Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


Citerar Costae Cavea:
Tagit studenten? Inte dags att flytta då?


Hur ska det gå till utan jobb har du tänkt?


Citerar Nizyo:
Sen är det inte riktigt deras problem.. är man över 20år så ska man iaf kunna betala något själv imo ^.^


Vilken tur att jag är 19 då. Sedan så tycker jag att det beror på ifall man har jobb eller inte, när man fyller 20 så får man ju inte mer pengar från försäkringskassan.... Tycker att föräldrar ska betala för maten tills det att man själv har egen inkomst. Det är liksom det föräldrar är till för, att vara där för en tills det att man klarar sig själv.
One swallow does not make a summer
  • 0
Citerar Nizyo:
Stämmer, fast blir 3 nu. Går inte längre med 2. För mycket kalorier /spyr


Haha känns inte som du njuter av att äta, äter tills man mår illa, låter amerikanskt!
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Ironfist00:
Skolmat känns konstigt, ungefär som att den inte innehåller någonting.


Jag skule dock vilja klassa min skolmat som bra, dock är det svårt att veta exakt vad man får i sig.

Citerar Ironfist00:
Har du periodisk fasta eller är frukosten utesluten bara för att du inte är hungrig/ orkar?


Visst skulle jag kunna säga att jag följer periodisk fasta. Är som sagt inte stenhård med tidsgränserna men grundprincipen 16/8 skulle jag nog vilja påstå att jag följer.

Tillagt 2013-01-21 22:43:
Två halvdana bilder på dagsformen, rygg och ben.

http://imgur.com/Gr1hI2f

http://imgur.com/yveGXfj
  • 0
Citerar Ironfist00:
Haha känns inte som du njuter av att äta, äter tills man mår illa, låter amerikanskt!


Kör på samma sak, kan omöjligt få i mig tillräckligt med kalorier annars. Hoppas magen skärper till sig snart och finner sig i situationen.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar killer wiizard:
Sntar att jag får börja stretcha eller något för jag kan verkligen inte köra tät stance :/ och JAG VILL HA QUADS


Testa först utan några vikter (inte ens stång) och se om du kan köra tät stance. Kan du inte så måste du verkligen öva dig på det genom att stretcha och fortsätta att pressa dig ner metodiskt. Du ska kunna gå så långt ner så rumpan kommer under knäna. Lycka till ;)
  • 0
Citerar bullet:
Testa först utan några vikter (inte ens stång) och se om du kan köra tät stance. Kan du inte så måste du verkligen öva dig på det genom att stretcha och fortsätta att pressa dig ner metodiskt. Du ska kunna gå så långt ner så rumpan kommer under knäna. Lycka till ;)



"Testar"

FAN!! somsagt....rörlig som en förlamad hamster tips på stretchövningar?
Ett ord säger mer än tusen bilder.
  • 0
Citerar killer wiizard:
"Testar"

FAN!! somsagt....rörlig som en förlamad hamster tips på stretchövningar?


Jag brukar alltid köra två varianter. En där man står på ett ben (håll i nåt så du inte tappar balansen) och tar upp andra foten så den nuddar rumpan, och så håller man foten med handen, pressar den mot rumpan och samtidigt drar bakåt. Eller så kan man ligga på mage och istort sett göra samma sak. Dessa känns bäst för mig eftersom man kan kontrollera hur hårt man drar (det ska inte göra ont) samtidigt som man behåller balans och totalkontroll över rörelsen. Men hur kommer det sig att du inte kan gå ner i tät stance? Är det verkligen orörlighet eller kanske är du inte stark nog i quadsen?

Edit: Testa att försöka ställa dig upp i tät stance från en stol som ungefär kommer upp till knäna. Klarar du det?
  • 0
Jag har en teori om att korta personer har svårt att göra djupa Squats.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar antonfusk:
Hur ska det gå till utan jobb har du tänkt?


Skaffa? Studera annars? Studiemedel i så fall?
  • 0
Citerar killer wiizard:
Sntar att jag får börja stretcha eller något för jag kan verkligen inte köra tät stance :/ och JAG VILL HA QUADS


Har för mig om att det var Dave Tate, eller om det var Louie Simmons, som snackade om att det inte spelar någon roll hur tätt du stor för aktivering av "QUADSEN". Vet inte om det stämmer men själv skulle jag inte oroa mig, man kan ju trots allt lyfta tyngre när man står brett och mer belastning är väl bra?
I can't change my past, but who the fuck are you to predict my future?
  • 0
Ska nog mer börja med att träna mer med elitidrotarträning istället.ska kanske börja boxas och köra mer styrka i övningarna.
  • 0
Citerar Hemligt:
Har för mig om att det var Dave Tate, eller om det var Louie Simmons, som snackade om att det inte spelar någon roll hur tätt du stor för aktivering av "QUADSEN". Vet inte om det stämmer men själv skulle jag inte oroa mig, man kan ju trots allt lyfta tyngre när man står brett och mer belastning är väl bra?


Grejen är att står man tätt så blir det en sort "isolerings" övning för quadsen utan så många andra muskler involverade (förutom musklerna som belastas statiskt). Vill man fokusera väldigt mycket på quadsen så är tätt väldigt bra. Går man brett så kommer man aktivera quadsen men man kommer få hjälp av andra muskler för att få upp vikten. Tätt ställning ger också mer påfrestning på utsidan och mellersta quads (quadsen består av fyra muskler). Tränar man brett så kommer dessa få mindre påfrestning, och mer påfrestning läggs på inre quads. Man kan bara köra brett om man vill och ändå få grymma ben, men man måste självklart inkludera andra övningar.
  • 0
Citerar bullet:
Grejen är att står man tätt så blir det en sort "isolerings" övning för quadsen utan så många andra muskler involverade (förutom musklerna som belastas statiskt). Vill man fokusera väldigt mycket på quadsen så är tätt väldigt bra. Går man brett så kommer man aktivera quadsen men man kommer få hjälp av andra muskler för att få upp vikten. Tätt ställning ger också mer påfrestning på utsidan och mellersta quads (quadsen består av fyra muskler). Tränar man brett så kommer dessa få mindre påfrestning, och mer påfrestning läggs på inre quads. Man kan bara köra brett om man vill och ändå få grymma ben, men man måste självklart inkludera andra övningar.


Här skiljer våra åsikter från varandra. Jag tror inte att skillnaden skulle bli nämnvärd om man bara körde knäböj eller om man inkluderade andra övningar. Men som sagt, det är bara åsikter.
I can't change my past, but who the fuck are you to predict my future?
  • 0
Citerar Hemligt:
Här skiljer våra åsikter från varandra. Jag tror inte att skillnaden skulle bli nämnvärd om man bara körde knäböj eller om man inkluderade andra övningar. Men som sagt, det är bara åsikter.


Det beror på ens mål. Vill man bli bodybuilder så är det i stort sett nödvändigt och ett absolut måste att inkludera andra övningar. Endast Quads består som sagt utav 4 muskler, hamstrings består också utav 4 olika muskler. Dessa måste aktiveras på mängder av sätt så att man får former och dylikt. Personligen har jag endast tränat styrka nu i 7-8 år och mina basövningar är bara marklyft, squats, presses (axlar) och bänkpress. Därtill lägger jag lite assistansövningar här och där men fokuset ligger på basövningarna. Bodybuilders däremot lägger väldigt mycket fokus på assistansövningar och mängder av andra övningar. Resultatet är tydligt. Mina muskler är mindre än en massa bodybuilders i gymmet, "fulare" former etc... Dock är jag enormt mycket starkare än varenda en. Men men, tycker du ändå annorlunda så gör du det
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Skaffa?


Nu är du väl ändå väldigt naiv? Jobb är inget som man bara kan skaffa sådär just nu, och speciellt inte heltidsjobb. Tror du inte att jag försöker?
One swallow does not make a summer
  • 0
Citerar antonfusk:
Nu är du väl ändå väldigt naiv? Jobb är inget som man bara kan skaffa sådär just nu, och speciellt inte heltidsjobb. Tror du inte att jag försöker?


Ingen aning om du försöker, bra i så fall. Jag vet bara att jag inte bott hemma sedan lumpen så jag kan inte relatera till att bo hemma efter 20.
  • 0
Jag har en fråga till er erfarna idrottsutövare

Jag är en kille, ganska stor (inte tjock). Jag spelar handboll och nu när jag börjat packa på mig muskler så känns det som att jag har blivit långsammare och jag har det svårare att hänga med i försvaret. Så mina frågor är:

1. blir man verkligen långsammare av att bygga på sig muskler?

2. Kan jag gymma på ett annat sätt som gör så att jag bli snabbare?
  • 0
Citerar Wenksor:
Jag har en fråga till er erfarna idrottsutövare

Jag är en kille, ganska stor (inte tjock). Jag spelar handboll och nu när jag börjat packa på mig muskler så känns det som att jag har blivit långsammare och jag har det svårare att hänga med i försvaret. Så mina frågor är:

1. blir man verkligen långsammare av att bygga på sig muskler?

2. Kan jag gymma på ett annat sätt som gör så att jag bli snabbare?


Du har inte lagt på dig en del fett oxå då? För du borde nog inte bli långsammare av enbart lagt på dig muskler, iaf inte om du tränat benen för då borde du få bättre spänst. Kolla bara på 100 meterslöparna, biffiga som fan men ändå snabba.
  • 0
Citerar Szreaper:
Du har inte lagt på dig en del fett oxå då? För du borde nog inte bli långsammare av enbart lagt på dig muskler, iaf inte om du tränat benen för då borde du få bättre spänst. Kolla bara på 100 meterslöparna, biffiga som fan men ändå snabba.


Mitt midjemått har inte ökat men vikten har det + att jag lyfter tyngre så hoppas det inte är fett jag lagt på mig...
  • 0
Skönt att träna tidigt. Hela dagen öppen'^'
  • 0
Costae Cavea det där är ju lättare sagt än gjort, bor man i en stad på 25000 som jag där det är vanligare att folk får gå från sina jobb än att nån blir anställd, högern lever i en drömvärld.
  • 0
Citerar Gråsuggan:
Costae Cavea det där är ju lättare sagt än gjort, bor man i en stad på 25000 som jag där det är vanligare att folk får gå från sina jobb än att nån blir anställd, högern lever i en drömvärld.


Jag lever 16 km utanför en stad som har 15 000 och jag har 2 jobb.. Plus skola!

Du får ju leta utanför staden också.

Tillagt 2013-01-22 12:41:
Om du inte förstod det så bor jag i en typ ''by'' utanför staden..
  • 0
Citerar bullet:
Det beror på ens mål. Vill man bli bodybuilder så är det i stort sett nödvändigt och ett absolut måste att inkludera andra övningar. Endast Quads består som sagt utav 4 muskler, hamstrings består också utav 4 olika muskler. Dessa måste aktiveras på mängder av sätt så att man får former och dylikt. Personligen har jag endast tränat styrka nu i 7-8 år och mina basövningar är bara marklyft, squats, presses (axlar) och bänkpress. Därtill lägger jag lite assistansövningar här och där men fokuset ligger på basövningarna. Bodybuilders däremot lägger väldigt mycket fokus på assistansövningar och mängder av andra övningar. Resultatet är tydligt. Mina muskler är mindre än en massa bodybuilders i gymmet, "fulare" former etc... Dock är jag enormt mycket starkare än varenda en. Men men, tycker du ändå annorlunda så gör du det


Jag anser att musklernas former beror på vart muskelfästena sitter och så vidare, vilket man inte kan ändra. Jag anser också att om man inte är on the juice och går elite bodybuilder mode så behöver man inte mer än basövningarna och kanske något för vader.
Anledningen till att du är mindre är bodybuildersen på ditt gym tror jag snarare är gener. Men som sagt, fortfarande mest åsikter. Jag kan mycket väl ha fel men det här är så jag och de jag tar info ifrån tänker.
I can't change my past, but who the fuck are you to predict my future?
  • 0
Hur pass viktigt är proteinintaget egentligen? Jag tränar 3 gånger i veckan och kör Stronglift (googla på det) och jag äter 5 dl proteinpulver varje dag, dvs 150gram.

Jag väger 80 kg och med 2g protein per kg så blir det 160gram per dag.

Problemet är att jag för tusan inte har råd att köpa så pass mycket pulver. Dessvärre har jag inte så mycket att säga till om kosten, äter skolmat och hemma lagar mor mat varje dag, så jag äter det jag får helt enkelt (Oftast vanlig husmanskost).

Tror ni jag kan skära ner på intaget?
  • 0
AtastyCookie tror du att jag är dum i huvudet eller

Tillagt 2013-01-22 14:54:
För det andra vill man ju inte känna sig tvingad att flytta från den stad som man vuxit upp i.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!