Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Styrketräning


  • Felx
  • Felx
Citerar mmmaarcus:
Lite snorig och klumpar i halsen ibland, men har inte ont i halsen. Ska jag träna ? Har vilat en vecka nu. Är så sjuuukt sugen på lite bänkpress.


Av min erfarenhet att döma så kan du träna. Undvik ett allt för intensivt upplägg bara, så att inte pulsen sticker upp och håller sig där.

Själv är jag inne på tredje veckan med förkyldning.
  • 0
Citerar Felx:
Själv är jag inne på tredje veckan med förkyldning.


Usch fan vad drygt.

Själv verkar man ha ett über immunsystem, inte varit sjuk på säkert 8 år.
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Baxter:
Usch fan vad drygt.


Mm. Tränade i helgen, och i måndags, och idag har jag blivit sämre...
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Lite snorig och klumpar i halsen ibland, men har inte ont i halsen. Ska jag träna ?


Varit sjuk en vecka eller bara vilat?
Jag var sjuk i ca 15 dagar i.e 15 dagar från gym. Större delen av den tiden vare pga. halsont som jag inte tränade då jag vet vad som skedde senast. Det är segt men imo är det bättre att ta det säkra före det osäkra annars riskerar man bara att hamna ännu djupare i skiten. Men det suger, helt klart.. se till att hålla kosten 100%.

Sen är alla olika.. ditt beslut i slutändan.

Tillagt 2013-01-23 17:19:
Läste just att du INTE har ont i halsen. Nja, då hade jag nog tränat. Småsnorig har jag varit sen jag började träna, inga problem. Om du menar slemklumpar så är det w/e imo.
  • 0
Citerar Nizyo:
Varit sjuk en vecka eller bara vilat?


Vilade torsdag, sedan fest fredag och lördag och vaknade kass efter det, Men mår bättre idag än igår så ska träna sen. Orkar inte vänta en dag till! Sjuk abstinens från gymmet.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar Galdir:
No offence, men din kompis kan ingenting.


Har ingen aning, går tydligen nv.
  • 0
Citerar tobaldhino:
Vad sägs om kreatin pulver också?

Btw Har aldrig deffat förrut.


Kreatin binder vätska i musklerna så du kommer antagligen inte se speciellt deffad ut om du tar kreatin. Så jag hade nog undvikit det.
  • 0
Bah! Beställde mitt protein i söndags och har fortfarande inte fått det. Hur lång tid brukar det ta att beställa från gymvaruhuset?
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Citerar antonfusk:
Köp digestivekex med choklad runt på coop eller ica... Asagott och mycket energi


Ah! En hel del fett dock, antar jag?
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Bankar:
Bah! Beställde mitt protein i söndags och har fortfarande inte fått det. Hur lång tid brukar det ta att beställa från gymvaruhuset?


ca 3 veckor
  • 0
  • Miro
  • Miro
Efter dagens vägande och näringsvärde-uppkollande kan jag konstatera att jag från dagens "vanliga" kost fått i mig cirka 105g protein. Proteindrycken lägger sedan till cirka 40g (pulver + mjölk), vilket gör att jag landar på en ganska bra nivå.

Räknade ut hur mycket kalorier jag konsumerade när jag ändå höll på och visade sig vara runt 2700 kcal.

Har varit ganska intressant detta. Finns en hel del protein i saker man inte anade.
Det enda jag lärt mig genom erfarenhet, det är att jag ständigt begår nya misstag.
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Nizyo:
ca 3 veckor


Tacka vet jag MMSports, superb leverans.
  • 0
Citerar Nizyo:
ca 3 veckor


lol, nej? Tar alltid 2-3 dagar för mig.
I can't change my past, but who the fuck are you to predict my future?
  • 0
Jag väger 85 kg och ser knappt mina vener och magen sådär, jag är dock inte kraftig. Jag tror en deff kan ge mig en ganska snygg kropp till sommaren, då jag kommer se otroligt atletisk ut, då jag är smal.

Citerar Miro:
Har varit ganska intressant detta. Finns en hel del protein i saker man inte anade.


Kul att höra! Det är ganska intressant om man har motivation till att kolla upp sådana saker, blir det en vana kan man verkligen få i sig riktigt bra mat och ha kostschema.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Haha helt sjukt. PB idag, gjorde 11 reps på 100kg i bänken trots fest fredag och lördag sedan förkyld och klump i halsen under veckan.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Haha helt sjukt. PB idag, gjorde 11 reps på 100kg i bänken trots fest fredag och lördag sedan förkyld och klump i halsen under veckan.


Har du något bevis på de?
  • 0
Citerar Felx:
Citerar Nizyo:ca 3 veckor

Tacka vet jag MMSports, superb leverans.
Citerar Felx:
Citerar Nizyo:ca 3 veckor

Tacka vet jag MMSports, superb leverans.


Jag hade problem att få tillbaks pengarna när dom (mystiskt) fick slut på produkten jag beställt Det var dock två år sedan, och jag har nu handlat i deras nya butik, bland många andra.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar Felx:
Citerar Nizyo:ca 3 veckor

Tacka vet jag MMSports, superb leverans.
Citerar Hemligt:
Citerar Nizyo:ca 3 veckor

lol, nej? Tar alltid 2-3 dagar för mig.


Driver ni? Skämtade bara vafan.. :p
  • 0
Fan hänger mig snart... Gick upp vid 06:00 imorse när jag skulle till skolan. Kom hem vid 23:45 idag efter jobb/skola för att sen plugga till ett prov. Klockan är snart 01:00 och har minst en timme kvar innan jag kan gå och lägga mig.. Måste förövrigt gå upp vid 06:00 idag igen för att skriva provet direkt på morgonen för att sedan fortsätta med lektioner i 7 timmar..... GAAAAAHHH!!!!

Kan knappt gå heller efter benträningen i tisdags.. Det är dock en härlig känsla!
Ska även försöka mig på ett äkta slaktar-pass i bröst idag!! Tagga satan
  • 0
Citerar Lotus:
Ah! En hel del fett dock, antar jag?


/100gram

Socker ~ 34g
Fett ~ 26g
Protein ~ 6,5g


Ifall du vill ha i dig extra energi så är det något som är riktigt gott att äta någon gång ibland.
One swallow does not make a summer
  • 0
Citerar AtastyCookie:
Fan hänger mig snart... Gick upp vid 06:00 imorse när jag skulle till skolan. Kom hem vid 23:45 idag efter jobb/skola för att sen plugga till ett prov. Klockan är snart 01:00 och har minst en timme kvar innan jag kan gå och lägga mig.. Måste förövrigt gå upp vid 06:00 idag igen för att skriva provet direkt på morgonen för att sedan fortsätta med lektioner i 7 timmar..... GAAAAAHHH!!!!

Kan knappt gå heller efter benträningen i tisdags.. Det är dock en härlig känsla!
Ska även försöka mig på ett äkta slaktar-pass i bröst idag!! Tagga satan


Imponerande att du klarar av att jobba så mycket och gå i skolan samtidigt. Inte många som gör det, speciellt inte i gymnasiet vilket jag har för mig att du går i?

Jag är en sån person som med dålig sömn / för sent i säng>upp tidigt, blir helt totard körd i huvudet och ögonen.
  • 0
Citerar Nizyo:
ca 3 veckor




Citerar mmmaarcus:
Haha helt sjukt. PB idag, gjorde 11 reps på 100kg i bänken trots fest fredag och lördag sedan förkyld och klump i halsen under veckan.


Grymt! Men varför så många reps? Håller du dig inte till 5-6 vid de stora "primära" övningarna?
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Citerar Bankar:
Grymt! Men varför så många reps? Håller du dig inte till 5-6 vid de stora "primära" övningarna?


Han kanske inte hade någon spotter? Lätt hänt att man inte orkar ta upp den sista reppen om man köttar för tungt utan nån som hjälper.
  • 0
Citerar Szreaper:
Han kanske inte hade någon spotter? Lätt hänt att man inte orkar ta upp den sista reppen om man köttar för tungt utan nån som hjälper.


Tror snarare att det bara var en kul grej att se hur många han klarade på 100.

Har alla vilodag idag eller? Ingen som har något ballt personbästa?
I can't change my past, but who the fuck are you to predict my future?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!