Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Hockeytråden


Citerar Mygga:
Om någonting går sönder på grund av supportrarna men man inte har någon förövare ska självklart klubben som supportrarna hejjar på betala.

Men för i helvete, vad är det för något som går sönder som du yrar om?

Citerar Mygga:
Men om det tänds ett enormt antal bengaler så att hela planen blir så tät av dimma att spelarna måste gå av planen för att de inte ser ett smack, ser du inget problem med det?

Det som jag ser då ska ske är just att ta ett litet avbrott till röken lättat och sedan spela vidare, inget mer med det. Har funnits bengaler på svenska läktare i många år, men först nu som det verkar ha blivit ett problem. Så jävla löjligt att man brutit matcher för mindre som några bangers.

För 19 år sedan.

Citerar Mygga:
Spelar ingen roll om det inte hamnade någon bengal på planen i måndags, matchen fick pausas, det har hänt tidigare och är inte ovanligt.

Det var du som drog upp att 900 bengaler slängdes in på planen...

Citerar Mygga:
Jag är Luleåsupporter.

Säger väl egentligen allt.
  • 0
Citerar Geezer:
Citerar Mygga:
Spelar ingen roll om det inte hamnade någon bengal på planen i måndags, matchen fick pausas, det har hänt tidigare och är inte ovanligt.

Det var du som drog upp att 900 bengaler slängdes in på planen...


Jag såg inte matchen ska jag erkänna, men läste, och såg klipp i efterhand. Om Bengaler kastades in på planen eller inte är ointressant i mina ögon, då det inte ska förekomma! Det är inte en positiv läktarkultur om du frågar mig.

Citerar Geezer:
Det som jag ser då ska ske är just att ta ett litet avbrott till röken lättat och sedan spela vidare, inget mer med det. Har funnits bengaler på svenska läktare i många år, men först nu som det verkar ha blivit ett problem. Så jävla löjligt att man brutit matcher för mindre som några bangers.


Om detta nu ska ske så är det självklart att det bara ska vara ett kortare avbrott, eventuellt även skicka ut alla som tände bengaler och förstörde matchen.

Citerar Geezer:
Det var du som drog upp att 900 bengaler slängdes in på planen...


Ja det gjorde jag. Som jag skrev tidigare så spelar det ingen som helst roll om bengalerna ligger på gräset eller stannar på läktaren, matchen måste pausas/avbrytas i vilket fall, det var det jag ville lyfta fram.

Citerar Geezer:
Säger väl egentligen allt.


Du drog just väldigt många personer över en kant och generaliserade grovt. Ta av dig foliehatten nu och bli en riktig supporter, stöd inte idioterna som förstör sporten.
  • 0
Citerar Mygga:
Jag såg inte matchen ska jag erkänna, men läste,

Ja men då så...

Själv stod jag där.

Citerar Mygga:
Om Bengaler kastades in på planen eller inte är ointressant i mina ögon, då det inte ska förekomma!

Varför ens skriva något om 900 inkastade bengaler om det är ointressant? För mig är det visuellt tilltalande med både bengaler och rökbomber, och när det sköts som igår, när det eldas längst fram så har jag inget problem med det. Värre när det spontaneldas av folk som aldrig hållit i en bengal förr och slänger den ifrån sig i ren panik.

Citerar Mygga:
Det är inte en positiv läktarkultur om du frågar mig.

Vad är positiv läktarkultur, du som nu spyr galla över måndagens match och vi stockholmssupportrar? Betala, käka sin korv, sitt ner och håll käften?

Citerar Mygga:
eventuellt även skicka ut alla som tände bengaler och förstörde matchen.

Det vet du lika väl som jag att det inte går att skicka ut personerna som bränner på grund av luvor och masker.

Förstörde matchen? Måndagens match var helt och hållet underbar på alla sätt och vis.

Citerar Mygga:
matchen måste pausas/avbrytas i vilket fall, det var det jag ville lyfta fram.

Matchen måste inte avbrytas. Nu var det bara för att vinden låg på och det blev sjukt mer rök, i vanliga fall är det inga problem med att sparka vidare. Att den ny avbröts temporärt är efter nya direktiv om att så ska ske i och med användning av pyrotekniska pjäser från läktarhåll.

Citerar Mygga:
Du drog just väldigt många personer över en kant och generaliserade grovt.

Jag fick tyvärr ha med "er" att göra under vårens slutspel, plockar gärna fram den stora kammen när det kommer till luleåsupportrar. Säga vad man vill om gnagare och bajare, men delar i stort mer min syn på supporterskap med dom än på supportrar till exempelvis just Luleå.

Citerar Mygga:
Ta av dig foliehatten nu

Vilken jävla foliehatt?

Citerar Mygga:
bli en riktig supporter

Hur är man då? Upplys mig.

Citerar Mygga:
stöd inte idioterna som förstör sporten

Samma idioter som lägger ner sin fria tid på att försöka förändra något? Gillar du inte tillvägagångssättet så försök med något själv. Hellre att några försöker vara supportrarnas röst och samtidigt gör ett par snedsteg än att hålla käften och låta förbunden och klubbarna göra vad fan dom nu än önskar.

Ståplats, väck.
Sång, väck.
Banderoller och flaggor, väck.

Säg inte att det inte redan är på väg. Under året har bland annat både Djurgården och AIK anmälts på grund av ramsor, Örebro har blivit anmälda för en banderoll och om något år så får bara ett visst antal platser vara ståplats. Bara en tidsfråga innan det sker även på ishockeyn. Den ishockey som redan idag har säkerhetskontroller i klass med flygplatser, burar in supportrar på läktaren och i viss mån även försöker censurera, även om det där ligger på klubbnivå än så länge, som tur är.
  • 0
Du får ju gärna förklara vad det, enligt dig, är för fel på våran (Luleås) supporterkultur då. Uppenbarligen går det inte att komma upp i samma ljudnivå som på Hovet då våran ståplats inte tar in flera tusen personer, så det tycker jag inte kan vara ett argument

Frågar faktiskt mest av nyfikenhet så jag hoppas få ett svar utan påhopp.
  • 0
Citerar XxSandraxX:
Uppenbarligen går det inte att komma upp i samma ljudnivå som på Hovet då våran ståplats inte tar in flera tusen personer

Tar inte ståplatssektionen i COOP runt 1000? På vanliga seriematcher är det nog cirka 1300 i klacken på Hovet när DIF lirar, vilket är mindre än vad bl.a. ståplatsen hos Timrå och Hv rymmer, om man ska lita på wikipedia. I övrigt lika mycket som sektioner rymmer på Globen vill jag minnas, förvisso även ett andra etage som rymmer 700, men där verkar folk mest hålla käft.

Citerar XxSandraxX:
för fel på våran (Luleås) supporterkultur då.

Kan börja med att ni använder er av trumma. För tusen skallar, inomhus dessutom. Ger bara huvudvärk.

Eller är det så enkelt som att vi från huvudstaden enklare håller takt och sjunger högre naturligt?
  • 0
Våran ståplats är lite konstigt byggd med tre sektioner, klackfolket håller till på den största delen i mitten medans de två mindre sektionerna på vardera sida är till för pojk/flicklag i lägre åldrar. Vad mittsektionen rymmer är jag inte helt säker på. Tror inte att den rymmer 1000 personer men är som sagt inte helt säker.

Trumman är väl en sak som jag själv inte gillar, har pratats om att sluta med den men vet inte hur det blir med den saken. Tyvärr har väl många vant sig vid den så det måste väl ske etappvis i så fall. Dock används den inte högt utan mest för att hålla takten. Men jag håller ändå med dig om att det bästa är att klappa i händerna.
  • 0
Ståplats (inkl. bortastå) i Coop Arena rymmer ca 1700 personer. I alla fall enligt Luleå kommuns hemsida:

http://www.lulea.se/forinvanare/fritidochidrott/fritidsanlaggningar/c
ooparena/cooparenasahall.4.142ad110e98d650dc80001555.html


Förövrigt så tycker jag att vi kan sluta bråka om diverse lags supporterkulturer och prata om själva spelet istället. Det vore ju trevligt.
Hallowed Be Thy Name
  • 0
Citerar Hallowed:
Varför ens skriva något om 900 inkastade bengaler om det är ointressant? För mig är det visuellt tilltalande med både bengaler och rökbomber, och när det sköts som igår, när det eldas längst fram så har jag inget problem med det. Värre när det spontaneldas av folk som aldrig hållit i en bengal förr och slänger den ifrån sig i ren panik.


Du hat inte mycket i skallen du. Om du läser igen så borde du ha förstått att det jag menade var att det är ointressant om bengalerna stannar på läktaren eller kastas in på planen. Det förstör lika mycket.

Citerar Geezer:
Vad är positiv läktarkultur, du som nu spyr galla över måndagens match och vi stockholmssupportrar? Betala, käka sin korv, sitt ner och håll käften?


Det enda jag har sagt hittills som är negativ med er läktarkultur är slagsmål och pyroteknik. Men du verkar inte förstå vad jag skriver.

Citerar Chaplin:
Precis som du verkar dra många supportrar av Stockholmslagen över en kam.


Det gjorde jag inte. Jag refererade till det jag skrivit om tidigare, dvs de idioter osm tänder bengaler etc. Och ja, de som kastar bengaler är idioter. Samtliga.

Citerar Hallowed:
Förövrigt så tycker jag att vi kan sluta bråka om diverse lags supporterkulturer och prata om själva spelet istället. Det vore ju trevligt.


Håller med.

För övrigt möts Luleå-Djurgården ikväll. Vad tror ni? Jag tror (tyvärr) på förlust för LHF, 2-3.
  • 0
Citerar Mygga:
För övrigt möts Luleå-Djurgården ikväll. Vad tror ni? Jag tror (tyvärr) på förlust för LHF, 2-3.


Jag tror Luleå vinner, 3-1. Spelarna lär vara taggade till tusen nu efter den mycket tveksamma inledningen och jag tror att dessa fem dagars vila har gjort laget gott.
Hallowed Be Thy Name
  • 0
Citerar Mygga:
Men du verkar inte förstå vad jag skriver.

Citerar Mygga:
Kan inflika att de tysta minuterna i måndagens fotbollsmatch kan ha varit det töntigaste jag har varit med om!
Citerar Mygga:
Det jag menar är att det finns ingenting att protestera mot.

Och varför ens blanda in slagsmål, som om det vore en del av den läktarkultur som råder? Skärp dig.
-
Citerar Mygga:
Det gjorde jag inte.

Citerar Mygga:
Det är bara supportrarna från Stockholmslagen (i stort sett) som beter sig som svin och slåss, kastar bengaler och liknande.
Citerar Mygga:
men de ska inte kasta in 900 bengaler på planen och misshandla personer från andra supporterklubbar bara för att det är derby!

-
Citerar Mygga:
Du hat inte mycket i skallen du. Om du läser igen så borde du ha förstått att det jag menade var att det är ointressant om bengalerna stannar på läktaren eller kastas in på planen.

Men neger snälla. Det gör en jävla skillnad om bengalerna hamnar på planen eller stannar på läktaren.
  • 0
Citerar Hallowed:
Ståplats (inkl. bortastå) i Coop Arena rymmer ca 1700 personer. I alla fall enligt Luleå kommuns hemsida:

http://www.lulea.se/forinvanare/fritidochidrott/fritidsanlaggningar/c
ooparena/cooparenasahall.4.142ad110e98d650dc80001555.html


Såpass? Det var mer än jag trodde. Frågan kvarstår ju dock vad mittendelen på hemmastå rymmer, eftersom det är där klacken håller till. Men det är väl egentligen sak samma.

Citerar Hallowed:
Förövrigt så tycker jag att vi kan sluta bråka om diverse lags supporterkulturer och prata om själva spelet istället. Det vore ju trevligt.


Jo visst är det så. Hade inte alls för avsikt att starta någon livlig diskussion, reagerade bara lite på det som sades.

Kul med match igen hur som helst. Lär blir en tuff match men jag hoppas och tror såklart på en vinst.
  • 0
Citerar XxSandraxX:
Såpass? Det var mer än jag trodde. Frågan kvarstår ju dock vad mittendelen på hemmastå rymmer, eftersom det är där klacken håller till. Men det är väl egentligen sak samma.


Jag skulle tippa på att det ryms strax under tusen på mittendelen. Kanske mer, svårt att säga.

Citerar XxSandraxX:
Kul med match igen hur som helst. Lär blir en tuff match men jag hoppas och tror såklart på en vinst.


Mmm, håller med. Det behövs verkligen en trepoängare ikväll!
Hallowed Be Thy Name
  • 0
Just nu ser det nästan för bra ut, fyra raka segrar med en stabil målvakt där bak, något Honken inte var.

Kan bli väldigt kul att följa Frölunda denna säsong.
I lol'd
  • 0
Färjestad <3
  • 0
Härlig vinst ikväll!
  • 0
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/dj
urgarden/article13671713.ab


Är det nu DIF ska göra en motanmälan likt kärringarna från norr under slutspelet? Vet att jag önskade Lakers misslyckande för någon sida sedan, och gnagets, men fan att det inte är tre lag som kan åka ur. Sen är ju förvisso även Linköping och Hv rätt äckliga, och Färjstad. Egentligen är det nog bara Timrå jag inte har något emot.
  • 0
Citerar Chaplin:
Det var ingen snygg tackling. Hade Ölvestad hetat Anton Hedman och spelat i Modo så hade han inte fått spela förrens efter jul, skulle jag tippa.

Förhoppningsvis så sker ingenting och han kan vara tillbaka i nästa match för att mangla våra motståndare.

Åh Jimmie Jimmie!
Jimmie Jimmie Jimmie Jimmie Ölvestad!
  • 0
Citerar Geezer:
. Egentligen är det nog bara Timrå jag inte har något emot.


Klart att man är lite bitter som Djurgårdare, speciellt mot Luleå skulle jag tro.
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Det var en riktigt ful tackling. Men jag kunde inte undvika att dra på smilbanden när den skedde! Tur att ingen bra spelare skadade sig!
  • 0
3 matchers avstängning och 15 lax i böter för Jimmie...
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
"Storebror" vinner igen! 5 raka nu....
"I´m not in it for the money. I just want to play the game, were Reebok and drink Pepsi" Shaq O´Neill, LA Lakers.
  • 0
Citerar fbk_fbk:
3 matchers avstängning och 15 lax i böter för Jimmie...


Det var faktiskt i grövsta laget. Tacklingen var ful men någon måtta måste det väl ändå vara.
  • 0
Nu får Färjestad ta och spela upp sig. Som dom spelade mot Brynäs kommer man ju inte särkligt långt med. Nu får Czarnecki visa att han förtjänar att vara tränare för Svergies bästa hockeylag. KOM IGEN NU FBK!!!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!