avsevärd skillnad, speciellt i chins! Har precis börjat med marklyft igen efter två höftoperationer. Ökar varje pass känns det som, vet att de bara är för att det är en ny övning men ändå. Bra för självförtroendet!
  • 0
Mina herrar, dags för mig att lägga upp lite awkward bilder.

http://imageshack.us/f/209/tjock.jpg/

Vad säger ni, är det dags att sluta deffa och börja bulka? UTAN att flexXxxa musklerna tycker jag fortfarande att jag ser halvknubbig ut. Å andra sidan vet jag inte riktigt hur mycket muskler det egentligen finns därunder allt späck.
  • 0
Ser ganska bra ut. Du kan nog lägga ner deffningen för ett tag. Men är du verkligen 174 cm lång om du bara väger 60.5 kg? Du ser ju inte direkt spinkig ut, vilket du borde göra på den vikten - tycker jag då. Känns som om något inte stämmer.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar Draper:
Vad säger ni, är det dags att sluta deffa och börja bulka? UTAN att flexXxxa musklerna tycker jag fortfarande att jag ser halvknubbig ut. Å andra sidan vet jag inte riktigt hur mycket muskler det egentligen finns därunder allt späck.


Hur länge har du hållit på med deffen?

Citerar Krysslåda:
Ser ganska bra ut. Du kan nog lägga ner deffningen för ett tag. Men är du verkligen 174 cm lång om du bara väger 60.5 kg? Du ser ju inte direkt spinkig ut, vilket du borde göra på den vikten - tycker jag då. Känns som om något inte stämmer.


Vi har ju inte sett benen.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar Krysslåda:
Ser ganska bra ut. Du kan nog lägga ner deffningen för ett tag. Men är du verkligen 174 cm lång om du bara väger 60.5 kg? Du ser ju inte direkt spinkig ut, vilket du borde göra på den vikten - tycker jag då. Känns som om något inte stämmer.


Det där har jag funderat mycket på. Men, jag har vägt mig varje morgon sedan i slutet av november, och vågen fungerar som den ska. Tycker också att jag borde vara smalare.

EDIT:

The frostexx:

Jag började i mitten av november, hade ett uppehåll Januari + en bit in i februari pga långvarig sjukdom (som återkom). Så, dryga tre och en halv månad.
  • 0
Citerar The Frostexx:
Vi har ju inte sett benen.
Nej, det är sant. Men Draper kanske är kortare...eller så är det ändå något fel på vågen?
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar Draper:
Jag började i mitten av november, hade ett uppehåll Januari + en bit in i februari pga långvarig sjukdom (som återkom). Så, dryga tre och en halv månad.


Kanske känns lite tråkigt att avbryta den nu när du hållit på så länge. Skulle nästan köra hela vägen med deffen och bli riktigt shredded när du ändå hållit på så länge. Sedan på en bulk igen efter sommaren.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar Krysslåda:
Citerar The Frostexx:Vi har ju inte sett benen. Nej, det är sant. Men Draper kanske är kortare...eller så är det ändå något fel på vågen?


Har mer än en våg i huset och de visar samma siffror allihop.

Citerar The Frostexx:
Citerar Draper:Jag började i mitten av november, hade ett uppehåll Januari + en bit in i februari pga långvarig sjukdom (som återkom). Så, dryga tre och en halv månad.

Kanske känns lite tråkigt att avbryta den nu när du hållit på så länge. Skulle nästan köra hela vägen med deffen och bli riktigt shredded när du ändå hållit på så länge. Sedan på en bulk igen efter sommaren.


Jo. Du har en poäng.
  • 0
Håller med. Har du kört såpass länge så är det lika bra att du fortsätter.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Citerar Draper:
Mina herrar, dags för mig att lägga upp lite awkward bilder.

http://imageshack.us/f/209/tjock.jpg/


Hehe, gillar namnet på bilderna. ^^ Ingen skulle däremot kalla dig för tjock och vara seriös med det.

Citerar Draper:
är det dags att sluta deffa och börja bulka?


Svårt säga, personligen så rådiggar jag magrutor så jag hade nog deffat lite till för att kunna se dem bättre. Du kan ju köra lite deff till sommaren och sedan börja med att öka i volym kanske?

Min plan är att efter sommaren ligga på kcal-överskott någorlunda och så köra högre antal reps. Just nu är de låga på mina tyngre övningar, sedan kommer jag att försöka köra ca 10 reps på alla övningar, med undantag för någon vecka då jag känner för att köra tungt.
  • 0
Har ni någon bra sida om hur man deffar? Gärna en sida som ger mattips också.
"May the odds ever be in your favor!"
  • 0
Citerar 3DS-lover:
Har ni någon bra sida om hur man deffar?


Enkelt, du sätter i dig lite mindre kalorier än vad du gör av med. Sen fortsätter du att träna tungt och äta mycket protein under tiden.

Vad exakt vill du ha hjälp med? Hur du ska lägga upp din kost kanske?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!