Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Citerar kry1_rygar:
Usch. Känner mig riktigt dålig alltså, har inte gymmat på ungefär två och en halv vecka nu. Har däremot sprungit litegrann.. Sprungit sammanlagt 6 mil i den här veckan, så lite konditionsträning har det vart iaf.

Problemet är att nu när skolan börjar igen så kommer jag typ inte ha tid till något då jag kommer att ha 2 prov i veckan fram tills Jul. Men jag hoppas verkligen att jag hinner träna åtminståne 3 gånger i veckan, nu tränar/tränade jag som sagt 4-5 gånger i veckan men oftast 4.

Ska lägga ner med Whey 80 också tror jag, känns som om jag bara blir biffigare om jag tar det och det är inte mitt mål. Mitt mål är att behålla en fin och slank kropp med ett par synliga muskler. Ska jag sluta med den helt eller ska jag bara ta den kanske 1 gång i veckan, vad tycker ni?


För att bygga muskler och bli ''biffig'' så krävs det ju att man äter som fan.. Så du kan ju testa dra ner på maten i alla fall, men inte på din träning. Själv så går man på gym varannan dag och har samma mål som dig, en fin och slank kropp .

Förresten, hur ser ni på att gå till gymmet en aning förkyld? Har lite halsont och känner mig febrig.. Kanske kan vara ohälsosamt?
''Allt eller inget..''
  • 0
Citerar Illvilja:
För att bygga muskler och bli ''biffig'' så krävs det ju att man äter som fan


Du behöver inte äta som en häst, du kan ta kreatin osv, för att förbättra muskelbyggnaden.

Citerar Illvilja:
Förresten, hur ser ni på att gå till gymmet en aning förkyld


Jag brukar göra det endå, får inga ''bieffekter'' av det och mår bättre då jag håller igång under tiden när jag är förkyld.
"The noblest pleasure is the joy of understanding."
  • 0
Citerar Natalius:
Citerar Illvilja:
För att bygga muskler och bli ''biffig'' så krävs det ju att man äter som fan

Du behöver inte äta som en häst, du kan ta kreatin osv, för att förbättra muskelbyggnaden.


Jag skulle säga att du kommer må bättre av att äta riktig, proteinrik mat istället för att gå på massa tillskott. Proteinet i kött är precis lika bra och om du tränar mycket bränner du även bort det extra fettet.

Ang. att gå till gymmet förkyld borde funka. Tänk bara på att ta det lugnare, helst ska man ju inte träna alls eftersom man då kan få muskelinflammation och då kan du inte träna på ett rätt långt tag.
Om du har ont i halsen brukar man kunna styrketräna lugnt men aldrig kondition.

Helst ska du ju vara hemma och bli frisk istället.
[23:25] [W From] <Parthex>: I did not fail.. how can i fail when i was dead?
  • 0
Guitar Hero är den ända träningen jag behöver..
"Get the coooool, get the cool shoe shine.."
  • 0
Vad fan hände me "Bodybuilding" tråden? Aja får väl börja hänga här...
/Rasmus
  • 0
  • Penn
  • Penn
Är själv aningen för mager, men har styrketränat i snart ett år. Har dock trappat upp rejält de fyra senaste månaderna. Går dock inte på gym.
Sysslar även mycket med löpning (medel till långdistans).

Antar att jag helt enkelt får äta mer.
  • 0
Citerar Illvilja:
Förresten, hur ser ni på att gå till gymmet en aning förkyld? Har lite halsont och känner mig febrig.. Kanske kan vara ohälsosamt?


Testat på det två gånger, spydde efter ett tag båda gångerna...
Alla forummedlemmar skapar glädje, vissa när de loggar in andra när de loggar ut
  • 0
Citerar Penn:
Är själv aningen för mager


BS, du är inte för mager. Käka ordentligt med protein, gör compund exercises som bänkpress, squats och marklyft för att förbränna så lite som möjligt och bygga så mycket som möjligt.

Jag hade en polare som trodde att han var för smal. Nu är han grövre än mig, och rippad. Vilket svin
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Om jag minns rätt så bör man inte träna om man är på väg att bli förkyld. Eftersom att kroppen ansträngar sig riktigt mycket under träning och att kroppen sedan blir väldigt trött gör det lättare för bakterier att sprida sig. Genom att träna förbättrar man sitt immunförsvar, men man bör inte träna om man redan har en bakterie i kroppen.
Har för örvrigt börjat med 13kg hantlar på gymet, vilket är en förbättring. Inte särskilt imponerande men alltid nåt.
Mein Fürher! I can walk!
  • 0
Kan någon säga när man bör äta innan/efter man går på gym?(alltså kanske 2 timmar innan eller nåt sånt) Vad är bäst att göra för att få biffiga muskler? När får man resultat av sin träning?
Tron på religion tar ton!
  • 0
Jag gjorde faktiskt 25 armhävningar för några minuter sedan. Inte speciellt jobbigt. För övrigt undrar jag om någon skulle kunna informera lite om kreatin (jag tänker inte prova).
Det kan man ju veta, att när högfärden är inne stugan, så står olyckan redan och lurar ute i förstun.
  • 0
Kom igång igen efter snart ett års vila(jag var skadad och sen LAT ) och kände verkligen hur illa det ligger till: Vikterna har nästan återgått till det jag hade innan jag började träna i huvudtaget, konditionen och orken att träna försvan helt, från att kunna träna ett tungt pass och lite yr i slutet så känner jag mig mentalt och fysiskt slut redan efter ett par set på första övningen.

Jaja, det är priset man får betala för att jag har tagit ett "slapp år", får helt enkelt bita ihop och kämpa ´på
Rökning förkortar dit liv och skratt förlänger det. Men vad händer om du är en skrattande rökare?
  • 0
  • 348
  • 348
Citerar butcherMPB:
Kan man träna armar, axlar och övre delen av ryggen 1 dag. Sedan ben nästa och efter det rygg och mage och sedan vila en dag och fortsätta så?


Ja, men du delar med fördel upp det mer. Ska du träna seriöst är det nästan ett måste, men om du bara vill hålla igång lite så är det okej.


Citerar Gordon_Freeman:
Om jag minns rätt så bör man inte träna om man är på väg att bli förkyld. Eftersom att kroppen ansträngar sig riktigt mycket under träning och att kroppen sedan blir väldigt trött gör det lättare för bakterier att sprida sig. Genom att träna förbättrar man sitt immunförsvar, men man bör inte träna om man redan har en bakterie i kroppen.
Har för örvrigt börjat med 13kg hantlar på gymet, vilket är en förbättring. Inte särskilt imponerande men alltid nåt.


13 kg är helt okej, fixera dig inte på vikten. Utförandet är mycket viktigare, och träningen ger bättre resultat om du har vikt som passar dig.


Citerar propagandapanda:
Kan någon säga när man bör äta innan/efter man går på gym?(alltså kanske 2 timmar innan eller nåt sånt) Vad är bäst att göra för att få biffiga muskler? När får man resultat av sin träning?


Optimalt är att äta lite innan, typ 1-2 timmar och sen ett rejält mål efter. Det tar tid att få resultat av träningen, du blir inte biffig på en månad direkt. Det tar tid, men efter ett halvår kommer du att se tydliga resultat. Men för att blir stor tar det nog minst 1, 5 år och för att bli grov tar det minst 3. Det beror mycket på hur du lever utöver träningen, super? Äter klent/dåligt? Sover inte tillräckligt?


Citerar Rösti:
Jag gjorde faktiskt 25 armhävningar för några minuter sedan. Inte speciellt jobbigt. För övrigt undrar jag om någon skulle kunna informera lite om kreatin (jag tänker inte prova).


http://sv.wikipedia.org/wiki/Kreatin

Kortsagt ger det dig bättre pump, du blir inte direkt större av det. Jag rekommenderar det inte.
  • 0
En god vän till mig fick allvarlig lunginflamation pga. att han tränade när han var sjuk. Beror på vilket imunförsvar du har också..
"The noblest pleasure is the joy of understanding."
  • 0
Min kompis kompis fick hjärtklappning och var nära att få hjärtattack när han tränade och var förkyld. Så ta det lugnt, pöjkar.

Förresten, ni som gymmar. Brukar ni klämma i lite kondition under ett träningspass? Rullband, cykel, etc.
  • 0
Citerar Galdir:
Min kompis kompis fick hjärtklappning och var nära att få hjärtattack när han tränade och var förkyld. Så ta det lugnt, pöjkar.

Förresten, ni som gymmar. Brukar ni klämma i lite kondition under ett träningspass? Rullband, cykel, etc.


Gör det ibland när jag har tid, på helger och så, annars ligger mina vanliga pass på 1,5-2,5 timmer utan löpning så jag hinner inte riktigt. Då måste jag nästan köra i tre timmar och det känns lite väl på en vardag. Sedan springer jag mycket utomhus också. Det ger rätt mycket bättre definiering på resten av musklerna.

Jag undrar även om någon vet om alkohol ger sämre träningsresultat?
[23:25] [W From] <Parthex>: I did not fail.. how can i fail when i was dead?
  • 0
Citerar sofanboy:
Citerar Action Fighter:
Jag undrar även om någon vet om alkohol ger sämre träningsresultat?


http://www.flashback.info/showthread.php?t=384781


Haha, man blir alltså mer kvinnlig om man dricker mycket. Tack, riktigt bra information. Då blir det aldrig mera alkohol för mig.
[23:25] [W From] <Parthex>: I did not fail.. how can i fail when i was dead?
  • 0
Jag ska börja på gym snart så jag undrar några fler saker. Här är lite information om mig:

Jag väger 48kg
Jag är 175 cm lång
Jag är 15 år om 3 dagar...

Så då undrar jag om jag kan träna en muskelgrupp varje dag.(syftar på butcherMPB's inlägg) Äta en medelstor portion mat typ 3 timmar innan jag tränar och efter träningen dricka en gaino max och sedan äta en medelstor portion mat efter? Hur lång tid efter att jag har tränat ska jag äta mat tycker ni för att det ska få någon effekt, samt hur länge jag får vänta?
Tron på religion tar ton!
  • 0
Citerar propagandapanda:
Jag ska börja på gym snart så jag undrar några fler saker. Här är lite information om mig:

Jag väger 48kg
Jag är 175 cm lång
Jag är 15 år om 3 dagar...

Så då undrar jag om jag kan träna en muskelgrupp varje dag.(syftar på butcherMPB's inlägg) Äta en medelstor portion mat typ 3 timmar innan jag tränar och efter träningen dricka en gaino max och sedan äta en medelstor portion mat efter? Hur lång tid efter att jag har tränat ska jag äta mat tycker ni för att det ska få någon effekt, samt hur länge jag får vänta?


Om du hinner med att träna en muskelgrupp per dag kan du göra det, fast om du har sämre med tid skulle jag rekommendera att träna alla muskelgrupper varannan dag. Sedan ska du inte hänga upp dig på att äta exakt rätt i början, träna för att det är kul. Sedan tror jag att gainomax är 98% fett så jag vet inte om det är så bra. Se bara till och ät naturliga proteiner som riktigt kött( inget snabbfusk).

Tänk även på att musklerna behöver 36 timmar för att bygga upp sig helt igen. Det är ju inte farligt att träna samma grupp två dar i rad men om du kör samma grupp hårt varje dag en längre period bränner du bort musklerna.

Tänk även på att du börjar på vikter som du klarar av så att du får in alla rörelser rätt. Bättre att göra rörelsen fullt ut med lägre vikt än att göra den halvdant med hög. Om du vill träna för styrka kör du 8reps och tre set. Då ska det vara så att du precis klarar den sista repetitionen.
[23:25] [W From] <Parthex>: I did not fail.. how can i fail when i was dead?
  • 0
Hmm, tänkte att jag skulle fråga om lite hjälp här. Jag har då gymmat något mindre än ett år, och har fått rätt bra framsteg som jag är nöjda med. Men, eftersom jag då är kampsportare, så har jag hållt mig borta från att "bli alltför biffig", så jag har nästan enbart gjort basövningar så som, marklyft, chins, bänkpress m.m.

Tänkte i början av januari börja med ett nytt schema, för nu har jag öppnat ögonen lite. Vill trots allt, bli biffigare, men jag vill inte förlora min explosivitet,vighet och snabbhet. Några bra tips på hur jag ska lägga upp träningen isf? Med andra ord, ett bra schema för en kampsportare.

Försökt googla lite, men hittar inte så mycket, bara att man ska stretcha mycket, men hjälper det verkligen så mycket?
  • 0
sofanboy: Gör många övningar med lägre vikt så bör du inte bli för biffig.
Sedan borde det vara bra för dig att fokusera på att bli så jämntränad som möjligt och träna alla delar av kroppen. Stretching hjälper nog faktiskt rätt mycket.

Tänk på att jag gymmar för att bli "biffig" så jag har lite svårt att hjälpa dig här, men jag gjorde iallafall ett försök.

P.S. Du kanske bör ändra din presentation och skriva att du är 15 istället för 14.
[23:25] [W From] <Parthex>: I did not fail.. how can i fail when i was dead?
  • 0
  • 348
  • 348
Citerar propagandapanda:
Jag ska börja på gym snart så jag undrar några fler saker. Här är lite information om mig:

Jag väger 48kg
Jag är 175 cm lång
Jag är 15 år om 3 dagar...

Så då undrar jag om jag kan träna en muskelgrupp varje dag.(syftar på butcherMPB's inlägg) Äta en medelstor portion mat typ 3 timmar innan jag tränar och efter träningen dricka en gaino max och sedan äta en medelstor portion mat efter? Hur lång tid efter att jag har tränat ska jag äta mat tycker ni för att det ska få någon effekt, samt hur länge jag får vänta?


Ät ordentligt innan och efter. Ät mycket, inte för mycket bara. Och detta med Gaino Max, skippa det. Bara dyrt, välj proteinpulver istället (Whey 80)

Citerar Action Fighter:
P.S. Du kanske bör ändra din presentation och skriva att du är 15 istället för 14.


Varför skulle han behöva det?
  • 0
Citerar Galdir:
Förresten, ni som gymmar. Brukar ni klämma i lite kondition under ett träningspass? Rullband, cykel, etc.


Jag brukar köra ca 15 minuter kondition innan styrketräningen, 2.5km på ca 13 min springer jag. Man bör i och för sig springa mer än 20 minuter men springer längre sträckor utomhus.
Hur mycket tar ni i bänkpress förövrigt? Mitt bästa är ca 65kg, långt ifrån bra men med tanke på att man började träna ordentligt för två månader sedan så är det en hyfsad utveckling.
Mein Fürher! I can walk!
  • 0
Jag tränar, ligger en hel del i bänkpressen. Ärligt talat skiter jag både i kondition och styrka, jag tränar för att hålla min kropp borda från oönskat utseende. I mitt fall är detta oönskade utséende att jag blir ruggigt smal om jag inte tränar nått alls, och det vill man ju inte.

Håller just nu på och lyfter lite hantlar också av anledningen att jag skulle passa bättre iklädd linne av lite sån träning. Och sånt är ju snyggt.
Mi style is di bom digi bom di deng di deng digidigi uu uuu
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!