Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den stora gitarrtråden!


Citerar Baxter:
Jag hade också för mej det var så men nu har jag redan Syntheisizer på högsta.

Då blir det knepigt... Fungerar ljudet som det ska i övrigt då?
  • 0
Nu har jag äntligen fått på de nya strängarna! Ernie Ball Beffy Slinky 11-54 blev det. De är helklart mycket bättre än mina förra strängar, Elexir 10-46.
  • 0
Citerar 360-Mannen:
Nu har jag äntligen fått på de nya strängarna! Ernie Ball Beffy Slinky 11-54 blev det. De är helklart mycket bättre än mina förra strängar, Elexir 10-46.


Vilken stämning har du på gitarren?
I'm coming in for the kill...
  • 0
Vad tror ni om den här? Kan den vara nåt att ha?

Tillagt 2009-02-12 22:17:
Vad är egentligen skillnaderna mellan de olika Stratorna av Fender i den prisklassen? Finns ju hur många som helst olika.
  • 0
Citerar Dainey:
Citerar 360-Mannen:Nu har jag äntligen fått på de nya strängarna! Ernie Ball Beffy Slinky 11-54 blev det. De är helklart mycket bättre än mina förra strängar, Elexir 10-46.

Vilken stämning har du på gitarren?


Jag har Eb.
  • 0
Jag improviserar lite, men jag är bara 12 år och har spelat i ett halv år så jag är inte jätte bra

http://www.youtube.com/watch?v=ulSCPj0TgNw

EDIT: Kolla gärna på mina andra videos
in your rearview mirror is the motherfucking law
  • 0
Citerar Eliobiwan:
Jag improviserar lite, men jag är bara 12 år och har spelat i ett halv år så jag är inte jätte bra

http://www.youtube.com/watch?v=ulSCPj0TgNw

EDIT: Kolla gärna på mina andra videos
Citerar Eliobiwan:
Jag improviserar lite, men jag är bara 12 år och har spelat i ett halv år så jag är inte jätte bra


Hehe. Gitarren är större än dig xD.
I not like everybody else
  • 0
Men vah tycker du? Kolla klart hela, början lekar jag bara med ett kyrkljud.
in your rearview mirror is the motherfucking law
  • 0
Citerar Eliobiwan:
Jag improviserar lite, men jag är bara 12 år och har spelat i ett halv år så jag är inte jätte bra

http://www.youtube.com/watch?v=ulSCPj0TgNw

EDIT: Kolla gärna på mina andra videos


Om jag ska vara ärlig, så var det inge vidare det där. Men fortsätt öva bara.
  • 0
Citerar Tebeku:
Då blir det knepigt... Fungerar ljudet som det ska i övrigt då?


Ja.
  • 0
Okej, jag vet att detta inte är en bastråd iaf men tänkte fråga er.. Jag har funderat på att köpa en bas bara för att leka lite och öva upp rhythm känslan lite mera.

Men vad ska jag köpa? Vad är bäst? 4, 5 eller 6-strängat?
Rädslan för att förlora nån finns där, bakom det fejkade leendet...
  • 0
Citerar Wargen:
Men vad ska jag köpa? Vad är bäst? 4, 5 eller 6-strängat?


Det bestämmer du själv.

Själv så föredrar jag 4 strängade.
I not like everybody else
  • 0
Jag har en elbas, men kan inte spela på den. =P, finns det ngt sätt jag kan lära mig utan att behöva betala *cough* *cough*
  • 0
Citerar Chaos_Lord:
Jag har en elbas, men kan inte spela på den. =P, finns det ngt sätt jag kan lära mig utan att behöva betala *cough* *cough*


http://www.ultimate-guitar.com/

Extremt bra sida!
Vet dock inte riktigt om de har så mycket om Bas.
  • 0
Citerar Chaos_Lord:
Jag har en elbas, men kan inte spela på den. =P, finns det ngt sätt jag kan lära mig utan att behöva betala *cough* *cough*


Annars kan du alltid ge mig den=D
I not like everybody else
  • 0
Citerar Happy Monkey:
Citerar Wargen:
Men vad ska jag köpa? Vad är bäst? 4, 5 eller 6-strängat?


Det bestämmer du själv.

Själv så föredrar jag 4 strängade.


Är mest sugen på en 5-strängad, tack vare låga B strängen.. Klurigt
Rädslan för att förlora nån finns där, bakom det fejkade leendet...
  • 0
Citerar Wargen:
Är mest sugen på en 5-strängad, tack vare låga B strängen.. Klurigt


Du kan göra som Slipknot bassisten Paul Grays signatur Ibanez och stämma strängarna D-A-E-B så blir det som en femsträngad utan G-strängen.

BTW så får jag min Epiphone SG G-400 om några dagar!!! Äntligen ska det bli lite elektrisk gitarr och inte bara plonkar på vår gamla akustiska
  • 0
Köpte min första gitarr förra veckan. En Fender Squier Stratocaster blev det, har lärt mig några intron och delar av låtar som, "Wild Thing", Run To The Hills"osv.

Nu är min fråga vet ni några lätta riff man kan lära sig?
Tjena fan
  • 0
Citerar World_of_Games:
Nu är min fråga vet ni några lätta riff man kan lära sig?


Smoke on the Water.

Skämt och sido. Ett skönt riff är Iron Man, med Black Sabbath. Inte allt för svårt heller.
Johnny ain't so crazy. He's always got a line for the ladies.
  • 0
Yeah, Smoke on the Water plöjde man ju igenom direkt.


Ja, Iron Man hade jag glömt bort lite grand! Tack för påminnelsen.
Tjena fan
  • 0
Citerar Heracles:
Citerar Wargen:
Är mest sugen på en 5-strängad, tack vare låga B strängen.. Klurigt


Du kan göra som Slipknot bassisten Paul Grays signatur Ibanez och stämma strängarna D-A-E-B så blir det som en femsträngad utan G-strängen.


Så kan jag också göra Bara få basen överkollad och lägga på en B sträng samt ta bort G strängen..
Rädslan för att förlora nån finns där, bakom det fejkade leendet...
  • 0
Citerar The Guitarist:
Vad tror ni om den här?? Kan den vara nåt att ha?

Tillagt 2009-02-12 22:17:
Vad är egentligen skillnaderna mellan de olika Stratorna av Fender i den prisklassen? Finns ju hur många som helst olika.



Please, svara jag behöver hjälp.
  • 0
så alla gittarvirtuoser här vem är den bästa på guran? Hårdrockgitarrister är de som driver gitarrspelandet framåt tycker jag. Det är de som alltid vill vara snabbast, hitta på de bästa riffen, bästa solona osv. Hårdrocken är grunden till varför man vill spela gura, utan hårdrocken skulle gitarrspelandet vara lika coolt som att spela blockflöjt, vill man bli stjärna inom gitarrspel skall man satsa på hårdrock. Håller ni med?
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Den personen som gjorde gitarren till ett coolt instrument måste nog ha varit Jimmy Hendrix, utan han skulle nog gitarrer vara lika coolt som saft med kanelbullar.

Förresten vad tycker ni om Ibanez RG350? Spelade på en i musikaffären idag och den känns verkligen som något jag kan tänka mig att köpa.
  • 0
Någon som kan spela låten Black Or White med Michael Jacksson? Såg nyss när Slash riffade iväg introt, naajs.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!