Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Är han passionerad och vill få en snygg fysik tar man inte derivat med testostoron när man är vad 15 bast? Ja min kommentar var kanske hård och onödig, kanske bara är jag som ser det kontrapunktiska och ironin i att vilja bli stark fort och bli svag tidigt när hälsan faller. Är man passionerad kan man låta tiden ha sin gång är AAS missbrukare som får rena kroppsbyggare att se dåliga ut när andra tror att vi knaprar testo om dagarna och glor på tv.
*la-la-la* Är den här på?
  • 0
Citerar Mr_cumulus:
Är han passionerad och vill få en snygg fysik tar man inte derivat med testostoron när man är vad 15 bast? Ja min kommentar var kanske hård och onödig, kanske bara är jag som ser det kontrapunktiska och ironin i att vilja bli stark fort och bli svag tidigt när hälsan faller. Är man passionerad kan man låta tiden ha sin gång


Han vill uppenbarligen nå höjder som man inte kan nå utan anabola. Och man dör knappast inom något år bara för att man tar test.

Citerar Mr_cumulus:
är AAS missbrukare som får rena kroppsbyggare att se dåliga ut när andra tror att vi knaprar testo om dagarna och glor på tv.


Åh vad jag blir trött på det här argumentet. Alla som har någon som helst aning om sånt här vet att de som går på anabola snarare tränar hårdare än andra just för att de kan.
I can't change my past, but who the fuck are you to predict my future?
  • 0
Min farbror dog av att ha missbrukat bla. nandrolone sedan han var 14 år gammal fick en missbildning på vänstra ventrikeln och problem med kolesterolet dog kort därefter i sömnen 27 bast. Min far är även han missbrukare av ASS och är idag 45 men började inte heller lika tidigt, så nä alla dör inte tidigt men om du käkar skiten när du är i puberteten och växer i procentuell kroppsmassa i samma takt som killen på videon så slutar det oftast inte bra. Med att AAS missbrukare får rena byggare att se dåliga ut menar jag inte att de tränar lite, snarare att de inte behöver slita lika hårt eller lika länge för att uppnå samma resultat som en kroppsbyggare som är utan AAS.
*la-la-la* Är den här på?
  • 0
Citerar Mr_cumulus:
Min farbror dog av att ha missbrukat bla. nandrolone sedan han var 14 år gammal fick en missbildning på vänstra ventrikeln och problem med kolesterolet dog kort därefter i sömnen 27 bast. Min far är även han missbrukare av ASS och är idag 45 men började inte heller lika tidigt, så nä alla dör inte tidigt men om du käkar skiten när du är i puberteten och växer i procentuell kroppsmassa i samma takt som killen på videon så slutar det oftast inte bra. Med att AAS missbrukare får rena byggare att se dåliga ut menar jag inte att de tränar lite, snarare att de inte behöver slita lika hårt eller lika länge för att uppnå samma resultat som en kroppsbyggare som är utan AAS.


Sådana fall är självklart tragiska. Jag tycker bara inte att man ska ge folk skit för att de försöker nå sina mål. Han skadar ju faktiskt inte någon annan. Han är inte Hitler och förtjänar att dö vid 25 för att han tar anabola.
Det känns inte som att du förstår att bodybuilding inte handlar om hur lång tid du har tränat. Det är ytterst få förunnat att ha sådana gener att man ens kan spela i samma liga som någon som tagit en medelstor dos anabola hur länge man än tränar.
I can't change my past, but who the fuck are you to predict my future?
  • 0
Citerar Hemligt:
Sådana fall är självklart tragiska. Jag tycker bara inte att man ska ge folk skit för att de försöker nå sina mål.


Ett av målen med styrketräning borde vara att få en sund och hälsosam kropp, någon självdisciplin får man ha... Man får inte bli för uppslukad i bb ifall du frågar mig.
One swallow does not make a summer
  • 0
Citerar Hemligt:
Sådana fall är självklart tragiska. Jag tycker bara inte att man ska ge folk skit för att de försöker nå sina mål. Han skadar ju faktiskt inte någon annan. Han är inte Hitler och förtjänar att dö vid 25 för att han tar anabola.
Anabola steroider kopplas ofta ihop med misshandel och personlighetsförändring. Du får det att låta som att man bara tar lite vitaminpiller. "Det kan ju knappast påverka någon." Sådär resonerar alla som är ung och naiv och tror att riskerna inte kommer drabba dem själva. Många sakkunniga anser att anabola steroider är vanligare än narkotika i samband med svår misshandel. Jag vet inte om det stämmer eller ej, men det finns en anledning till att dopingjouren finns.

Citerar Hemligt:
Det känns inte som att du förstår att bodybuilding inte handlar om hur lång tid du har tränat. Det är ytterst få förunnat att ha sådana gener att man ens kan spela i samma liga som någon som tagit en medelstor dos anabola hur länge man än tränar.
Det känns inte som att du förstår att anabola steroider är könshormoner och påverkar HELA kroppen och oftast till det sämre. Om man inte har de genetiska förutsättningarna till att bli "stor" så får man väl jobba med vad man har och nöja sig med det tycker jag. Hellre det än att man ska belasta samhället med sjukhuskostnader och terapi för anhöriga som blivit utsatta för misshandel men också för de som själva använder bara för att man vill nå "sina drömmars mål". Man kan inte få allt här i världen.

Jag tror den största orsaken till varför killar vill bygga upp en äckelkropp är att man är osäker på sig själv och har mindrevärdeskomplex. Man löser inga problem genom att ge efter för dem. Det man borde jobba med är sin taskiga självkänsla istället. Killen på bilden ser ju inte klok ut. Att man kan bli avundsjuk på honom är för mig en gåta. När jag ser honom så tycker jag mest synd om honom för att han är så sinnessvag och förmodligen inte ens förstår hur dum han är.

Det är en sak att träna för att få snygg kropp, vilket alla kan få i olika utsträckning. Att hela tiden träna för att man vill bli störst är per automatik lika med att ha mindrevärdeskomplex.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar oskarJD:
Citerar antonfusk S, beräknade att jag kommer tjäna cirka 29k på sommarjobbet iall jag skattar 33% på överskottet, ifall jag får fortsatt jobb så får jag ju skatta på underskottet också men det är såklart värt.
Fan va nice, va jobbar du som?

Drog en beställning från Gymgrossisten idag, jag och två till beställde de här:
*Vintage T-back, Black, XL
*Vintage T-back, White, XL
*Whey-80, 1 kg, Vanilj
*BCAA 1000, 200 caps
*Whey-80, 1 kg, Cookies & Cream
*Craze, 239 g, Candy Grape
*Gainer Pro, 4 kg, Mintchoklad
*2x Creatine Monohydrate, 500 g
*Whey-80, 4 kg, Cookies & Cream
*Anabolic ZMA, 120 kapslar
*BRUTAL Anadrol, 90 caps
*Star-Bar, 55 g, Chokladkola
*Gymgrossisten T-Shirt, Herr, M
*Whey-80, 1 kg, Vanilla Pear
och sen tre burkar Jack3d från kostexperten

Va tycker ni om de



Craze suger apböe enligt mig.... Fick inte ut något alls av den.
Jack3d å andra sidan!! Näst bästa pwon som någonsin gjorts. Ska själv beställa 15 burkar åt mig och en kompis nu är det tänkt deff känns inte som deff med jack3d ;) energin på gymmet är som en jävla rymdfärd!
Ett ord säger mer än tusen bilder.
  • 0
Hur många övningar per kroppsdel ska man köra? Mina pass börjar bli ca 90 min nu vilket är lite för länge.
  • 0
  • mfw
  • mfw
Citerar Krysslåda:
Anabola steroider kopplas ofta ihop med misshandel och personlighetsförändring. Du får det att låta som att man bara tar lite vitaminpiller. "Det kan ju knappast påverka någon." Sådär resonerar alla som är ung och naiv och tror att riskerna inte kommer drabba dem själva. Många sakkunniga anser att anabola steroider är vanligare än narkotika i samband med svår misshandel. Jag vet inte om det stämmer eller ej, men det finns en anledning till att dopingjouren finns.


Det har snarare att göra med att många som tar doping redan är rätt så våldsbenägna eller tar anabola för att förbättra sitt självförtroende.

Ansvarsfullt bruk av doping tror åtminstone inte jag är speciellt farligt, inte om man jämför med betydligt vanligare droger såsom tobak och alkohol. Elitidrottsmän har ju dopat sig sedan tidernas begynnelse och med både hälsan och psyket intakt.
  • 0
Citerar Horse_of_game:
Hur många övningar per kroppsdel ska man köra? Mina pass börjar bli ca 90 min nu vilket är lite för länge.


runt 20
  • 0
Citerar antonfusk:
Ett av målen med styrketräning borde vara att få en sund och hälsosam kropp, någon självdisciplin får man ha... Man får inte bli för uppslukad i bb ifall du frågar mig.


"Borde vara..." Tyvärr är inte det upp till dig även om jag till viss del håller med. Jag kommer alltid att respektera de som försöker ändra på sig själva och nå sina mål. Om det målet är att bli astronaut eller att uppnå sina drömmars kropp spelar ingen roll.

Citerar Krysslåda:
Anabola steroider kopplas ofta ihop med misshandel och personlighetsförändring. Du får det att låta som att man bara tar lite vitaminpiller. "Det kan ju knappast påverka någon." Sådär resonerar alla som är ung och naiv och tror att riskerna inte kommer drabba dem själva. Många sakkunniga anser att anabola steroider är vanligare än narkotika i samband med svår misshandel. Jag vet inte om det stämmer eller ej, men det finns en anledning till att dopingjouren finns.


Nu har vi ju glidit undan från bodybuilding världen och snarare hamnat i den kriminella undre världen.

Citerar Krysslåda:
Om man inte har de genetiska förutsättningarna till att bli "stor" så får man väl jobba med vad man har och nöja sig med det tycker jag.


Jag håller verkligen inte med.

Citerar Krysslåda:
Jag tror den största orsaken till varför killar vill bygga upp en äckelkropp är att man är osäker på sig själv och har mindrevärdeskomplex. Man löser inga problem genom att ge efter för dem. Det man borde jobba med är sin taskiga självkänsla istället. Killen på bilden ser ju inte klok ut. Att man kan bli avundsjuk på honom är för mig en gåta. När jag ser honom så tycker jag mest synd om honom för att han är så sinnessvag och förmodligen inte ens förstår hur dum han är.


Åter igen detta nerklankande, en säger i stort sätt att han hoppas att han dör vid 25 och en att han är sinnessvag. Denna egenskap att döma människor är enligt mig farligare än doping.
I can't change my past, but who the fuck are you to predict my future?
  • 0
Citerar mfw:
Citerar Krysslåda:Anabola steroider kopplas ofta ihop med misshandel och personlighetsförändring. Du får det att låta som att man bara tar lite vitaminpiller. "Det kan ju knappast påverka någon." Sådär resonerar alla som är ung och naiv och tror att riskerna inte kommer drabba dem själva. Många sakkunniga anser att anabola steroider är vanligare än narkotika i samband med svår misshandel. Jag vet inte om det stämmer eller ej, men det finns en anledning till att dopingjouren finns.

Det har snarare att göra med att många som tar doping redan är rätt så våldsbenägna eller tar anabola för att förbättra sitt självförtroende.

Ansvarsfullt bruk av doping tror åtminstone inte jag är speciellt farligt, inte om man jämför med betydligt vanligare droger såsom tobak och alkohol. Elitidrottsmän har ju dopat sig sedan tidernas begynnelse och med både hälsan och psyket intakt.


Det är dock skillnad på EPO som används för att öka syreupptagningen och används av främst elitidrottare och ASS som används som vävnadsuppbyggande främst inom styrketräning, bieffekterna skiljer sig åt mellan de två och preparat inom samma familj. En person på ASS behöver inte vara aggressiv men eftersom det påverkar hormonerna i den utsträckning det gör tror jag inte det gör en redan aggressiv person mindre aggressiv... Att Chris Benoit mördade sin familj för att han var dement tror jag inte mycket på, snarare att han blev paranoid och aggressiv av att injicera nandrolone och stanozolol, att alla blir "psyko" händer nog inte men en viss personlighetsförändring sker i regel efter långt missbruk av ASS precis som vid andra missbruk, det går inte onoterat förbi.

Tillagt 2012-07-21 13:25:
Citerar Hemligt:
Citerar antonfusk:Ett av målen med styrketräning borde vara att få en sund och hälsosam kropp, någon självdisciplin får man ha... Man får inte bli för uppslukad i bb ifall du frågar mig.

"Borde vara..." Tyvärr är inte det upp till dig även om jag till viss del håller med. Jag kommer alltid att respektera de som försöker ändra på sig själva och nå sina mål. Om det målet är att bli astronaut eller att uppnå sina drömmars kropp spelar ingen roll.

Citerar Krysslåda:Anabola steroider kopplas ofta ihop med misshandel och personlighetsförändring. Du får det att låta som att man bara tar lite vitaminpiller. "Det kan ju knappast påverka någon." Sådär resonerar alla som är ung och naiv och tror att riskerna inte kommer drabba dem själva. Många sakkunniga anser att anabola steroider är vanligare än narkotika i samband med svår misshandel. Jag vet inte om det stämmer eller ej, men det finns en anledning till att dopingjouren finns.

Nu har vi ju glidit undan från bodybuilding världen och snarare hamnat i den kriminella undre världen.

Citerar Krysslåda m man inte har de genetiska förutsättningarna till att bli "stor" så får man väl jobba med vad man har och nöja sig med det tycker jag.

Jag håller verkligen inte med.

Citerar Krysslåda:Jag tror den största orsaken till varför killar vill bygga upp en äckelkropp är att man är osäker på sig själv och har mindrevärdeskomplex. Man löser inga problem genom att ge efter för dem. Det man borde jobba med är sin taskiga självkänsla istället. Killen på bilden ser ju inte klok ut. Att man kan bli avundsjuk på honom är för mig en gåta. När jag ser honom så tycker jag mest synd om honom för att han är så sinnessvag och förmodligen inte ens förstår hur dum han är.

Åter igen detta nerklankande, en säger i stort sätt att han hoppas att han dör vid 25 och en att han är sinnessvag. Denna egenskap att döma människor är enligt mig farligare än doping.


Jag har inte sagt att jag hoppas att han dör, jag uttryckte ironi över hans dumma tillvägagångssätt, som kanske ger utdelning nu men kommer sluta väldigt dåligt för honom, om han ens fattar det. Det var hemskt vad du tar detta personligt. Jag trodde att en majoritet av Sverige var överens om att missbruka tunga droger av egen fri vilja är och förblir ett korkat beslut? Men du verkar tycka det motsatta så: fine, tuta och kör
*la-la-la* Är den här på?
  • 0
militärpress vs sittande hantelpress, sittande hantelpress äger sönder militärpress för att du inte har en shans i helvete å fuska och brukar tyvärr vad jag har provat få ont i svank av militärpress
  • 0
Citerar Liemannen17:
militärpress vs sittande hantelpress, sittande hantelpress äger sönder militärpress för att du inte har en shans i helvete å fuska och brukar tyvärr vad jag har provat få ont i svank av militärpress


Alltid stört mig på det här snacket om att "fuska" upp vikten. Låter urlöjligt och det behöver inte nödvändigtvis vara något dåligt.
Sittande hantelpressar med ryggstöd där kan du också "fuska" upp vikten genom att luta dig såpass mycket så att övre delen av bröstet börjar arbeta mycket.

Istället för att ta hjälp av benen i militärpress, stå still, spänn röven och när du inte orkar mer lägg tillbaks stången. Inte svårt så nää enligt mig så är militärpress en mycket bättre och roligare övning än hantelpress. Imo.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
dåligt du är väll medveten om att övningen förlorar sitt syfte när man fuskar, ex när jag kör skivstångcurl så brukar jag ställa mig mot en vägg och spänna benen så att all överbelastning kommer på rätt muskelgrupp. en annan vis man sa att det är bättre att sänka vikten å göra rätt än tungt med fel teknik.
  • 0
Citerar Nizyo:
runt 20


Försöker du bara vara rolig eller syftar du på sets?
  • 0
Citerar Liemannen17:
dåligt du är väll medveten om att övningen förlorar sitt syfte när man fuskar


Eller så fuskar man inte på militärpress..

Du kan faktiskt hålla bredare om du kör militärpress, en fördel med den övningen.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
menar du att det ej går och gå ut mer med hantlar också, krävs mycket mer balans också, militärpress är att som att köra knäböj i smithen så fårstår inte varför man väljer det lättaste sättet.
  • 0
Gymmet är stängt hela helgen innan min trip till Spanien, känns inte bra!
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Mr_cumulus:
Det var hemskt vad du tar detta personligt. Jag trodde att en majoritet av Sverige var överens om att missbruka tunga droger av egen fri vilja är och förblir ett korkat beslut? Men du verkar tycka det motsatta så: fine, tuta och kör


Vem gjorde det här till något personligt nu?
I can't change my past, but who the fuck are you to predict my future?
  • 0
Citerar Liemannen17:
menar du att det ej går och gå ut mer med hantlar också, krävs mycket mer balans också, militärpress är att som att köra knäböj i smithen så fårstår inte varför man väljer det lättaste sättet.


Va?
Jag kör förövrigt de båda övningarna, tar lite annorlunda.

Förutom min heshet så mår jag nu finnemang, hoppas på att få köra ett fint bröst och tricepspass imorgon!
One swallow does not make a summer
  • 0
Citerar Liemannen17:
militärpress är att som att köra knäböj i smithen så fårstår inte varför man väljer det lättaste sättet.


Haha, nej nej och återigen, nej.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Citerar Liemannen17:
menar du att det ej går och gå ut mer med hantlar också,


Lyckas du hålla 30kgs hantlar i hantelpress där din armbåge är böjd och underarmen pekar åt klockan 11 respektive 1. Nej det gör du inte, dina underarmar måste peka rakt upp. Med militärpress kan du däremot peka åt klockan 11 respektive 1.

Citerar pBEAR:
haha, nej nej och återigen, nej.

+1
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
militärpress är för dom som inte orkar få upp vikterna i sittande hantelpress.
  • 0
Citerar Liemannen17:
militärpress är för dom som inte orkar få upp vikterna i sittande hantelpress.


Man tar mer i militärpress?
One swallow does not make a summer
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!