Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Kom hem nyss från gymmet. Idag var det mer fokus på kondition. 6 maskiner och 3 km på löpbandet. Brukar vara runt 15 maskiner per ggn, dock.
  • 0
Jag tränar olika sporter 8 ggr i veckan, och det börjar synas nu ...
Om något är svårt att göra, är det inte värt att göras.
  • 0
  • Arnc
  • Arnc
SKulle jättegärna vilja styrketräna och hålla på med kondisen. Rättare sagt det skulle behövas lite

Mitt problem är dock att komma igång och verkligen göra det. Har ni några tips på disciplin eller hur man tar sig i kragen?
"Some people are like slinkies, they dont really have a purpose, but they still bring a smile to your face when you push them down the stairs."
  • 0
Citerar Arnc:
Har ni några tips på disciplin eller hur man tar sig i kragen?


Jag hatar min kropp, jag kommer alltid att hata min kropp. För den dagen jag blir nöjd, så kommer jag sluta träna. Men annars är det bra att hitta något man tycker om att göra, du ska inte känna dig tvingad till att träna.
  • 0
  • Arnc
  • Arnc
Tvingad och tvingad. Jag vill träna, men finns inte så där jättemycket att göra i denna staden faktist. Väldigt liten stad så det är väl lite trist. Men det finns ju gym och lite fotboll och handboll iaf som jag vet. Men tycker inte om dem sporterna så mycket och gym har jag faktist aldrig prövat :s
"Some people are like slinkies, they dont really have a purpose, but they still bring a smile to your face when you push them down the stairs."
  • 0
Citerar Arnc:
SKulle jättegärna vilja styrketräna och hålla på med kondisen. Rättare sagt det skulle behövas lite

Mitt problem är dock att komma igång och verkligen göra det. Har ni några tips på disciplin eller hur man tar sig i kragen?


Ja börja på någon sport som du tycker är skoj och ge järnet så...
"They say their fans are ghosts. You don't see or hear them." Almunia about Chelsea
  • 0
Lånar brorsans hantlar och tränar lite då och då. Ska se på hur mycket dom är...

7.5 KG vardera, alltså 15 kg sammanlagt. Alltid något xD Hellre lite lättare vikter och mer övningar, då får man ju uthålligare muskler, right?

Hur som helst så kör jag tre olika övningar, för att täcka hela armen, eller, min storebrorsa, som håller på och tränar på gym tre dagar i veckan + Amerikansk Fotboll. De tre övningarna ska iaf täcka alla armens muskler, biceps, triceps, och allt vad det heter o0'

Försöker köra det i tre omgångar om dagen. En omgång är ungefär 35 st på varje övning. Alltså 35X3=105 om dagen. Jag tycker iaf det är rätt hyfsat bra ...
Praise the lord, and pass the ammunition!
  • 0
Tränar cirka 3-4 gånger i veckan. Mitt mål är dock att kunna träna 5 gånger i veckan, kan bli lite tufft att uppnå detta då schemat inte tillåter.
Förövrigt har jag bottnat två maskiner hittills, benpressen (260kg, något är inte helt rätt med den dock, alldeles för lätt för att varje en fjärdedels ton) samt triceps (100kg). Den del av min kropp som är absolut svagast är utan tvekan mina biceps då jag för stunden kör med hantlar som väger 11kg vardera.
Mein Fürher! I can walk!
  • 0
Har lite problem med armhävningar på en hand. Klarar 5-8st, fast dom är lite halvtaskiga när det gäller tekniken, speciellt dom sista blir riktigt bedrövliga.
Någon som kan ge lite tips på hur man får till tekniken för en hand armhävningar, eller hur man ska göra dom överhuvudtaget? xD
  • 0
  • Penn
  • Penn
Jag tränar atyrketräning dagligen, 8-kilos hantlar, armhävningar, något grejs som man över fingarana med ( ) som jag inte kommer ihåg vad det heter. Trappar upp då och då.

Någon med bra tips för att trän bröstmusklerna specifict?
  • 0
Citerar Penn:
Någon med bra tips för att trän bröstmusklerna specifict?


Breda armhävningar.
  • 0
  • Penn
  • Penn
Citerar Saigon:
Breda armhävningar.

Gör jag redan. Kan ju dock trappa upp.
  • 0
Prova dips. Mellan två stolar eller något.
  • 0
Citerar sofanboy:
Prova dips. Mellan två stolar eller något.


Om han är 50 cm lång kanske.

you are worthy
  • 0
Citerar Penn:
Någon med bra tips för att trän bröstmusklerna specifict?


Butterfly?
It is not the fart that kills, it is the smell.
  • 0
  • 348
  • 348
Citerar Penn:
Någon med bra tips för att trän bröstmusklerna specifict?


Butterfly är nog bäst då.

Citerar -XandeR-:
Lånar brorsans hantlar och tränar lite då och då. Ska se på hur mycket dom är...

7.5 KG vardera, alltså 15 kg sammanlagt. Alltid något xD Hellre lite lättare vikter och mer övningar, då får man ju uthålligare muskler, right?

Hur som helst så kör jag tre olika övningar, för att täcka hela armen, eller, min storebrorsa, som håller på och tränar på gym tre dagar i veckan + Amerikansk Fotboll. De tre övningarna ska iaf täcka alla armens muskler, biceps, triceps, och allt vad det heter o0'

Försöker köra det i tre omgångar om dagen. En omgång är ungefär 35 st på varje övning. Alltså 35X3=105 om dagen. Jag tycker iaf det är rätt hyfsat bra ...


Bara så du vet, du lär aldrig bli muskulös på det. Då är det gym som gäller. Är mycket tveksam att dina muskler lär bli större av det där.
  • 0
Tränar fyra ggr i veckan på gym. Försöker bygga upp uthållighet till lumpen.
Bättre med en död på larvfötter än en larvig död på fötter
  • 0
Citerar Penn:
Jag tränar styrketräning dagligen, 8-kilos hantlar, armhävningar, något grejs som man över fingarana med ( ) som jag inte kommer ihåg vad det heter. Trappar upp då och då.

Någon med bra tips för att trän bröstmusklerna specifict?


Om du har hantlar hemma kan du ligga på golvet och köra uppåt, kallas flies. Tror det kan kallas butterfly också som vissa skrivit innan.

Sofanboy: Jag skulle testa med trepunktsarmhävningar istället. Testa och lägg tyngder mellan skulderbladen om du tycker det är för lätt.

Själv tränar jag varannan dag på gym och har gått upp från 70kilo till 78.5kilo senaste halvåret. Sedan springer jag rätt mycket också så jag har ju gått ner i fett och upp i muskler.

Ett tips till alla som har åldern inne är att börja på gym.
Det är rätt skönt att orka häva sig upp när man börjar med raka armar.
Sedan kan du koncentrera dig bättre efter träningen vilket gör att skolan kommer gå bättre.
[23:25] [W From] <Parthex>: I did not fail.. how can i fail when i was dead?
  • 0
Jag får inte börja gymma förrän i Januari...
Morr
  • 0
Styrketränar inte här, men kör kampsport istället.
Uppvärmningen består antingen av springa 5 varv runt skolan, då på varje varv kommer alla in i salen och gör 50 armhävningar/situps/rygglyft/benlyft. Eller basket/innebandy med "pauser" då alla gör såsom står ovan och tjaa, det börjar synas ganska väl. Även om jag bara hållt på i 2 månader.
"To Fear Death, Is To Limit Life."
  • 0
Citerar Saigon:
Jag får inte börja gymma förrän i Januari...
Morr


Varför inte ? Hur gammal är du ?
[23:25] [W From] <Parthex>: I did not fail.. how can i fail when i was dead?
  • 0
Citerar butcherMPB:
Kan man träna armar, axlar och övre delen av ryggen 1 dag. Sedan ben nästa och efter det rygg och mage och sedan vila en dag och fortsätta så?


Du kan träna varje muskelgrupp varannan dag. Skulle dock tipsa dig om att träna alla muskelgrupper under samma träningspass och köra ett pass varannan dag eftersom du sparar tid då.

Saker du kan göra varje dag är jogging och sit-ups och armhävningar.
[23:25] [W From] <Parthex>: I did not fail.. how can i fail when i was dead?
  • 0
Tjaa, jag springer en mil 3 gånger i veckan och tränar även armarna genom hantlar och armhävningar varje dag.
I don't envy you.
  • 0
Usch. Känner mig riktigt dålig alltså, har inte gymmat på ungefär två och en halv vecka nu. Har däremot sprungit litegrann.. Sprungit sammanlagt 6 mil i den här veckan, så lite konditionsträning har det vart iaf.

Problemet är att nu när skolan börjar igen så kommer jag typ inte ha tid till något då jag kommer att ha 2 prov i veckan fram tills Jul. Men jag hoppas verkligen att jag hinner träna åtminståne 3 gånger i veckan, nu tränar/tränade jag som sagt 4-5 gånger i veckan men oftast 4.

Ska lägga ner med Whey 80 också tror jag, känns som om jag bara blir biffigare om jag tar det och det är inte mitt mål. Mitt mål är att behålla en fin och slank kropp med ett par synliga muskler. Ska jag sluta med den helt eller ska jag bara ta den kanske 1 gång i veckan, vad tycker ni?
ballz of steel
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!