Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Hur många på GR är tjejer?


Citerar kraz:
Att majoriteten är killar kan jag som ändå förstå, men att det ska vara så stor skillnad är bara konstigt.

Uppfostran har en stor del i det kan jag tänka mig. Spel och vapen till smågrabbarna och dockor och rosa saker (alt. plastkök/div. hushållsgrejer) till dom fina flickorna.
I lol'd
  • 0
Citerar albinfromhell:
ingen så vitt jag vet. vet nog ingen tjej som är helt tokbesatt av att lira, så det skulle vara rätt fascinerande att se en sån. kanske utställningsobjekt på ett museum?


Vad räknas som tokbesatt? Att fastna i ett spel och spela det hela dagen varje dag i minst en vecka? För isåfall finns det helt klart tjejer som är sådana.

Citerar Zenith_J_Coke:
98% av alla proffessionella Schack-spelare är män.

Antar att det är lite samma sak med spelande, trots att båda tjejer och killar egentligen ska kunna spela de flesta spel på exakt lika villkor.


Frågan är om det finns någon skillnad på kvinnliga och manliga hjärnhalvor som kan ha betydelse för vilka slags spel som passar olika kön bäst... Annars är det väl endast intresse som spelar in, antar jag. Eller nåt.

Citerar Vipraxay:
Uppfostran har en stor del i det kan jag tänka mig. Spel och vapen till smågrabbarna och dockor och rosa saker (alt. plastkök/div. hushållsgrejer) till dom fina flickorna.


När jag var liten lekte jag Sagan om ringen-lekar och Röda-Vita Rosen (krigslek) med tortyr... Och så gillade jag He-Man.
Blå.
  • 0
Citerar Parden:
När jag var liten lekte jag Sagan om ringen-lekar och Röda-Vita Rosen (krigslek) med tortyr... Och så gillade jag He-Man.

Det var när du var liten.
Får man fråga var du brukade få i födelsedagspresent/julklapp när du var mindre?

Och vad fick resten av tjejerna här på GR? Föddes ni med en TV-spelskontroll i handen?
Blir en kul mini-undersökning om inget annat.
I lol'd
  • 0
Citerar kraz:
Jamen ._. det är ju DET som är konstigt. Jag är ju tjej och älskar tvspel så jag kan verkligen inte förstå varför så få tjejer spelar.



Det påminner egentligen mig om en diskussion vi hade i klassen under psychology... Orkar inte sammanfatta nu, dock.
  • 0
Citerar kraz:
Att majoriteten är killar kan jag som ändå förstå, men att det ska vara så stor skillnad är bara konstigt.


Tjejer gillar väl att vara ute och festa mer. Vi killar identifierar oss mer med det o sociala livet och sitter helst hemma bakom igen dragna gardiner och spelar Halo 3 hela dagarna.

Good times...
Tufft ju.
  • 0
Citerar -Knugen:
Det är väl som med att leka krig och paintball osv. Det är fler män som gillar det än kvinnor. Skulle fan vara intressant att veta varför det är så.

Det skulle det verkligen vara, speciellt eftersom skillnaden på vissa kvinnor och män är så sjukt enorm, jag och min bror är ganska lika, men blandar man in min syster blir helt plötsligt skillnaden enorm, även kommer vi från samma familj.
Imagining the future is a kind of nostalgia. - John Green
  • 0
Citerar Vipraxay:
Får man fråga var du brukade få i födelsedagspresent/julklapp när du var mindre?

Och vad fick resten av tjejerna här på GR? Föddes ni med en TV-spelskontroll i handen?
Blir en kul mini-undersökning om inget annat.


Jag fick nog mest gosedjur... För det önskade jag mig. Inga krigsleksaker (hade inte fått som kille heller), och jag lekte även med My Little Pony och sånt, så jag fick väl det. Det här var ju i början av 80-talet, det kan vara viktigt att komma ihåg. Något TV-spel fick jag inte förrän jag fyllde 20 av dåvarande sambo, men jag har alltid snyltat åt mig speltid hos grannar och skolkamrater, för det var bland det allra roligaste jag visste...
Blå.
  • 0
Citerar Parden:
Det här var ju i början av 80-talet, det kan vara viktigt att komma ihåg.

Självklart. TV-spel idag är ju mer tillgängligt än vad det var för 20-25 år sedan, eller?
I lol'd
  • 0
Jag spelar med en amerikansk tjej. Hon är "ihop" med min holländska vän. Jag förstår inte vad han tänker med då hon ser ut som en sminkad galt.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Citerar Hydra: DET FINNS INGA TJEJER PÅ INTERNET!

Komme inte ihåg vilken av reglerna det är dock.

Existerar tjejer ens i verkligheten? Tror fan bara att det är killar som tar trollandet ett steg längre.


Alla är homosexuella innerst inne.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Vipraxay:
Citerar Parden et här var ju i början av 80-talet, det kan vara viktigt att komma ihåg.
Självklart. TV-spel idag är ju mer tillgängligt än vad det var för 20-25 år sedan, eller?


Absolut. Och ingen tänkte på att försöka vara könsneutrala i uppfostran osv. men emot krig, det kunde man vara.

Citerar Hydra:
Citerar Holmfrid:Citerar Hydra ET FINNS INGA TJEJER PÅ INTERNET!

Komme inte ihåg vilken av reglerna det är dock.

Existerar tjejer ens i verkligheten? Tror fan bara att det är killar som tar trollandet ett steg längre.

Alla är homosexuella innerst inne.


Som jag brukar säga, jag är en homosexuell man, fångad i en kvinnas kropp...
Blå.
  • 0
Citerar Vipraxay:
Uppfostran har en stor del i det kan jag tänka mig. Spel och vapen till smågrabbarna och dockor och rosa saker (alt. plastkök/div. hushållsgrejer) till dom fina flickorna.


Ähh jag vill ha både och jag! Varför välja!?
Vill sitta å spela på min konsoll i mitt rosa hem!
(Nåja hemmet är inte sååå rosa iofs som det kanske lät nu.)

Citerar Vipraxay:
Och vad fick resten av tjejerna här på GR? Föddes ni med en TV-spelskontroll i handen?
Blir en kul mini-undersökning om inget annat.


Jag fick Barbien, vilket jag ville ha också. Sen snodde jag brorsans He-man gubbar och de fick ha det skojjsigt tillsammans...
Någon egen konsoll fick jag inte, utan fick spela dels på brorsans Nintendo och dels hemma hos en vän med en gamer-brorsa... med en gamerkompis som jag kärade ner mig i. Gamers ftw redan då!

Tillagt 2009-04-20 15:14:
Citerar Gomer_pyle:
Jag spelar med en amerikansk tjej. Hon är "ihop" med min holländska vän. Jag förstår inte vad han tänker med då hon ser ut som en sminkad galt.


LOL
XBL is the place to meet people...!?
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Parden:
Tjejer gillar väl att vara ute och festa mer. Vi killar identifierar oss mer med det o sociala livet och sitter helst hemma bakom igen dragna gardiner och spelar Halo 3 hela dagarna.


Jag har svårt att tro att det skulle ha något med det att göra. Jag festar gärna men jag tar mig ändå tid att spela minst 3 timmar per dag.

Det har väl att göra med uppfostran I guess, men det är ju trist att det ska vara så. Jag spelade väldigt mycket när jag var liten och mina föräldrar såg det aldrig som ett problem så jag har väl dom att tacka för att jag blev en sån spelnörd ._.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar Oh Mira:
He-man
Citerar Parden:
He-Man

What the...?

Citerar Oh Mira:
Ähh jag vill ha både och jag! Varför välja!?
Vill sitta å spela på min konsoll i mitt rosa hem!

Pluspoäng om du har ett rosa PS2.
I lol'd
  • 0
Citerar Vipraxay:
Pluspoäng om du har ett rosa PS2.


Nej, jag har ingen PS2 alls - men hade jag haft det så hade det såklart varit den rosa juh! Checkade in den och var nära att köpa den men blev inte så...
  • 0
Citerar Parden:
Tjejer gillar väl att vara ute och festa mer. Vi killar identifierar oss mer med det o sociala livet och sitter helst hemma bakom igen dragna gardiner och spelar Halo 3 hela dagarna.



Själv så gillar jag att festa och hitta på saker men samtidigt så finns det inget bättre än att stänga in sig med ett riktigt festligt singleplayer spel. Jag skall dock skära ner på spelandet nu då det hämmar mina andra intressen.

Jag absolut älskar att läsa, skriva och att fotografera. Dessa tre intressen kom i skymundan när RE5 släpptes.
  • 0
Citerar kraz:
Citerar Parden:Tjejer gillar väl att vara ute och festa mer. Vi killar identifierar oss mer med det o sociala livet och sitter helst hemma bakom igen dragna gardiner och spelar Halo 3 hela dagarna.
Citerar Gomer_pyle:
Citerar Parden:

Tjejer gillar väl att vara ute och festa mer. Vi killar identifierar oss mer med det o sociala livet och sitter helst hemma bakom igen dragna gardiner och spelar Halo 3 hela dagarna.


Vill bara påpeka att det var Tecrom som stod för citatet ovan, inte jag.

Och vad gäller själva citatet så är jag inte någon stor festare, även om böcker tar en större del av mitt asociala liv än spel...
Blå.
  • 0
Kan säga att en grym natt ute på stans nattklubbar slår väldigt mycket , men jag måste också säga att väldigt många tjejer går inte oftast ut utan sitter hemma med kompisarna och bara tjötar om livet, i alla fall det jag känner. Man kan nog ändå inte säga att många tjejer då är spel intresserade utan såna är sällsynta .
  • 0
Jag tror att det beror på uppfostran, killar leker krig, tjejer leker med dockor ! Har själv en syrra som har växt upp med 3 bröder och hon spelar minst lika mycket som oss, hennes favorit spel är halo 3 och gears of war så det är inte "tjej spel". Hon är förövrigt väldigt tjejig i andra fall.
Peace out booooiiiiiis! And girls..
  • 0
  • kraz
  • kraz
Haha vad är tjejspel? Typ The Sims? ;)
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Jag skrev faktist "tjej spel", då jag anser att det inte finns tjej eller kill spel, utan spel som är riktad åt en viss målgrupp !
Peace out booooiiiiiis! And girls..
  • 0
Växer man upp mycket med sitt/sina syskon snappar man upp på deras intressen. Men flickor värderar (undermedvetet) förmodligen andra saker än spel och upptäckter, så för att dom ska kunna utvecklas till riktiga gamers så måste det nog ligga en nörd-gen i familjen.
  • 0
Här har vi en gammal kvinnlig GR-veteran. Hej på er ynglingar!
~Baten Kaitos~
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Mo0ngoose:
Växer man upp mycket med sitt/sina syskon snappar man upp på deras intressen. Men flickor värderar (undermedvetet) förmodligen andra saker än spel och upptäckter, så för att dom ska kunna utvecklas till riktiga gamers så måste det nog ligga en nörd-gen i familjen.


Hm ja det ligger nog en del sanning i det. Jag har nog min storebror att tacka för att han gav mig Ocarina of Time och Farcry när jag var yngre.

Fast om jag nånsin blir mamma så ska jag köpa en massa spel åt mina barn. Så länge dom äter sina grönsaker och är ute och rör på sig ibland ;P
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Är män verkligen så bättre än oss kvinnor?

Svaret är nej, det ska vara jämnlikt, annars slutar jag och mina vänner föda män's barn.
An devil in the angel's dress.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!